herinstall kan niet

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
herman
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 feb 2009, 09:13

herinstall kan niet

Bericht door herman »

Windows7 opnieuw geïnstalleerd en geheugenuitbreiding gedaan. FS9 opnieuw geïnstalleerd incl. de update.Echter wanneer ik de FS-icoon aanklik gebeurt er niets. Ook het exe-file in het FS9-bestand geeft geen resultaat. Microsoft gebeld en die kon er niets mee.Ik moest een ID-code activeringscode van FS9 noemen maar de FSregistratiecode dat kende men niet.Mijn FS9-schijfjes zijn wel diverse malen gebruikt voor herinstallatie, zowel op desktop alswel op de laptop.Iemand een idee hoe ik de zaak toch op de rails/in de lucht kan krijgen?
Herman
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: herinstall kan niet

Bericht door arno »

Wat staat er bij fs9-icoon op je bureaublad als je met de rechtermuisknop er op klikt en dan kijkt bij eigenschappen?
Welke info staat bij ( bij rechtsklikken) op de fs9.exe file?

Misschien handig als je van beide "schermpjes" een afdrukje hier plaatst.

Heb je met opnieuw installeren van Windows 7 alle eerdere informatie verwijdert?. Dus een schone installatie van w7?
Zo niet dan zou er misschien nog een verwijzing in het register of op je harddisk( waar je eerder fs9 had staan) kunnen staan.

Als laatste vraag nog voorlopig: Als je kijkt bij "start/configuratiescherm/ programma's) staat daar dan wel fs9 geïnstalleerd?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
herman
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 feb 2009, 09:13

Re: herinstall kan niet

Bericht door herman »

Met r.m.k. op fs-icoon-eigenschappen staat: Doelmap FS9;beginnen in D:\Fs9;sneltoets:geen;uitvoeren:normaal verder.
Info met r.m.k. op de fs9.exe file: knippen,kopieren,etc.
De computerzaak heeft W7 er opnieuw opgezet,een schone installatie.( de schijfpartities zijn wel blijven staan waarbij op de D-partitie waarop FS9 heeft gestaan een bestand is gebleven: 16abbf37ff747e24c etc.etc.. Deze heb ik geopend en daar stond: MPSigStub.exe. Kan niet verwijderd omdat ik geen toegangsmachtiging heb, alleen door machtiging door Netwerk Service(aanmaakdatum 12-11-2015!!!) Op internet gezocht, dit blijkt een bestand dat zich moeilijk laat verwijderen!
In config.scherm staat FS2004 geinstalleerd.
Herman
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: herinstall kan niet

Bericht door arno »

herman schreef:: Doelmap FS9;beginnen in D:\Fs9;sneltoets:geen;uitvoeren:normaal verder.
fs9 of fs9.exe?
herman schreef: Info met r.m.k. op de fs9.exe file: knippen,kopieren,etc.
Dat zijn niet de eigenschappen van fs9.exe. Je moet dan wel naar de eigenschappen-optie gaan.
herman schreef:(aanmaakdatum 12-11-2015!!!)
Kan dat een datum zijn van je eerste installatie van W7? Als dat zo is, danis er naar mijn bescheiden mening geen algehele nieuwe windows op gezet. Want dan zou de datum toch van onlangs zijn geweest.

En heb je wel de diverse "MSXML"en "Microsoft Visual C" etc geïnstalleerd staan?
Alle updates van windows 7 binnengehaald?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: herinstall kan niet

Bericht door PeterL »

Ik begrijp dat FS9 wel normaal is geinstalleerd, maar niet wil starten. Misschien helpt dit je verder:

http://calclassic.proboards.com/thread/ ... start-read

Sukses
herman
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 feb 2009, 09:13

Re: herinstall kan niet

Bericht door herman »

Arno: Voorlaatste W7 install was 4 jaar geleden bij de koop van mijn laptop. Peter: ik was vergeten de NOCD-file te installeren. De zaak loopt weer. Jullie beiden bedankt.
Herman
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: herinstall kan niet

Bericht door arno »

herman schreef: ik was vergeten de NOCD-file te installeren. De zaak loopt weer.
Was de oplossing zo simpel?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: herinstall kan niet

Bericht door PeterL »

Ja Arno, zo eenvoudig is het. Met een w7 update werd de originele fs9.exe niet meer ondersteund. De NOCD fs9.exe is in feite "illegaal" , vandaar.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: herinstall kan niet

Bericht door arno »

PeterL schreef: Met een w7 update werd de originele fs9.exe niet meer ondersteund.
Hij gaf aan dat er een geheel nieuwe w7 was geïnstalleerd dus geen update en daarna fs9 weer geïnstalleerd. Verder weten/wisten we allemaal dat als je de no-cd nog niet had geïnstalleerd ( alleen nodig bij fs9)
dat je dan fs9 moet starten met de 4e dvd. Wellicht heeft hij daar niet meer aan gedacht, ook ik niet trouwens.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Plaats reactie