Fs 2004 jubileum

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Fs 2004 jubileum

Bericht door Arie »

Goede dag. Zie dat er een nieuwe fs 2004 jubileum , 100 jarig bestaan, tekoop is voor € 99. Is deze uitvoering heel anders als de vorige. En weet iemand het verschil? Vr. Gr. Arie.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Fs 2004 jubileum

Bericht door FlipS »

Kun je meer gegevens geven? Waar vind ik deze? Want ik geloof er niets van. Microsoft doet helemaal niets meer met de flight simulator. De ontwikkeling van FS2004 is gestopt met de release van FSX en het programma FSX (niet de add-ons) is ook zo dood als een pier.
Ik ken maar één versie van FS2004: A Century of Flight. Dat lijkt me dus precies wat nu voor veel geld wordt aangeboden, terwijl je een tweedehands versie van FS2004 voor een paar euro kunt kopen.
Maar wellicht is iets aan mijn aandacht ontsnapt?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: Fs 2004 jubileum

Bericht door Arie »

Goede morgen FlipS. Bedank t voor je reactie. Bol.com verkoopt fs2004 voor € 99 en heef t er een hele beschrijving bij waaruit LIJKT of deze versie is verbetert ten opzichte van van de vorige versie. Was niet op zoek naar fs 2004 maar snuffel hier en daar naar wat met fs heeft te maken. Nogmaals vriendelijk bedankt voor je reactie. Vr. Gr. Arie.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Fs 2004 jubileum

Bericht door FlipS »

Vreemd; ik kan hem niet vinden op bol.com. Lijkt me ook vreemd dat daar zo'n waanzinnige prijs voor wordt gevraagd omdat de nieuwste flight simulators voor lagere prijzen over de toonbank gaan.
Bij mijn weten heeft Microsoft de rechten van de Flight Simulator tweemaal verkocht (aan Lockheed-Martin en Dovetail Games) en MS heeft de rechten van de Combat Flight Simulator verkocht aan Shockwave Productions (dat nu door het leven gaat als A2A Simulations). Het is natuurlijk niet onmogelijk dat MS de rechten nog een keer verkocht heeft, maar dat die koper dan weer een oude versie uitbrengt (die bovendien door de naam gedateerd is) lijkt me toch wel onwaarschijnlijk.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: Fs 2004 jubileum

Bericht door zzip »

100 jarig bestaan ?
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk .
Dan was er zeker nog geen computer .
Laat staan een flightsim .

Toch ben ik nieuwsgierig .

Grtz Peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Fs 2004 jubileum

Bericht door FsTheo »

Het staat er echt! Maar ik denk ook dat het Bol een beetje in z'n Bol geslagen is! :lol:

https://www.bol.com/nl/p/flight-simulat ... 000004255/

Theo :y:
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Fs 2004 jubileum

Bericht door FlipS »

Kennelijk de verkeerde zoektermen geprobeerd want ik kon hem niet vinden. Maar inderdaad zal Bol wat last van de warmte hebben gehad. Het is gewoon de 13-jaar oude versie die nu voor het dubbele van de prijs van een prachtige spiksplinternieuwe flight simulator wordt aangeboden.

Dank dat je ons hierop attent maakte want anders zouden sommige mensen misschien nog een aankoop overwegen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: Fs 2004 jubileum

Bericht door zzip »

Tja, antiek is in tegenwoordig .
Eens overwegen om mijn Flightsim98 te verpatsen voor ... €

Grtz
Peter
Afbeelding
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: Fs 2004 jubileum

Bericht door Arie »

Goede dag allemaal. Heus hij staat op de site bij bol.com met een heel uitgebreide uitleg en zoals ik al schreef met de indruk wekkend dat het een nieuwe versie is en echt voor €99. Gewoon fs2004 intikken en je komt bij verschillende sites o.a. ook bol.com. Ben wel 80 jaar maar nog niet seniel en ik leef ook nog niet in mijn eigen wereldje. Begrijp niet dat bol.com het voor €99 mag verkopen. Vr. Gr. Arie.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Fs 2004 jubileum

Bericht door FlipS »

Als ik 'fs2004' intyp komt hij er niet uit (wel 33 add-ons voor fs2004) maar als ik de link van Theo aanklik, komt hij er wel uit. Maakt niet uit.
Er is nooit een vastgestelde verkoopprijs voor de Microsoft Flight Simulator geweest en nu al helemaal niet meer. Overigens zou het ook kunnen dat de 9 even was blijven hangen en dat de prijs eigenlijk € 9,99 had moeten zijn. De tekst is volgens mij dezelfde als die destijds werd gebruikt.

At zzip: kijk maar eens op Marktplaats wat er door sommigen nog voor FS'98 wordt gevraagd. Of iemand zijn exemplaar ooit kwijtraakt is een tweede ...

En het is nog niet zo erg als de oplichter die een oude versie van Flight Gear voor grof geld aanbood als allernieuwste, mooiste en meest realistische flight simulator aller tijden, waar een paar maanden geleden melding van werd gemaakt. Flight Gear is altijd gratis geweest.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Fs 2004 jubileum

Bericht door Kevin »

Inderdaad vreemd! En wat misschien nog vreemder is: bij gerelateerde artikelen wordt FSX Gold Edition aangeboden voor €160,92! Ik denk dat iemand bij Bol.com last heeft van het een of ander...

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: Fs 2004 jubileum

Bericht door zzip »

Arie,
niemand twijfelt hier aan uw gezondheid en het is fijn dat je zulke zaken aan het licht brengt .
Dank zij uw alertheid zal er niemand in deze val trappen .
Dat Bol.com hier nog niet op gereageerd heeft .
Kevin, ik heb mijn tweede FSX tweedehands gekocht voor 25 € (in prima staat met alle boekjes bij) .
Mijn eerste FSX heeft het dochtertje even 'geleend' .

Grtz
Peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: Fs 2004 jubileum

Bericht door Polito »

Lees ik het goed, is het een advertentie van 1 augustus 2013?
Wordt er niet alleen maar gemeld dat het een uitgave is naar aanleiding van het 100 jarige bestaan van de gemotoriseerde luchtvaart?

Die prijs, ja, dat is een vraagstuk!

Wel blij dat er weer eens iets gemeld wordt in FS9 :D
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Fs 2004 jubileum

Bericht door FsTheo »

FlipS schreef:En het is nog niet zo erg als de oplichter die een oude versie van Flight Gear voor grof geld aanbood als allernieuwste, mooiste en meest realistische flight simulator aller tijden, waar een paar maanden geleden melding van werd gemaakt. Flight Gear is altijd gratis geweest.
Dan Freeman is er nog steeds hoor. Blijkbaar trappen er nog steeds mensen met open ogen in! :Y:

Klik hier voor een oude versie van FlightGear, waar je voor moet betalen!

Klik hier voor de nieuwste versie van FlightGear, die ook nog eens gratis is!

Theo :y:
Plaats reactie