Vraagbaak Startproblemen FS9

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door Gerbress »

Bovenstaand probleem opgelost, maar het mijne nog steeds niet, daar komt ie: Ik tracht nog steeds Fs9 op Vista aan de praat te krijgen. Heb alles uitgezet, zoals firewall en antivirus, zelfs mijn sidebar. Fs9.exe met rechterklik als administrator opgestart. Het installeren veloopt vlot, toen meteen de update Fs9.1 gedaan. Opstarten van FS9 verloopt ook vlot. Nu komt het!! De gebouwen zijn allemaal wit, vliegtuig staat op de startbaan, ik geef de rem vrij en geef gas. De instrumenten slaan op de goede manier uit en ik kan zien dat hij hoogte gaat winnen enz, maaaaar dat is het dan want het vliegtuig zelf staat nog steeds bevroren op de startbaan. Als ik nu een toets aanraak bv S voor views, staat de hele boel vast. In de CFG staat de juiste melding van de NVidiakaart. Ik heb al een keer of 3 opnieuw geïnstalleerd. Kan hij wel overweg met DirectX10? Zijn er nog ideeën om hem wel aan de praat te krijgen? Gr Gerard
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
erols
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 542
Lid geworden op: 12 jan 2008, 21:49
Locatie: Den Haag

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door erols »

Ik weet niet zeker of het waar is maar volgens sommige mensen veroorzaakt de update naar fs9.1 alles. Het zorgt ervoor dat directx-functies worden uitgeschakeld als je FS opstart. Dus de update even weghalen en kijken wat er dan gebeurd.

Ik hoop dat het helpt :wink:
In het echt gevlogen met: A300, A300-600R, A320, A340, B737-800, B747-400, B777-200ER
Sjef Gielen
Instructor
Instructor
Berichten: 492
Lid geworden op: 06 jan 2007, 00:50
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door Sjef Gielen »

Dat lijkt me niet, ik heb hem ook gewoon goed met de 9.1 update op m'n Vista systeem draaien.
Ik zou het eerder in de driver versie van je videokaart zoeken!
Jaimy

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door Jaimy »

Net een topic gestart, maar bleek dus dat dit hier moest:
Beste DutchFS-ers,

Ik heb een probleem met FS9. Ik had de laatste tijd wat foutmeldingen als ik FS afsloot. Niet zo erg, want tijdens het vliegen had ik nergens last van. Op een gegeven moment had ik maar 5FPS, dus besloot ik om FS9 opnieuw te installeren.

Eerst het verwijderen; dat werkte niet helemaal goed, en volgens de microsoft website moest je dan FS handmatig verwijderen. Dat gedaan, en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Echter, als ik FS nu opstart, krijg je het Century of Flight-schermpje te zien, en vervolgens doet ie niets, behalve m'n pc een soort van vast laten lopen. Heb wederom geprobeerd om FS opnieuw te installeren, zonder resultaat.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,


Jaimy.
Ik heb overigens al FS9.cfg weg gegooid; geen effect.

Edit: Ik zag in een topic hier deze url staan: http://support.microsoft.com/kb/837195
Hierin was één van de oplossingen om in FS9.CFG de optie FULL_SCREEN=1 te veranderen in FULL_SCREEN=0. Dit heeft (vooralsnog) gewerkt, dus ik ben weer blij :)
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door FsTheo »

Het Full Screen<-->Windowed wisselen kan ook met <Alt><Enter>. En je fs9.cfg wordt dan aangepast! :dup:

Theo :wink:
Jaimy

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door Jaimy »

Kan dat ook voordat je zeg maar in de simulatie zit, dus tijdens de Select Flight bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door FsTheo »

Als ik in 'Select a flight' zit, en ik doe <Alt><Enter>, dan wisselt hij ook! :D

Theo :wink:
pilotjurgen
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jul 2008, 14:29
Locatie: bij Gouda in de buurt

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door pilotjurgen »

ik heb ook een vaag probleem ik heb gewoon fs9 geinstalleerd maar dan dit: (zie screens)
p.s ik heb ook pmdg 737 geinstaleerd en de updates daar van + plus de transavia dingen van de site van dutch fs, verder niets

screen1
Afbeelding

screen2
Afbeelding
Afbeelding
zoek34
Senior Executive
Senior Executive
Berichten: 4596
Lid geworden op: 06 jan 2007, 08:40
Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door zoek34 »

download een nieuwe versie FSUIPC.

http://www.schiratti.com/dowson.html

plaat die dan bij je modulen, oude overschrijven
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
Gebruikersavatar
michelns
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2008, 18:24
Locatie: putten (gld)
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door michelns »

hoi iedereen ik krijg telkens een irritante fout als ik net met vliegen begin.
heb schijf opruimen al gedaan maar geen zin.
weten jullie misschien raad?
Afbeelding
en leven zonder computer is gigantisch saai
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door arno »

2 mogelijkheden zou je eens moeten uitproberen.

a/ weggooien van je fs9.cfg

hoe en waar te vinden zie onderstaande link

http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=6531

b/ je hebt een gigantisch aantal programma's "open"staan, zie ik ( rechts onderaan) op je taakbalk. Gebruik je die allemaal tegelijk? Dus je zou kunnen beginnen met alle programma's, die daar staan, uit te schakelen zodat ze niet gelijk met het opstarten van windows actief zijn.

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
michelns
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2008, 18:24
Locatie: putten (gld)
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door michelns »

heb ik allemaal gedaan en nog niks ook geprobeerd een harde reset maar weer het zelfde probleem.
en leven zonder computer is gigantisch saai
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door arno »

Dan zit ik nog aan 1 ding te denken:

a/ Misschien raakt je videokaart aan het einde.

Je kan eens kijken via testen in dxdiag van je kaart.

"start / uitvoeren" intypen "dxdiag"

Anders kan ik het niet verklaren.

Heb je dit alleen bij FS of ook bij andere programma''s spellen.

Anders zou je een reinstall van fs moeten doen. Of misschien toch je geheugen ( van de PC natuurlijk :y: ) eens
( laten) testen.

Edit: PS heb je wel genoeg schijfruimte?

Edit2: ben jij wel de baas ( administrator)van deze computer?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door FsTheo »

Werkt <Ctrl><Alt><Del> ook nog bij Vista? Want dan kun je A. kijken wat er allemaal aan 'Processen draait als je de computer opnieuw start. En B. je kunt eens kijken of je geheugen inderdaad helemaal gebruikt wordt bij 'Prestaties'' en of er dus geen ruimte meer is voor FS9.

Er is een programmaatje FsAutostart, die van te voren allerlei processen uitzet, voordat FS begint. Je zou dat eens kunnen proberen. Bij onze handleidingen zit een beschrijving in het Nederlands. :)

Theo :wink:
Gebruikersavatar
michelns
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2008, 18:24
Locatie: putten (gld)
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door michelns »

het is gelukt met fs auto start :lol:

dankje wel wie het gemaakt heeft :ap:

gr michelns
luchtfotograaf.tk
en leven zonder computer is gigantisch saai
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door arno »

Gefeliciteerd dan maar!
arno schreef:b/ je hebt een gigantisch aantal programma's "open"staan, zie ik ( rechts onderaan) op je taakbalk. Gebruik je die allemaal tegelijk? Dus je zou kunnen beginnen met alle programma's, die daar staan, uit te schakelen zodat ze niet gelijk met het opstarten van windows actief zijn.
Alleen adviseerde ik je dat al eerder en toen schreef je:
michelns schreef:heb ik allemaal gedaan en .....
arno :G:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
roylabruyere
Controller
Controller
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 okt 2009, 12:15

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door roylabruyere »

Ik krijg FS9 maar niet aan de praat op mijn Windows 7.
Is het überhaupt mogelijk op FS9 op Windows 7 te draaien?
Intel Duo 3.00 GHz
Nvidia Geforce 9800 GT 1GB
Windows XP SP3
RAM 1 GB
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door arno »

Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
RB16015
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 638
Lid geworden op: 23 jan 2007, 17:48
Locatie: Almere

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door RB16015 »

Ik heb goed een week geleden een clean install gedaan van mijn complete systeem en FS.
Nu heb ik in de tussen tijd 1 vlucht gedaan en nu wil mijn FS niet meer opstarten.

Ik krijg steeds deze foutmelding:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: fs9.exe
Versie van toepassing: 9.1.0.40901
Tijdstempel van toepassing: 4135a208
Naam van foutmodule: msvcrt.dll
Versie van foutmodule: 7.0.6002.18005
Tijdstempel van foutmodule: 49e0379e
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 0000c461
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 9d35
Aanvullende informatie 2: e64a2cbd66b66452fa48e63966352f62
Aanvullende informatie 3: d5b7
Aanvullende informatie 4: 70f715ce653fe314c2f27f6207428c77

Heb internet afgezocht maar kan niks anders vinden dan dat dit bestand misschien missende zou zijn
Uiteraard heb ik gezocht naar dit bestand in mijn Windows/system32 map en daar staat hij dan ook gewoon.

Ik maak gebruik Vista x86 Ultimate SP2

EDIT: Opgelost. :y: :y:
Het bleek dat er 2* Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable was weggeschreven.
1* op de vaste schijf en 1* op de externe harde schijf. Beide verwijderd en 1* opnieuw geïnstalleerd. :mrgreen:
Afbeelding
MSI Z87-G45 Gaming│ Intel Core I5 4670K (at) 4.1 GHz │ MSI N760GTX Gaming 2GB GDDR5 │ Corsair 16GB DDR3-1866 │ W7 Pro x64
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door arno »

Dirk ( KLM777), je vraag hier verwijdert. Het is niet de bedoeling dat jij je vragen in meer dan 1 onderdeel stelt. Als iedereen dat doet zouden we een enorme server nodig hebben. Graag verder gaan in dat andere onderdeel waar jij jouw vraag al hebt gestelt, namelijk: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 88#p193888
Als je in dat andere onderdeel na 24 uur nog geen reactie hebt gezien op je vraag dan mag je het daar nog even onder de aandacht brengen.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door PW053 »

FS 2004 wil off-line niet opstarten.
Online werkt het goed.
Het maakt niet uit of ik probeer op te starten door op het vliegtuigje te klikken, of door REX "Fly now!.
Komt dit misschien iemand bekend voor, of wat zou de oorzaak kunnen zijn?


Mvg, Frank [vlieg]
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door arno »

Is dit plotseling? En ging dit eerder wel? En wat bedoel je met: "online wel"? En krijg je een foutmelding?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door PW053 »

Het moet ontstaan zijn na een volledige herinstallatie van W7, FSX SE en FS2004, Arno.
Zowel FSX als FS2004 start ik altijd op via REX-Real World Weather, waar dus een open
internet (online)verbinding voor nodig is.
Als ik nu wil gaan vliegen met gearchiveerd (met gesloten internetverbinding) weer start FS 2004 niet op.
Er verschijnt geen opening scherm. Druk ik nogmaals "Fly now" gebeurd er niets, behalve de melding dat FS 2004 al actief is.
Verder geen foutmelding.
Zodra ik verbinding maak met internet (zelfs na een paar minuten "fly now") start het normaal op.

Alle mij bekende updates zijn geinstalleerd 9.1 en "no disk"

Mvg, Frank.
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door arno »

Wat gebeurt er als je fs9.exe (via de verkenner) met je rechtermuisknop opstart als administrateur? Want heb je fsx en fs9 wel geïnstalleerd als administrateur?

Start fsx wel gewoon op?

Verder is de onderstaande link niet op jouw probleem van toepassing maar dat is een verwijzing naar logboek(bericht Flips). Waarin je misschien iets terug kan vinden:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=20583
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Vraagbaak Startproblemen FS9

Bericht door PW053 »

""Wat gebeurt er als je fs9.exe (via de verkenner) met je rechtermuisknop opstart als administrateur? """
Maakt niets uit....
""fsx en fs9 wel geïnstalleerd als administrateur?"""
Jazeker!
""Start fsx wel gewoon op?"""
Gelukkig wel.

De link die je geeft is me bekend, maar ik was wel vergeten te melden dat ik voor de herinstallatie een nieuwe videokaart heb ingebouwd. Een Geforce 960/4G. Dat was een hele verbetering! :y:
Ook de boxed koeler vd processor heb ik vervangen door een scythe Mugen SE, dat gaf ook een flinke verbetering in performance. Daardoor kon de processor licht (10%) overclockt worden. Dwz. dat hij sneller gaat lopen als het programma daarom vraagt.
Maar...zou dat te maken kunnen hebben met het "probleem"?

Mvg, Frank, met dank voor het meedenken :dup:
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Plaats reactie