ATC-geluid

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Napm
Observer
Observer
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2015, 14:51

ATC-geluid

Bericht door Napm »

Ik gebruik FS9 (ACOF) reeds jaren op een PC met Windows 7 Pro. Onlangs ontdekte ik dat de ATC-communicatie stoorde.
1. Het afrolscherm wordt wel getoond als [`]-knop wordt gedrukt maar het programma reageert dan niet als een keuze wordt gemaakt.
2. Het afrolscherm wordt automatisch getoond bij een bericht van de luchtverkeersleiding in tekst maar er is geen geluid bij. Dit geldt ook voor ATIS-berichten.
3. Alle andere geluiden, zoals van de omgeving en motor(en) worden wel goed weer gegeven.
4. Controle van de schuifbalken in "Settings" voor "sound" levert geen verbetering op.
Wat is hier aan de hand en hoe kan de storing worden verholpen?
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: ATC-geluid

Bericht door PW053 »

Heb je onder "settings" (punt 4) misschien per ongeluk het rode vinkje voor ATC weggehaald :?:

Mvg, Frank.
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Napm
Observer
Observer
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2015, 14:51

Re: ATC-geluid

Bericht door Napm »

Dank voor de reactie. Maar nee, zowel bij ATC als bij sound in Settings zijn alle vakjes geselecteerd.
Napm
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: ATC-geluid

Bericht door Polito »

Soms gaat het aggregaat uit tijdens een vlucht en dan heb ik ook geen atc-geluid noch AP.
Maar wellicht is er bij jou een andere oorzaak, die ik niet ken, helaas.
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
Plaats reactie