Lage framerate

De flightsim van Austin Meyer.
Maak kennis met deze "andere" sim.

Moderators: Leendejager, Moderator-groep

Lage framerate

Berichtdoor hansle52 op 07 okt 2017, 13:19

Hallo,
Ik gebruik X-Plane 11 als vluchtsimulator. Als OS gebruik ik Linux Mint 18.2. Ik heb in het totaal 4 pc’s via een switch met een vast cat5e verbinding aan elkaar gekoppeld. 3 pc’s gebruik ik in combinatie met een 22” monitor voor het zicht naar buiten. Deze pc’s hebben minimaal een i5 3.10 Ghz processor, 16 Gb geheugen en een Nvidia videokaart GeForce 760. De 4e pc heeft een duo core processor en 4 gb geheugen. Deze pc wordt alleen gebruikt om de instrumenten weer te geven met Air Manager. Met Synergy gebruik ik 1 toetsenbord en 1 muis om de 4 pc’s te bedienen.
Als Master binnen X-plane heb ik de middelste pc gebruikt. Deze heeft het ip.nr x.x.x.20. De linker pc heeft x.x.x.21, de rechter x.x.x.22 en tot slot de instr. pc x.x.x.23.
Alles werkt vaak naar behoren, alleen helaas niet altijd. Ik heb namelijk het volgende probleem.
Als alles goed draait heb ik op de 3 monitoren voor het zicht naar buiten een framerate van tussen de 35 en 70 (of hoger). De Master-pc geeft verder geen problemen. Alleen heel regelmatig stort de framerate van de beide slave pc’s in. De framerate keldert dan plotseling naar 10 of lager. Dit gebeurt op een willekeurig tijdstip. Het kan zich al voordoen bij het opstarten, maar kan ook optreden tijdens de vlucht zelf. Soms is het op te lossen door (even) over te schakelen naar een Windowed-view, maar ook dat helpt vaak niet.
Bij de netwerkinstellingen heb ik geprobeerd om de slaves aan te geven met hun computernaam en met hun ip-nummer. Mijn probleem blijft echter bestaan.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en wat een/de oplossing is.
hansle52
Student Pilot
Student Pilot

Re: Lage framerate

Berichtdoor arno op 09 okt 2017, 21:53

hansle52 schreef:Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en wat een/de oplossing is.

Iemand?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Keer terug naar X-Plane