Korte vragen topic

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Dutchie
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 140
Lid geworden op: 31 jul 2011, 09:43
Locatie: Nederweert

Re: Korte vragen topic

Bericht door Dutchie »

Ik zou zeggen met een plattegrond van het vliegveld 8)
Tja
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door FsTheo »

Tja, dat is eigenlijk wel de manier. Piloten hebben natuurlijk kaarten bij zich en ook het plattegrond van het bestemmingsveld. Dus weten ze dat ze naar links of rechts moeten om via S, A te bereiken.

Theo :wink:
Subonno
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 aug 2011, 11:50

Re: Korte vragen topic

Bericht door Subonno »

Dus als ik progressive taxi AAN zet dan heb ik praktisch evenveel informatie als een normale piloot ook zou hebben,
vanwege het bij mij ontbreken van de bestemmingskaarten. :wink:
Awesomeblack
Instructor
Instructor
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 mei 2011, 15:04
Locatie: Stijg op rwy27, flauwe bocht links, eerte stad die je tegen komt.
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door Awesomeblack »

Inderdaad! :D

Awesome
Afbeelding [;] Afbeelding
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door FsTheo »

Klopt. Wat je zou kunnen doen is een stukje vluchtvoorbereiding en wat kaartmateriaal downloaden.
Stel even, je bent daar geland op Newark, baan 4L. :fl: :D
Dan zou je van te voren het plattegrond van Newark kunnen opzoeken.
Mijn Google opdracht 'Newark Airport diagram' bracht me o.a. bij de volgende afbeelding:
http://nycaviation.com/newspage/wp-cont ... -large.png

A lijkt me, linksaf! :D

Theo :wink:
zoek34
Senior Executive
Senior Executive
Berichten: 4596
Lid geworden op: 06 jan 2007, 08:40
Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Re: Korte vragen topic

Bericht door zoek34 »

ik zou voor de amerikaanse vliegvelden altijd Fightaware aanraden:

(om door te gaan op Newark Airport Diagram van Theo): http://nl.flightaware.com/resources/air ... IAGRAM/pdf
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
Aviationpilot
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 608
Lid geworden op: 07 jun 2011, 18:48
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen topic

Bericht door Aviationpilot »

Even een korte vraag: toen ik een keer les had bij de 'Aviation Mega Store' leek het net alsof de Saitek Yoke trilden. Mijn vraag is dus: zit er op de Saitek Pro Flight yoke een trilfunctie (zo ja; waar is dat in te stellen) of waren het mijn eigen handen die liepen te trillen doordat ik zo zenuwachtig was toen? :lol:
Patrick

Re: Korte vragen topic

Bericht door Patrick »

nee en ja waarschijnlijk.

(korte antwoorden zijn ook mogelijk ;) )
lexsis
Instructor
Instructor
Berichten: 458
Lid geworden op: 26 jul 2010, 13:46

Re: Korte vragen topic

Bericht door lexsis »

Nee. De saitek yoke heeft voor zover ik weet geen trilfunctie. :wink:

@Patrick. Misschien wel kort, maar niet echt nuttig, vind je ook niet? Met jouw antwoord wist hij nog niet of hij het nu had of niet. :hm
martyn
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 feb 2008, 17:18
Locatie: vlissingen

Re: Korte vragen topic

Bericht door martyn »

goeieavond

misschien is dit een stomme vraag, maar als ik na het kiezen van me vliegtuig de brandstof wil invullen bij fuel and payload, moet ik dan ''display fuel quantity as weight'' aanvinken of niet?

martijn
Awesomeblack
Instructor
Instructor
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 mei 2011, 15:04
Locatie: Stijg op rwy27, flauwe bocht links, eerte stad die je tegen komt.
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door Awesomeblack »

Er bestaan geen domme vragen :D

Dat hangt af van wat je zelf wilt. Wil je je TOW weten, dan zal ik hem aanvinken. Anders heeft het met je eigen voorkeur te maken.

Awesome
Afbeelding [;] Afbeelding
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 mei 2009, 15:51
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door 737freak »

Het is in de luchtvaart vrij normaal om fuel in 'gewicht' te nemen i.p.v. in 'volume'. In de VS is dit in Pounds (lbs) en hier in Europa in Kilogram (kg). Volgens mij worden op de loadsheets er ook nog liters of gallons bij gegeven.

Pas wel op bij het omreken van de eenheden, hier worden snel fouten bij gemaakt...
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
Radeon
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:19
Locatie: Westland, Z-H

Re: Korte vragen topic

Bericht door Radeon »

Ook ik heb weer is een vraag: Waarom kreeg ik dit: ''Initialization failure'' <- ofzoiets, en dan ging het over het Cessna vliegtuig. Ik weet denk ik zelf wel waarom dat was.. namelijk omdat ik dat vliegtuig verwijderd had, aangezien ik er nooit in vlieg. Heb veel (bijna alle) vliegtuigen die je bij het spel krijgt verwijderd met het idee om alleen met vliegtuigen te gaan vliegen die ik wil. ;) Ik dacht, laat ik die standaard vliegtuigen verwijderen, mischien lagt het minder.. maar nu kan ik niet spelen! :shock:

Help..
Groetjes, Radeon
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door Kevin »

Je mag de default vliegtuigen niet verwijderen, omdat veel (zeker freeware) add-on kisten delen van de default FS9 vliegtuigen gebruiken. Ik zou, als ik jou was, eens de repair functie vanaf de installatie-DVD/CD uitvoeren. Als het goed is, zouden ze dan terug moeten komen. :wink:
Radeon
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:19
Locatie: Westland, Z-H

Re: Korte vragen topic

Bericht door Radeon »

Ow, ok. En waar zal die functie zitten?
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door FsTheo »

Volgens mij mag je alle default vliegtuigen weghalen behalve, de Cessna.
En met het weghalen van de toestellen, blijven de Gauges gewoon in de Gaugemap staan, dat zou geen probleem mogen zijn.

Repair is volgens mij, de eerste CD erin en dan kiezen voor Repair.

Theo :wink:
Radeon
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:19
Locatie: Westland, Z-H

Re: Korte vragen topic

Bericht door Radeon »

FsTheo schreef:Repair is volgens mij, de eerste CD erin en dan kiezen voor Repair.
Ik wilde mijn prullenbak leegmaak (86 items) en zag daar de verwijderde vliegtuigen zitten. Klikte op herstellen en tada, alles weer op zijn plek.. Ik zal alles proberen te verwijderen maar niet de Cessna :oops:
zoek34
Senior Executive
Senior Executive
Berichten: 4596
Lid geworden op: 06 jan 2007, 08:40
Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Re: Korte vragen topic

Bericht door zoek34 »

ik zou aanraden om ze te bewaren, veel add-on toestellen maken namelijk vaak gebruik van sommige onderdelen van een default toestel. (sound, panel, etc)
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
Radeon
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:19
Locatie: Westland, Z-H

Re: Korte vragen topic

Bericht door Radeon »

Ik bewaar het sound, gauges, modules etc. wel! Alleen aircraft doe ik weg. Zodat mijn lijstje met vliegtuigen wat korter wordt.
Gebruikersavatar
PatrickZ
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1625
Lid geworden op: 28 apr 2007, 18:38
Locatie: Onder de Rekken2A en Norku2A arrivals juist voor Artip

Re: Korte vragen topic

Bericht door PatrickZ »

Enige wat zou kunnen voorkomen is dat een add-on toestel bijvoorbeeld het geluid "leent" van een van de standaard vliegtuigen door middel van een alias. Omdat dat standaard toestel niet meer aanwezig is zal het geluid van dat add-on toestel niet werken. In dat geval is het even de alias bekijken en zien naar welk toestel hij verwijst en dan vervolgens het geluid kopiëren om het werkend te krijgen.

Zelf gooi ik de originele toestellen ook nooit weg, maar zet ik ze in een backup-mapje buiten FS. Mocht ik ze dan ooit weer nodig hebben, dan kan ik ze zo weer terug zetten.
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door FsTheo »

Radeon schreef:Alleen aircraft doe ik weg.
Dat kan ook anders, zonder gelijk te moeten sleutelen in het .air bestand.
Je kunt de toestellen die je niet wilt gebruiken verzamelen onder een nieuwe fabrikant.
Dan pak je in de aircraft.cfg de regel;
ui_manufacturer=Cessna
En die pas je aan naar bijvoorbeeld;
ui_manufacturer=Radeon
En dat doe je ook bij de Boeings, de Wright flyer en de Curtis Jenny. (Hoewel dat nou weer een leuk toestel is om te vliegen! :D )

En vervolgens sla je bij het zoeken naar je vliegtuigen, het merk 'Radeon' over! :lol:

Dan blijven de toestellen bewaard en eventuele onderdelen gewoon bruikbaar.

Theo :wink:
Awesomeblack
Instructor
Instructor
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 mei 2011, 15:04
Locatie: Stijg op rwy27, flauwe bocht links, eerte stad die je tegen komt.
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door Awesomeblack »

Of je opent 'Aircraft.cfg', en zet voor [fltsim.X] //.

Voorbeeld:

Code: Selecteer alles

//[fltsim.0]
title=Cessna Skyhawk 172SP
sim=Cessna172SP
model=
panel=
sound=
texture=
kb_checklists=Cessna172SP_check
kb_reference=Cessna172SP_ref
atc_id=N176CM
ui_manufacturer=Cessna
ui_type="C172SP Skyhawk"
ui_variation="White with blue and gray"
description="A stable and trustworthy plane, most pilots have logged at least a few hours in a Cessna 172, since it's the most widely available aircraft in the rental fleet, and is used by most flight schools. Since the first prototype was completed in 1955, more than 35,000 C172s have been produced, making it the world's most popular single-engine plane.  One of Cessna's first tricycle-gear airplanes, the 172 quickly became the favorite of a growing class of business pilots.  Its reliability and easy handling (along with thoughtful engineering and structural updates) have ensured its continued popularity for more than 35 years."
Op die manier wordt hij gedeactiveerd, waardoor je hem niet meer ziet:D

Awesome
Afbeelding [;] Afbeelding
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door FsTheo »

Verschillende smakelijke mogelijkheden dus! :D

Theo :wink:
willem
Controller
Controller
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 feb 2007, 19:28
Locatie: Nieuwvennep

Re: Korte vragen topic

Bericht door willem »

Een poos geleden iets gelezen, in dit forum, over "creeping brakes", het vliegtuig op de parking brakes met draaiende motoren gaat langzaam vooruit.
Als ik me goed herrinner werd de suggestie gedaan iets in het aicraft.cfg aan te passen.
Dat item kan ik echter niet meer vinden, wie kan mij helpen?

Willem
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door FsTheo »

Ik vond deze opmerking op het Internet Willem,
· How do I stop the aircraft from moving when engine is on and parking brake is engaged?

By opening the aircraft file with notepad and changing the following lines:

[brakes]
toe_brakes_scale=0.489926
parking_brake=1

Change it to:

[brakes]
//toe_brakes_scale=0.489926
toe_brakes_scale=1
parking_brake=1

// brakes_scale=0 means no breaks
// brakes_scale=1 means very hard brakes
// you can use any decimals between 0 and 1 ( ex. 0.75)
// never use any decimals higher than 1
Theo :wink:
Plaats reactie