Niet starten van fs9

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Dreamliner55
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2017, 20:21
Locatie: Zwijndrecht

Re: Niet starten van fs9

Bericht door Dreamliner55 »

Inderdaad precies zo gedaan.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Niet starten van fs9

Bericht door arno »

Ik denk nog aan een laatste optie:
Kopieer alle bestanden van de CD's naar een map op je schijf liefst een aparte partitie. ( wel de eerdere installatie weer verwijderen).
Start vanuit de nieuwe map het fs9.exe bestand op als administrator ( rechtermuisknop "uitvoeren als administrator"). En installeer naar een hele nieuwe map met de naam bijvoorbeeld
"FS9"( zonder de "")
Het kan natuurlijk zijn dat een bestandje van een van de CD's niet in de installatie wordt/werd meegenomen.
Bij het kopieeren zijn er een aantal dubbele bestanden, dus kopieeren en overschrijven. Zijn voornamelijk bestanden om naar een volgende cd te gaan.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Niet starten van fs9

Bericht door arno »

Nog een laatste mogelijkheid. Op dit forum hebben we een gebruiker "tonippel" die bij jouw woonplaats in de buurt woont. Hij is/was(?) ook een gebruiker van fs9.
Misschien kan je hem eens benaderen ( via PM/PB of e-mail) of hij je verder kan/wil helpen? Zelf woon ik te ver weg :G:
Hij had in een ver verleden ( 2015) ook eens problemen met fs9. Komt nog regelmatig op ons forum om anderen te helpen.

Of misschien "Peterl" heeft ook veel kennis op fs-gebied. Ik wil geen woonplaatsen hier noemen. Maar beiden wel redelijk in jouw buurt.

Wellicht zijn ze bereid om in overleg via PM jou verder te helpen.

Ik heb in ieder geval aan beiden alvast een PM ( met een link) gezonden.

Als jij van hen geen hulp wilt, laat het hier dan maar even weten.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Niet starten van fs9

Bericht door PeterL »

Was een weekje op pad, dus het PB'tje van Arno net gelezen. Wat langer geleden heb ik iemand anders met hetzelfde probleem op weg geholpen met:

http://calclassic.proboards.com/thread/ ... start-read

De leden van dit forum doen alles in principe nog steeds met FS9, die weten dus waar ze het over hebben.
Dus mogelijk ook voor jouw een oplossing.

Groet, Peter
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Niet starten van fs9

Bericht door arno »

PeterL schreef:Was een weekje op pad,
Hopelijk een leuk padje :mrgreen: en niet van het padje afgeraakt. :fl: Bedankt voor je reactie.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Dreamliner55
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2017, 20:21
Locatie: Zwijndrecht

Re: Niet starten van fs9

Bericht door Dreamliner55 »

Hoi Arno,

Ik wou PeterL een pb sturen, maar ik kreeg deze melding: De toe te voegen gebruiker bestaan niet (meer).
Als Peter wil mag hij mij een pb sturen. Ik zal zijn hulp erg waarderen.

Ik ben nu met fsx bezig, maar kan er niet aan wennen :lol: :lol:

Zo gauw ik tijd heb zal ik de bestanden kopiëren en eens verder kijken, ik hou namelijk niet van opgeven en wil mijn vertrouwde fs9 niet kwijt. :( :(
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Niet starten van fs9

Bericht door arno »

Dreamliner55 schreef: maar ik kreeg deze melding: De toe te voegen gebruiker bestaan niet (meer).
Dat is vreemd. PeterL had ik ook een PM gestuurd en hij reageerde daarop in dit onderdeel ( zie 2 /3 berichten hierboven.)

Misschien bedoelde je "tonippel"? En heb je de naam niet ingetikt. Kijk op de ledenlijst ( leden-rechtsboven) en zoek naar hem. Tik op zijn naam en je kan een PB/PM of e-mail sturen.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Dreamliner55
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2017, 20:21
Locatie: Zwijndrecht

Re: Niet starten van fs9

Bericht door Dreamliner55 »

Heb zojuist een email verstuurd aan PeterL, nu afwachten op zijn reactie :) :)
Dreamliner55
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2017, 20:21
Locatie: Zwijndrecht

Re: Niet starten van fs9

Bericht door Dreamliner55 »

Ik heb alle bestanden vanaf cd gekopieerd naar een andere directory en dit gedaan met administrator, programma gestart met rechten, maar hij start niet op :cry: :cry:
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Niet starten van fs9

Bericht door arno »

In de hoofdmap van fs9 staat ook een exe., genaamd kiosk ( kiosk.exe). Start die wel op?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Niet starten van fs9

Bericht door arno »

Dreamliner55 schreef:IMaar hij start niet op :cry: :cry:
Wel de 4e CD geplaatst om op te starten?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Dreamliner55
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2017, 20:21
Locatie: Zwijndrecht

Re: Niet starten van fs9

Bericht door Dreamliner55 »

Nee kiosk.exe start niet op, kreeg de volgende melding;your screen must at a resolution of 1024x768 to run kiosk mode.
Please set your screen resolution and try again.

Mijn resolutie staat op 1920x1080

Ja 4e cd gebruikt om op te starten.

Heb de resolutie even veranderd en kiosk werkte toen wel.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Niet starten van fs9

Bericht door arno »

Dan weet ik het echt niet meer. Opgestart vanaf de snelkoppeling of vanuit de nieuwe directory?
Ik heb nog een laatste optie. Misschien een foutje in je cd-driver? Misschien de no-cd van fs9 versie 9.0 plaatsen en dan opstarten vanuit de directory fs9 ( rechtermuisknop).
fs9.exe wel goed bewaren want die moet je later weer terugplaatsen ( als fs9 start) om de update naar 9.1 te draaien.

Je kan ook eerst proberen of fs9 wel via xp ( oudere windowsversie-comptabiliteit) is op te starten.( rechtermuisknop / eigenschappen)
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Dreamliner55
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2017, 20:21
Locatie: Zwijndrecht

Re: Niet starten van fs9

Bericht door Dreamliner55 »

:D :D GOED NIEUWS!!!

Beste Arno ik heb zoals je zei de no-cd in de flight simulator map geplaatst(fs9.exe veilig gesteld) fs9 gestart en hij werkt, daarna de update 9.1 gedraaid.

Nadat ik de fs9 terug heb gezet werkte deze niet meer, dus zal ik hem starten met de no-cd.

Waarschijnlijk toch een fout of op een van de cd's of in de cd-rom speler.

Bij deze wil ik je heel hartelijk bedanken voor je hulp ook de andere bedankt voor het meedenken, nu heb ik [vlieg] :D :D


Groet,

Leo
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Niet starten van fs9

Bericht door arno »

Yippie gefeliciteerd!! :y: :y: :y: Met Kerst lekker vliegen [vlieg]

Er is ook een no-cd versie voor fs9.1. Die heb je gebruikt?
Zo ja dan is alles oké.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Dreamliner55
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2017, 20:21
Locatie: Zwijndrecht

Re: Niet starten van fs9

Bericht door Dreamliner55 »

:D :D Niet met de kerst hoor Arno, zo gauw ik tijd heb stap ik in de cockpit. Heb de liveries gedaan voor de pmdg 747-400 de fsuipc erin.

Hierna nog de pmdg 737 serie installeren en de liveries erin zetten. Weet jij nog een goede scenery voor Eham en Egll?
Weet jij of er nog up to date airac te krijgen is?

Kunnen wij samen in contact komen via skype of teamspeak, dat zou ik leuk vinden.
Alvast veel plezier straks in Rotterdam met je vrouw.

Groet,

Leo
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Niet starten van fs9

Bericht door arno »

Op onderstaande site staan diverse freeware voor Eham/FS9.
http://www.freewarescenery.com/fs2004/netherlands.html

Misschien kan iemand je ook helpen met de scenery van NL2000 op CD's voor fs9.
Ik had ze eens verzonden naar iemand maar helaas nooit meer terug gekregen.

Op dezelfde site ( freewarescenery.com) misschien ook wel voor EGLL.
Waarvoor wel veel gemaakt is door http://www.uk2000scenery.com/newsite/My ... age11.html
Maar daar moet je voor betalen



Voor AIRAC moet iemand anders even reageren daarin kan ik je niet verder helpen. Zelf vlieg ik bijna niet meer. Meer bezig met mensen verder helpen op fsx c.q. fs9 :tap:

Ik heb SKYPE en zal je binnenkort van mijn gebruikersnaam via PM op de hoogte brengen

Rotterdam wordt ( zoals ik al schreef) pas de zomer komend jaar.

Succes en geniet nu je weer kunt gaan vliegen.

edit:Toch nog een website gevonden met EGLL voor fs9 ( geen garantie of de website betrouwbaar is)

https://www.fs-freeware.net/downloads/d ... ion-1.html
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Dreamliner55
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2017, 20:21
Locatie: Zwijndrecht

Re: Niet starten van fs9

Bericht door Dreamliner55 »

Dank je Arno voor de links van de scenery's. Zelf probeer ik ook aan de airac's te komen.

Wat NL2000 betreft die heb ik en is geïnstalleerd en indien je interesse hebt hij is compleet versie 3.0 special edition :)

Morgen ga ik kijken voor de scenery's en ga ik verder met installeren van de overige programma's.
Ik hoop je snel te spreken op skype.

Fijne avond verder :) :)

Leo
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: Niet starten van fs9

Bericht door Polito »

https://library.avsim.net/esearch.php?DLID=95662
Nog een EGLL versie, als men wil...
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Niet starten van fs9

Bericht door arno »

Dreamliner55 schreef: en indien je interesse hebt hij is compleet versie 3.0 special edition :)

Ik hoop je snel te spreken op skype. Leo
Ik heb versie 3.0 ook thuis op CD's. Een tweede setje was gemaakt om rond te sturen naar gebruikers die het niet meer konden downloaden of problemen hadden met downloaden.
En dat setje helaas nooit meer terug gezien/gekregen :G:

Over Skype heb ik je een mail gestuurd. Ik hoor/lees wel.

Ad Polito: bedankt voor de link. Ik had hem ook gezocht maar niet terug kunnen vinden.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Dreamliner55
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2017, 20:21
Locatie: Zwijndrecht

Re: Niet starten van fs9

Bericht door Dreamliner55 »

Beste Arno vanavond kom ik op skype, tot dan :) :)

En nog bedankt voor de extra link.
tonippel
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 07 jan 2007, 11:20
Locatie: Rotterdam

Re: Niet starten van fs9

Bericht door tonippel »

Ik zelf heb enige tijd geleden alweer ook het niet opstarten van FS9 meegemaakt .Dit na update's van Windows 7.
Na verwijderen van de beveiligings update KB 3086255 is het probleem niet meer voorgekomen.
Deze update wordt door mij niet meer aangevinkt om te installeren.

Ton
Plaats reactie