Uitvoerapparaat toewijzen aan programma

Soms lopen we vast met een stukje software, wat niet direct met FS te maken heeft, maar toch van invloed kan zijn.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Uitvoerapparaat toewijzen aan programma

Bericht door Kevin » 03 jul 2008, 09:29

Is het mogelijk om in Vista aan bepaalde programma's een ander geluidsuitvoerapparaat toe te wijzen? Net zoals ik in FSX alle 'gewone' geluid over mijn 5.1 boxen laat gaan en alle 'voice' (van ATC dus) over mijn headset, d.m.v. een tweede geluidskaart.
Ik vraag dit, omdat ik het programma 'Cockpit Chatter' gebruik en het geluid daarvan gaat gewoon over de standaard geluidskaart, maar ik wil het geluid door de headset horen. Want uit mijn 5.1 boxen knalt al het geluid van mijn 737, dus kan ik die 'Cockpit Chatter' nauwelijks nog verstaan. Mijn standaard uitvoerapparaat wil ik liefst niet wijzigen.
Zo, hopelijk snapt iemand mijn verhaal en weet iemand misschien een oplossing voor me. :wink:
Afbeelding

dAniel #42
Senior Instructor
Senior Instructor
Contacteer:

Re: Uitvoerapparaat toewijzen aan programma

Bericht door dAniel #42 » 03 jul 2008, 14:17

Volgens mij is de optie om voice en ander geluid te splitsen uit Vista gehaald, dat is ook de reden dat je in FSX SP2 / Acceleration dit nu in FS zelf kunt instellen.

Daniel
Afbeelding

Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Kevin » 29 dec 2008, 11:26

Ik wil dit nog eens onder de aandacht brengen. Ik heb naast mijn FSX met de nodige add-ons ook Radar Contact 4. Om het 'as real as it gets' te houden wil ik de gesprekken tussen 'mij' en de verkeersleiding graag via m'n headset horen. Nou heb ik dit probleem zo opgelost: in FSX zijn alle geluiden toegewezen aan m'n primaire geluidskaart, behalve de 'voice' (maar die gebruik ik toch niet meer). Om RC4 dan via m'n headset te horen, heb ik m'n secundaire geluidskaart als standaard afspeelapparaat ingesteld in Vista zelf. Maar op die manier hoor ik de geluiden van andere add-ons, zoals PMDG en FsPassengers ook via m'n headset en dat vind ik niet realistisch en zelfs irritant.
Is er een manier om ALLEEN de RC4 geluiden via m'n secundaire geluidskaart te laten horen en ALLE andere geluiden via m'n primaire geluidskaart? Er zijn hier volgens mij wel een aantal mensen met verstand van computers dus help me alsjeblieft! :wink:
Afbeelding

arno
Site Admin
Site Admin

Bericht door arno » 29 dec 2008, 11:37

Ik heb niet de oplossing, maar logisch denkend, denk ik dat dit niet mogelijk is. Er zou dan een optie in iedere software moeten zitten waarbij je de geluidskaart zou moeten kunnen kiezen.
Verder denkend is het misschien wel mogelijk om de betreffende software op een aparte PC in je netwerk te zetten en via "Widefs"(?) een link met die software naar FS te maken. Maar dit alles is alleen maar om mee te denken of het uberhaupt ook kan weet ik niet.

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Kevin » 29 dec 2008, 23:48

Arno, bedankt voor het meedenken! :wink: Na een dagje flink speuren op internet en een mooi programmaatje (dat op XP waarschijnlijk perfect gewerkt zou hebben) tevergeefs geprobeerd te hebben, heb ik zelf de enige goede oplossing tot nu toe gevonden. Misschien doet iedereen het wel zo, ik weet het niet, maar ik ben er in ieder geval zélf opgekomen vanavond!! Ik start namelijk FSX op en eventueel alle add-ons die ik op dat moment wil gebruiken en als alles geladen is en ik klaar sta aan de gate, switch ik naar Windows en stel ik mijn secundaire geluidskaart als standaard afspeelapparaat in. Vervolgens start ik Radar Contact 4 en ik heb het beoogde realisme te pakken. :wink: De FS geluiden worden namelijk pas door deze 'nieuwe standaard geluidskaart' afgespeeld als FS opnieuw opgestart is.
Hopelijk heeft iemand anders er ook nog wat aan. Ik in ieder geval wel! :wink:
Afbeelding

dAniel #42
Senior Instructor
Senior Instructor
Contacteer:

Bericht door dAniel #42 » 05 jan 2009, 08:50

XP ondersteunt dit wel op een nette manier, daar kun je sound en voice splitsen.

In Vista zit dit niet meer en daarom is het in SP1 of SP2 in FSX zelf gestopt.

Zou het voor jou ook een oplossing zijn om de geluiden in FSX naar de secundaire kaart te zetten? RC kan dan gewoon de primaire kaart gebruiken.

Daniel
Afbeelding

Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Kevin » 05 jan 2009, 22:01

Dat zou best een oplossing kunnen zijn ja, maar add-ons zoals PMDG en volgens mij ook FsPassengers X en sowieso alle add-ons die buiten FSX draaien gaan dan nog gewoon via de primaire kaart (die RC4 ook gebruikt) en dus via de headset. Correct me if I'm wrong, maar voorlopig is dit de enige 'as real as it gets'-oplossing voor mij! :wink:
Maar ik waardeer het meedenken erg, Daniël! :dup:
Afbeelding

jstcrp
Senior Controller
Senior Controller
Contacteer:

Bericht door jstcrp » 01 sep 2009, 17:41

Ik heb 2 headsets gekocht deze http://www.bcc.nl/product/it-works-mult ... set-lh-758 en deze http://www.bcc.nl/product/logitech-981- ... at-pro-usb en ik zou graag in beide alle geluiden willen krijgen. En dat je met beide door de microfoon kan praten. Is dit mogelijk?
Afbeelding
GESLAAGD voor ivac examen!!!

Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Kevin » 01 sep 2009, 20:29

Ik vraag me af waarom je alle geluiden door twee headsets wilt kunnen horen en waarom je met twee headsets wilt kunnen communiceren. :| Of sim je tegelijk met een vriend? :wink: Dat is wel gezellig natuurlijk!
Hoe dan ook, voor het horen is het heel simpel: kwestie van een splittertje in je sound output pluggen en daarop de twee headsets inpluggen. In feite zou ik denken dat dit ook voor de microfoon moet werken, maar misschien werkt dit ook wel helemaal niet. Kwestie van uitproberen, lijkt me. :wink: Als het USB headsets zijn, dan blijf ik je het antwoord helaas schuldig.
Afbeelding

jstcrp
Senior Controller
Senior Controller
Contacteer:

Bericht door jstcrp » 05 sep 2009, 11:36

1 is een USB en 1 is een normale. Ik weet niet of het dan nog mogelijk is :G: . Weet iemand dat?
Afbeelding
GESLAAGD voor ivac examen!!!

Awesomeblack
Instructor
Instructor
Locatie: Stijg op rwy27, flauwe bocht links, eerte stad die je tegen komt.
Contacteer:

Bericht door Awesomeblack » 09 mei 2011, 18:19

Ik probeeer sinds kort om mn 'Flightexpierencing' (schrijf je dat zo?) echter te maken, door FS ATC over een headset te krijgen. Na zoeken op internet heb ik gevonden dat het alleen via USB-headset kan. Nu heb ik een USB-geluidskaart (extern). Is het mogelijk om een gewone jack-headset erop aan te sluiten? Ik vond hier alleen het antwoord voor FSX, dus kan iemand antwoorden voor FS2004?
Afbeelding [;] Afbeelding

Awesomeblack
Instructor
Instructor
Contacteer:

Bericht door Awesomeblack » 06 jun 2011, 20:44

niemand een antwoord?

Janco
Controller
Controller
Contacteer:

Bericht door Janco » 13 jun 2011, 13:56

De oplossing die jij aandraagt, werkt alleen als je 'externe' ATC hebt. Bijvoorbeeld via IVAO, of consorten. Waarom? Ik zal het je proberen uit te leggen.

FSX is één programma. De ATC die daar bij ingebakken zit, komt uit datzelfde programma. Er draait dus maar 'één' applicatie, die het vliegtuig simuleert, maar ook de ATC afspeelt. Windows kan die signalen niet 'splitsen'. Je kunt óf heel FSX over je headset laten klinken (ATC, motorgeluiden, etc..), of niks.

Gebruik je een externe ATC (IVAO, VATSIM, what ever) die gebruiken hun eigen software, dus er draaien dan twee applicaties. Eén voor FSX, één voor de ATC (Veelal Teamspeak, of iets dergelijks). Het programma van de ATC kan je opdragen alleen over je headset te laten klinken, en FSX zelf over je speakers. Dan heb je jouw doel: ATC over je headset, maar nogmaals, alleen als je gebruik maakt van een externe ATC mogelijkheid.
Met groet,
J. Kildger

Awesomeblack
Instructor
Instructor
Contacteer:

Bericht door Awesomeblack » 14 jun 2011, 21:26

Ok, bedankt!
Is er zo een app, die samenwerkt met solovluchten in fs9 die ook met AI kan 'praten'? Ik vleig namelijk niet graag online....

Awesome

elstoplo
Instructor
Instructor

Bericht door elstoplo » 13 sep 2014, 11:39

Ik zit ook al een tijdje te klooien met het geluid gescheiden te krijgen.

Zo heb ik mijn microfoon / mike aangesloten op de soundcard van het moederboard, werk prima.

Verder heb ik nog een Creative geluidskaart in mijn pc waar ik mijn koptelefoon in steek. Maar via Teamspeak hoor ik dan niets en dat is lastig. Kan iemand mij een tip geven om dat goed te krijgen.
Ik meen dat dat je ook in FSX sounds wat kan instellen maar is mij niet geheel duidelijk.

Tips zijn dus zeer welkom.

Plaats reactie

Terug naar “Software”