NavDataPro

De flightsim van Austin Meyer.
Maak kennis met deze "andere" sim.

Moderators: Leendejager, Moderator-groep

NavDataPro

Berichtdoor Fr55Ga op 13 aug 2015, 10:10

Hallo als eerst wil ik mij even gauw voorstellen.
Mijn naam is Frank en ben inmiddels een fervent gebruiker van X-plane 10.
Heel veel heb ik zelf al uitgezocht en best al veel geïnvesteerd tot hetgeen ik nu heb.
Nu heb ik pas de 732 Twinjet gekocht en ben daar voorzichtig mee aan de gang gegaan.
En mijn vraag gaat dan ook over het navigeren
Ik heb begrepen dat tot in tegenstelling met de nieuwere vliegtuigen gaat deze navigatie alleen via de waypoints.
Bij Aerosoft verkopen ze de software NavDataPro in 3 edities.
Is dit de software die ik nodig moet hebben om de Twinjet te kunnen instellen of zijn er nog meer mogelijkheden om de 732 te kunnen instellen.
Zelf dacht ik dat de kaart in het menu te summier is om de hele route te kunnen plannen.
Bij voorbaat vriendeljjke dank

Frank

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fr55Ga
Observer
Observer

Re: NavDataPro

Berichtdoor tinus744 op 16 aug 2015, 18:52

Ik zou dat niet via zo'n programma doen. Deze programma's schrijven een bestand uit die je kunt laden in de FMC van het toestel.

Bij de 732 is dat niet erg realistisch te noemen. Die X-Plane FMC moet je bij de 732 sowieso gewoon vergeten. Probeer de papieren kaarten te bemachtigen als PDF of koop de papieren kaarten bij de luchtvaarthobbyshop. Dat vliegt het meest realistisch. Gewoon leren hoe je met een kaart en de naalden van je instrumenten kunt navigeren.

En van de vliegvelden kan je altijd de pdf's op het internet vinden. Gewoon even googelen op 'icao code charts" en je hebt ze meestal snel te pakken.

Wel een mooi toestel om mee te vliegen. Ik vlieg zelf ook vrijwel altijd alleen maar de 732 op X-Plane.
tinus744
Senior Controller
Senior Controller

Re: NavDataPro

Berichtdoor Fr55Ga op 23 aug 2015, 07:28

Hoi Tinus bedankt voor de info en ik ga bij de luchtvaarthobbyshop kijken voor de kaarten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fr55Ga
Observer
Observer

Keer terug naar X-Plane