10 graden lijn

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
marchellodelaglande
Controller
Controller
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 aug 2016, 21:12

10 graden lijn

Bericht door marchellodelaglande »

Hi,

Ik had een keer gezien in een youtubefilmpje dat aan het begin van de ILS een lijn staat van 10 graden in het FMC, een lijn die aangeeft wanneer VOR/LOC op je MCP geactiveerd moet zijn. Kan ik die 10 graden lijn activeren in de FIX pagina van het FMC? De link van het youtubefilmpje: https://www.youtube.com/watch?v=ohhZkehjBkA&t=205s
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: 10 graden lijn

Bericht door Kevin »

Ten eerste: met het invoegen van lijnen en cirkels op de FIX pagina heeft het niets te maken, maar ben je je ervan bewust dat in het filmpje geen ILS landing getoond wordt? Het betreft een IAN (Integrated Approach Navigation) approach. Lees hier iets meer: http://www.b737.org.uk/flightinsts.htm# ... nstruments (iets naar beneden scrollen)

Hieronder heb ik een afbeelding geplaatst van wat er zoal mogelijk is op de FIX pagina. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de SPL VOR bij Schiphol. Ik denk dat het voor zich spreekt, maar als je er niet uitkomt hoor ik het graag!

Afbeelding

Afbeelding

Lees zeker ook eens deze pagina: http://www.flaps2approach.com/journal/2 ... e-cdu.html! :wink:
marchellodelaglande
Controller
Controller
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 aug 2016, 21:12

Re: 10 graden lijn

Bericht door marchellodelaglande »

Dank je voor deze info Kevin. Wat jij nou op het VOR-DME baken van SPL hebt gedaan heb ik op de ILS van Stansted (EGSS) baan 22 (ISX) gedaan. Ingevoerd op de FIX pagina en je krijgt een 10 graden hoek vanaf de ILS. Heerlijk gebruik van gemaakt!
Laatst gewijzigd door marchellodelaglande op 17 mar 2017, 00:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: 10 graden lijn

Bericht door Kevin »

Helemaal top! Fijn om te horen dat mijn uitleg duidelijk is geweest.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
marchellodelaglande
Controller
Controller
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 aug 2016, 21:12

Re: 10 graden lijn

Bericht door marchellodelaglande »

Maar met deze Integrated Approach Navigation approach word toch wel een ILS systeem gebruikt? Het enige verschil dat ik zie is dat het ATC niet word gebruikt, dus word volledig op het FMC, V-NAV (snelheid en hoogte)en L-NAV (route) gevlogen. In hele simpele taal, wat is het verschil?
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: 10 graden lijn

Bericht door Kevin »

Het verschil is dat je geen gebruik maakt van het ILS, maar dat de FMC de navigatie tot aan de baan verzorgt. Het is dan ook een Cat I approach, die bij slecht zicht niet uitgevoerd mag worden. Maar inderdaad, visueel lijkt het heel erg op een ILS approach!

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Plaats reactie