Korte vragen topic
Moderator: Moderator-groep
-
- Instructor
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 08 jul 2009, 21:56
- Locatie: Losser
Re: Korte vragen topic
wat word bedoeld met het volgende :
''High Speed Buffet/Flap Extension Speed
At high altitudes and flaps up, the start of the arc indicates the airspeed that provides a 0.3 g maneuver margin
to high speed buffet.
[Aircraft with CDS software upgrade]
When flaps are not up, the start of the arc indicates flap extension placard speed for the next normal flap setting.
the arc is removed when the flap hendle is moved to the landing flap selected on the APPROACH REF page or when the flap lever is moved to flaps 40.''
''High Speed Buffet/Flap Extension Speed
At high altitudes and flaps up, the start of the arc indicates the airspeed that provides a 0.3 g maneuver margin
to high speed buffet.
[Aircraft with CDS software upgrade]
When flaps are not up, the start of the arc indicates flap extension placard speed for the next normal flap setting.
the arc is removed when the flap hendle is moved to the landing flap selected on the APPROACH REF page or when the flap lever is moved to flaps 40.''
- FsTheo
- Site Admin
- Berichten: 14013
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
- Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
Ik neem aan Tim dat er een plaatje van een Airspeed meter bij jou vraag hoort? Als je die kunt laten zien is het 'arc' gedeelte weer wat makkelijker uit te leggen.
Over High Speed Buffet lees ik twee dingen;
1. Een hapje eten in een 747 op cruise hoogte.
2. Buffet is in dit geval, trillingen. Bij hoge snelheden, onder Mach 1 maar boven Mach 0.85, zitten er delen aan je toestel die ten opzichte van de lucht waar je doorheen vliegt, al wèl met Mach 1 te maken hebben.
Denk maar aan een vleugel, de lucht aan de bovenkant gaat sneller over het oppervlak als de lucht aan de onderkant.
En door die verschillen krijg je een moment waarbij vibraties kunnen ontstaan, of 'buffet'.
Vlieg je boven Mach 1 dan is dat effect weer weg, en onder Mach 0.85 heb je er nog geen last van.
Nou ben ik ook maar een lezende amateur, misschien dat iemand anders er meer over kan vertellen..
Theo
Over High Speed Buffet lees ik twee dingen;
1. Een hapje eten in een 747 op cruise hoogte.
2. Buffet is in dit geval, trillingen. Bij hoge snelheden, onder Mach 1 maar boven Mach 0.85, zitten er delen aan je toestel die ten opzichte van de lucht waar je doorheen vliegt, al wèl met Mach 1 te maken hebben.
Denk maar aan een vleugel, de lucht aan de bovenkant gaat sneller over het oppervlak als de lucht aan de onderkant.
En door die verschillen krijg je een moment waarbij vibraties kunnen ontstaan, of 'buffet'.
Vlieg je boven Mach 1 dan is dat effect weer weg, en onder Mach 0.85 heb je er nog geen last van.
Nou ben ik ook maar een lezende amateur, misschien dat iemand anders er meer over kan vertellen..
Theo
-
- Instructor
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 08 jul 2009, 21:56
- Locatie: Losser
Re: Korte vragen topic
het gaat inderdaad over een airspeed/mach indicator. Ik snap het nog niet precies maar het gaat me vooral om de eerste zin : 0.3 g maneuver margin.
- FsTheo
- Site Admin
- Berichten: 14013
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
- Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
Op aarde voel je de zwaartekracht met 1g aan je trekken. Eigenlijk voel je het niet, want dat is normaal.
In een vliegtuig is dat ook zo. Tot het toestel naar beneden duikt of hard omhoog gaat. Dan wordt je opeens een stuk lichter of zwaarder.
Bij het begin van de 'arc', het boogje buitenlangs je kilometerteller (en ik stel me zo voor dat het om het gele gedeelte gaat, maar dat weet ik niet zeker) zit je op een snelheid, waarbij je dus niet harder of langzamer gaan, waardoor het voelt alsof jij 0.7g weegt, of 1.3. Kom je daar toch boven (of onder) dan krijg je weer 'Hoge Snelheidstrillingen'.
In FS kun je trouwens meekijken naar hoeveel g je trekt. Met <Shift><Z> zie je bovenin de balk ook 1.0G staan, bij een normale vlucht. Maak maar eens een duikvlucht en kijk wat die 1 doet!
Theo
In een vliegtuig is dat ook zo. Tot het toestel naar beneden duikt of hard omhoog gaat. Dan wordt je opeens een stuk lichter of zwaarder.
Bij het begin van de 'arc', het boogje buitenlangs je kilometerteller (en ik stel me zo voor dat het om het gele gedeelte gaat, maar dat weet ik niet zeker) zit je op een snelheid, waarbij je dus niet harder of langzamer gaan, waardoor het voelt alsof jij 0.7g weegt, of 1.3. Kom je daar toch boven (of onder) dan krijg je weer 'Hoge Snelheidstrillingen'.
In FS kun je trouwens meekijken naar hoeveel g je trekt. Met <Shift><Z> zie je bovenin de balk ook 1.0G staan, bij een normale vlucht. Maak maar eens een duikvlucht en kijk wat die 1 doet!
Theo
-
- Instructor
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 08 jul 2009, 21:56
- Locatie: Losser
Re: Korte vragen topic
okee dus eigenlijk bedoelen ze wanneer je bij die oranje boog komt (320-360 knots) je een g kracht hebt van 0.3?
of zie ik het fout?
of zie ik het fout?
- FsTheo
- Site Admin
- Berichten: 14013
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
- Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
Nee, je moet dan met de handelingen die je het toestel laat verrichten, binnen een marge van die 0.3g blijven.
Ik weet nie hoeveel 'g' er op een toestel staat bij die snelheid. Je mag er dan nog steeds mee stijgen en dalen en sturen, zolang de druk niet hoger (of lager) komt als (die 'g')+0.3 (of-0.3).
Althans, dat is mijn interpretatie.
Theo
Ik weet nie hoeveel 'g' er op een toestel staat bij die snelheid. Je mag er dan nog steeds mee stijgen en dalen en sturen, zolang de druk niet hoger (of lager) komt als (die 'g')+0.3 (of-0.3).
Althans, dat is mijn interpretatie.
Theo
-
- Instructor
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 08 jul 2009, 21:56
- Locatie: Losser
Re: Korte vragen topic
in de ''flight instruments'' manual van de 737 van smartcockpit staat op pagina 10 iets over bug 5 uitgelegd maar er staat niet bij waarvoor het dient! weet iemand dit ?
Tim
Tim
-
- Senior Controller
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:38
Re: Korte vragen topic
Eerste wet van newton (of de tweede?) zegt dat de krachten op een voorwerp wat met constante snelheid in een constante richting opgeteld nul zijn. Dus gewicht gelijk aan lift en thrust gelijk aan drag. Met G heb je dan niks te maken. G heeft te maken met versnellingen en daarmee met krachten uit evenwicht, dus hogere G krachten treden alleen op als je bochten gaat maken of gaat duiken, maar alleen tijdens het veranderen van je beweging en richting.
Als je de neus ineens omlaag duwt knalt je G omhoog, maar als je de neus dan constant houd en je weet de snelheid constant te houden (gas dicht, misschien spoilers) dan is je G weer neutraal tijdens het dalen.
Als je de neus ineens omlaag duwt knalt je G omhoog, maar als je de neus dan constant houd en je weet de snelheid constant te houden (gas dicht, misschien spoilers) dan is je G weer neutraal tijdens het dalen.
-
- Instructor
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 08 jul 2009, 21:56
- Locatie: Losser
Re: Korte vragen topic
okee dat snap ik wel maar wat wordt ere dan bedoeld met die bug 5?
EDIT : maar als je als een gek omlaag duikt, en je weet op een of andere manier je snelheid constant te houden, is je g kracht dan gewoon steeds 1.0 of gewoon bijvoorbeeld 0.7?
EDIT : maar als je als een gek omlaag duikt, en je weet op een of andere manier je snelheid constant te houden, is je g kracht dan gewoon steeds 1.0 of gewoon bijvoorbeeld 0.7?
-
- Ere oud staflid
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
- Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012
verschuivende vliegvelden
Wie herkent dit probleem:
Sinds kort verschuift het vliegveld waarvan ik opstijg mee in de vliegrichting. Als je na de start dus terugkijkt, zie je de baan meeschuiven over de grond achter mijn toestel aan.
Dit is mij voornamelijk opgevallen bij heel noordelijk gelegen vliegvelden als Thule in Groenland.
Sinds kort verschuift het vliegveld waarvan ik opstijg mee in de vliegrichting. Als je na de start dus terugkijkt, zie je de baan meeschuiven over de grond achter mijn toestel aan.
Dit is mij voornamelijk opgevallen bij heel noordelijk gelegen vliegvelden als Thule in Groenland.
Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
- FsTheo
- Site Admin
- Berichten: 14013
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
- Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
@Tim, als je als een gek omlaag duikt zul je op het moment dat je begint me duiken, wel -G's ervaren.
Denk aan de achtbaan, als je van boven naar beneden kiepert, wordt je even uit je stoel gewipt. Dan voel je even 0.7 of misschien wel 0.3 G. Tot de snelheid van jouw lichaam en het wagentje hetzelfde zijn, dan is het weer 0.
En dat gaat goed tot je onderaan de baan bent, dan wordt jij even heel hard in je stoeltje gedrukt, 2G? 3G?
En zolang alles van een vliegtuig dezelfde G's maar ondergaat, is er niks aan de hand. Maar per onderdeel verschilt dat, en als er dan met meerdere G's aan zo'n toestel getrokken wordt, reageren de (zware) romp en de (lichte) vleugels daar heel verschillend op.
Heer Dobbertje!
Dit klinkt als 'hoogteverschil' tussen de verschillende scenery onderdelen. Alleen waar dat vandaan komt? Nieuwe scenery geïnstalleerd? Misschien een Mesh? Of een foutje in FS... Maar dan zou je het heel zuidelijk ook moeten meemaken..
Theo
Denk aan de achtbaan, als je van boven naar beneden kiepert, wordt je even uit je stoel gewipt. Dan voel je even 0.7 of misschien wel 0.3 G. Tot de snelheid van jouw lichaam en het wagentje hetzelfde zijn, dan is het weer 0.
En dat gaat goed tot je onderaan de baan bent, dan wordt jij even heel hard in je stoeltje gedrukt, 2G? 3G?
En zolang alles van een vliegtuig dezelfde G's maar ondergaat, is er niks aan de hand. Maar per onderdeel verschilt dat, en als er dan met meerdere G's aan zo'n toestel getrokken wordt, reageren de (zware) romp en de (lichte) vleugels daar heel verschillend op.
Heer Dobbertje!
Dit klinkt als 'hoogteverschil' tussen de verschillende scenery onderdelen. Alleen waar dat vandaan komt? Nieuwe scenery geïnstalleerd? Misschien een Mesh? Of een foutje in FS... Maar dan zou je het heel zuidelijk ook moeten meemaken..
Theo
-
- Senior Executive
- Berichten: 4596
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 08:40
- Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)
Re: Korte vragen topic
@Theo/Dobbertje: ik had hetzelfde probleem ook, waarschijnlijk een bug in FS
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553
PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
- Jules
- Senior Instructor
- Berichten: 841
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:48
- Locatie: Zevenaar, Gelderland
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
Had je ook een oplossing gevonden, zoek34? Of heb je het probleem nog steeds?
Piloot voor V-Bird VA |www.vbirdva.com|PMDG 747-400X|MD-11X|DA Fokker 100/70|Aerosoft F-16|PBY Catalina
-
- Senior Executive
- Berichten: 4596
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 08:40
- Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)
Re: Korte vragen topic
ik heb er geen oplossing voor gevonden, heb het ook nog steeds
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553
PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
-
- Ere oud staflid
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
- Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012
Re: Korte vragen topic
Goedemorgen heer Theo, goed u hier weer eens te spreken!!!!
En natuurlijk ook een goedemorgen aan Zoek34.
Bedankt voor jullie reacties.
Het rare aan het probleem is, dat als ik FS9 weer helemaal opnieuw installeer en dan zelfs mijn schijf waarop FS staat formatteer, er na de nieuwe installatie nog steeds het zelfde probleem is.
Op dat moment heb ik dus alleen het kale standaard programma draaien en kan het niet liggen aan een add-on scenery.
Wel moet ik zeggen dat ik het probleem vorige week heb gezien, nadat ik een nieuwe scenery van Groenland had gedownload. Het betreft hier een nieuwe upload op AVsim van een oudere Groenland scenery.
Maar je zou toch zeggen dat als ik alles opnieuw installeer, het probleem over zou moeten zijn, als er alleen maar de standaard FS9 versie draait.
En natuurlijk ook een goedemorgen aan Zoek34.
Bedankt voor jullie reacties.
Het rare aan het probleem is, dat als ik FS9 weer helemaal opnieuw installeer en dan zelfs mijn schijf waarop FS staat formatteer, er na de nieuwe installatie nog steeds het zelfde probleem is.
Op dat moment heb ik dus alleen het kale standaard programma draaien en kan het niet liggen aan een add-on scenery.
Wel moet ik zeggen dat ik het probleem vorige week heb gezien, nadat ik een nieuwe scenery van Groenland had gedownload. Het betreft hier een nieuwe upload op AVsim van een oudere Groenland scenery.
Maar je zou toch zeggen dat als ik alles opnieuw installeer, het probleem over zou moeten zijn, als er alleen maar de standaard FS9 versie draait.
Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
-
- Ere oud staflid
- Berichten: 10436
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
- Locatie: ergens op deze aardbol
Re: Korte vragen topic
Heb je bij het dé-installeren ook de map bij "documents and settings" handmatig verwijdert? Die blijft namelijk staan bij een verwijdering van FS. Daar blijven dus ook de gegevens in staan tot en met de laatste wijziging.Dobbertje schreef:... dat als ik FS9 weer helemaal opnieuw installeer en dan zelfs mijn schijf waarop FS staat formatteer, er na de nieuwe installatie nog steeds het zelfde probleem is.
arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
-
- Ere oud staflid
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
- Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012
Re: Korte vragen topic
Hoi Arno,
Ik heb de map documents en settings inderdaad niet verwijderd, omdat deze op mijn c schijf staat en alles van FS staat op mijn d schijf.
Maar bedoel jij misschien de map Flight Simulator Files die in de map documents and settings staat?
Die verwijder ik namelijk wel ,maar daarin staan toch alleen maar de opgeslagen vluchten?
Of staan de gegevens die jij bedoelt in een andere sub map en zo ja in welke?
Ik denk namelijk inderdaad dat wat jij schrijft de oorzaak kan zijn van mijn probleem.
Wel gebruik ik bij de de-installatie van FS altijd de optie "remove saved files and settïngs".
Ik heb de map documents en settings inderdaad niet verwijderd, omdat deze op mijn c schijf staat en alles van FS staat op mijn d schijf.
Maar bedoel jij misschien de map Flight Simulator Files die in de map documents and settings staat?
Die verwijder ik namelijk wel ,maar daarin staan toch alleen maar de opgeslagen vluchten?
Of staan de gegevens die jij bedoelt in een andere sub map en zo ja in welke?
Ik denk namelijk inderdaad dat wat jij schrijft de oorzaak kan zijn van mijn probleem.
Wel gebruik ik bij de de-installatie van FS altijd de optie "remove saved files and settïngs".
Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
-
- Ere oud staflid
- Berichten: 10436
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
- Locatie: ergens op deze aardbol
Re: Korte vragen topic
Ik bedoel de "FS9"-map.Dobbertje schreef:Maar bedoel jij misschien de map Flight Simulator Files die in de map documents and settings staat?
Die staat in: C:/documents and settings/jouwnaam/applicatie data/microsoft/fs9
( wel "verborgen bestanden" zichtbaar hebben!)
Die moet inderdaad ook handmatig verwijdert wordenDobbertje schreef:Die verwijder ik namelijk wel ,maar daarin staan toch alleen maar de opgeslagen vluchten
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
-
- Ere oud staflid
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
- Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012
Re: Korte vragen topic
Arno,
Ik heb hem gevonden, ik wist helemaal niet dat daar nog een map stond van FS9 .
Ik denk inderdaad dat hiermee het probleem gevonden is.
Top!
Ik heb hem gevonden, ik wist helemaal niet dat daar nog een map stond van FS9 .
Ik denk inderdaad dat hiermee het probleem gevonden is.
Top!
Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
-
- Ere oud staflid
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
- Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012
Re: Korte vragen topic
Helaas,
Ik heb nu weer FS9 helemaal opnieuw geinstalleerd en inderdaad ook die mappen handmatig verwijdert waarover jij het had Arno, maar het probleem is nog steeds niet verholpen.
Ik vrees dat het dus in fs9 zelf zit.
Opvallend is namelijk dat het alleen in heel noordelijk gelegen airports is.
Ik heb nu weer FS9 helemaal opnieuw geinstalleerd en inderdaad ook die mappen handmatig verwijdert waarover jij het had Arno, maar het probleem is nog steeds niet verholpen.
Ik vrees dat het dus in fs9 zelf zit.
Opvallend is namelijk dat het alleen in heel noordelijk gelegen airports is.
Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
-
- Ere oud staflid
- Berichten: 10436
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
- Locatie: ergens op deze aardbol
Re: Korte vragen topic
Zoek had er ook last van. Ik ga het nu ook eens bekijken.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
-
- Ere oud staflid
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
- Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012
Re: Korte vragen topic
Ja dat zou fijn zijn.
Ik denk serieus dat het wellicht iets te maken heeft met de noordelijke ligging. Ik heb er voornamelijk last van in Thule en Quanaaq (beiden in Groenland).
Kan het zijn dat het iets te maken heeft met het feit dat beide airports bijna op de "rand "van SF liggen?
Ik bedoel, in Fs stopt de wereld als het ware in het noorden. Als je in de buurt komt van een bepaalde noorder breedte, dan gaat je vliegtuig niet meer verder naar het noorden, maar begint op de kaart opzij te vliegen terwijl het toestel qua vliegrichting nog wel naar het noorden vliegt. Ook je instrumenten beginnen dan af te wijken.
Het rare is namelijk dat ik er zuidelijker in Groenland geen last van heb.
Ik denk serieus dat het wellicht iets te maken heeft met de noordelijke ligging. Ik heb er voornamelijk last van in Thule en Quanaaq (beiden in Groenland).
Kan het zijn dat het iets te maken heeft met het feit dat beide airports bijna op de "rand "van SF liggen?
Ik bedoel, in Fs stopt de wereld als het ware in het noorden. Als je in de buurt komt van een bepaalde noorder breedte, dan gaat je vliegtuig niet meer verder naar het noorden, maar begint op de kaart opzij te vliegen terwijl het toestel qua vliegrichting nog wel naar het noorden vliegt. Ook je instrumenten beginnen dan af te wijken.
Het rare is namelijk dat ik er zuidelijker in Groenland geen last van heb.
Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
- Jules
- Senior Instructor
- Berichten: 841
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:48
- Locatie: Zevenaar, Gelderland
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
Het lijkt ook een beetje hier op: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=12790
Piloot voor V-Bird VA |www.vbirdva.com|PMDG 747-400X|MD-11X|DA Fokker 100/70|Aerosoft F-16|PBY Catalina
-
- Ere oud staflid
- Berichten: 10436
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
- Locatie: ergens op deze aardbol
Re: Korte vragen topic
Dat weet ik niet. Ik denk dat het meer ligt aan ons eigen "kijk"vermogen. De gehele ondergrond is wit en er staat maar 1 gebouwtje op dat vliegveld. En die blijft wel op zijn plek staan. Ook ik zag het door jou genoemde fenomeen.Dobbertje schreef:Kan het zijn dat het iets te maken heeft met het feit dat beide airports bijna op de "rand "van SF liggen?
Ik heb nu van Avsim "greenland_271248.zip" gedownload en daar is het effect veel minder.
Probeer dat ook eens.
arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
-
- Ere oud staflid
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
- Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012
Re: Korte vragen topic
greenland_271248.zip
Dat is nu precies de download die ik had geinstalleerd, waarna ik voor het eerst merkte dat het vliegveld meeschoof in de vliegrichting.
Ik heb mij ook wel eens afgevraagd of het optischbedrog was en het dus aan mijn kijk vermogen lag, maar bij mij zie ik toch duidelijk ook alle gebouwen in Thule meeschuiven. Als ik mij richt op een bepaalde plek op de grond, bijvoorbeeld iets wat aan het einde van de baan in Thule lijkt op een soort greppel (donkerder van kleur) dan zie ik de baan toch duidelijk over die lijn heenschuiven. Ook lijkt er maar geen einde aan de baan te komen als ik er boven vlieg.
Ik kijk dan van buitenaf naar mijn toestel vanuit een positie voor mijn toestel (numpad acht) terug naar achteren.
In Quanaaq lijkt de baan haast wel te zweven boven de grond.
Aanvankelijk dacht ik dat het juist iets te maken had met die betreffende download greenland_271248.zip.
Maar na een complete nieuwe fs9 installatie is het nog steeds dus die optie valt af.
Dat is nu precies de download die ik had geinstalleerd, waarna ik voor het eerst merkte dat het vliegveld meeschoof in de vliegrichting.
Ik heb mij ook wel eens afgevraagd of het optischbedrog was en het dus aan mijn kijk vermogen lag, maar bij mij zie ik toch duidelijk ook alle gebouwen in Thule meeschuiven. Als ik mij richt op een bepaalde plek op de grond, bijvoorbeeld iets wat aan het einde van de baan in Thule lijkt op een soort greppel (donkerder van kleur) dan zie ik de baan toch duidelijk over die lijn heenschuiven. Ook lijkt er maar geen einde aan de baan te komen als ik er boven vlieg.
Ik kijk dan van buitenaf naar mijn toestel vanuit een positie voor mijn toestel (numpad acht) terug naar achteren.
In Quanaaq lijkt de baan haast wel te zweven boven de grond.
Aanvankelijk dacht ik dat het juist iets te maken had met die betreffende download greenland_271248.zip.
Maar na een complete nieuwe fs9 installatie is het nog steeds dus die optie valt af.
Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.