Tooltips blijven verschijnenen

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
marchellodelaglande
Controller
Controller
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 aug 2016, 21:12

Tooltips blijven verschijnenen

Bericht door marchellodelaglande »

Hallo,

Ik heb pas geleden Fs9 geinstalleerd en ondanks dat ik de tooltips heb uitgevinkt zie ik toch nog steeds de tooltips verschijnen. Is er een tip om dat probleem te omzeilen?

Groetjes Marcel
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Tooltips blijven verschijnenen

Bericht door arno »

Waar heb je die uit gezet? Want als ik ze op de juiste plek uit zet, verschijnen ze ook niet meer :G:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
marchellodelaglande
Controller
Controller
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 aug 2016, 21:12

Re: Tooltips blijven verschijnenen

Bericht door marchellodelaglande »

Het schijnt op dit moment opgelost te zijn! Ik heb de tooltipwindow klein gemaakt en vanaf dat moment verscheen de tipswindow niet meer. Ik had het vinkje uitgezet bij settings maar de tooltipwindow bleef verschijnen. Nu is dat dus als het goed is verholpen door de tooltipwindow klein te maken. Dat is in ieder geval niet zoals het zou moeten zijn maar ach, met een beetje creatieviteit ;-)

Groetjes Marcel
marchellodelaglande
Controller
Controller
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 aug 2016, 21:12

Re: Tooltips blijven verschijnenen

Bericht door marchellodelaglande »

De tooltips verschijnen toch weer helaas en ik heb het vinkje uitgezet bij de general settings van de simulator! Is er niet een bestandje dat ik kan verwijderen in de FS9 map?
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Tooltips blijven verschijnenen

Bericht door arno »

Als je in FS9 bij help kijkt en zoekt naar "tooltips" zie je dat niet alle vliegtuigen van fs9 deze gebruiken. Dus denk ik dat ze in het model/gauge van het vliegtuig gebakken zitten. En dan is het naar mijn mening niet mogelijk om ze te verwijderen. Alleen uitzetten is dan een optie. Ik snap niet dat ze weg zijn als jij ze uitzet bij general settings. FS9 niet gekocht? Maar ergens gedownload? Indien gedownload dan is het illegaal en dat zou wellicht de oorzaak kunnen zijn.

Je zou een onderzoek kunnen doen in de panel.cfg van een toestel
of
het volgende eens doorlezen: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc526960.aspx
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
marchellodelaglande
Controller
Controller
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 aug 2016, 21:12

Re: Tooltips blijven verschijnenen

Bericht door marchellodelaglande »

Bedankt voor de reactie. Ik heb een orgineel exemplaar toen de tijd gekocht. Misschien maakt het dat alleen nog maar ingewikkelder...
marchellodelaglande
Controller
Controller
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 aug 2016, 21:12

Re: Tooltips blijven verschijnenen

Bericht door marchellodelaglande »

Probleem opgelost. Ik wist niet dat er buiten tooltips ook nog flighttips waren, dus heb ik die ook uitgezet!
Plaats reactie