Plane developers Xplane

De flightsim van Austin Meyer.
Maak kennis met deze "andere" sim.

Moderators: Leendejager, Moderator-groep

Plane developers Xplane

Berichtdoor dg222 op 14 okt 2015, 20:36

Goedemiddag,

Ik ben sinds kort begonnen met flight sim in het algemeen. Eerst met FSX maar die liep op een gegeven moment continue vast dus de overstap gemaakt naar xplane 10
In eerste instantie met alle verbazing en weerstand die ik op de verschillende forums bij anderen ook hoor. Maar na redelijk wat research en experimenten met rendering options en overige instellingen begint t ergens op te lijken. Nu moet ik wel toegeven dat ik alltijd wel gecharmeerd ben van producten die wat minder mainstream zijn, dus wat dat betreft zit ik bij xplane wel goed [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]
Zoals gezegd ben ik een behoorlijke beginner en heb dus ook nog ontzettend veel vragen, veel antwoorden kan ik zelf waarschijnlijk wel vinden via Google en andere fora.
Een vraag waar ik echter nog geen eenduidig antwoord op heb gevonden, omdat het ook een wat subjectief onderwerp is is de volgende.

Welke vliegtuig fabrikant maakt volgens jullie de beste vliegtuigen voor xplane10 ?

Ik heb tot nu toe namelijk twee payware vliegtuigen toegevoegd, 1 van jrollon en 1 van carenado en ik vind de verschillen wel erg groot moet ik zeggen. De carenado vind ik veel gedetailleerder en interactiever dan het toestel van jrollon. Terwijl deze wel bijna 3 keer zo duur was [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]

Maargoed, lang verhaal kort ben ik dus eigenlijk op zoek naar tips voor downloads welke kwalitatief zo hoogwaardig mogelijk zijn. Bij welke software ontwikkelaar kan ik dan het beste kijken ?

Oh, misschien nog belangrijk...mijn interesse gaat op dit moment uit naar business jet klasse....iets wat carenado op dit moment nog niet biedt voor xplane

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
dg222
Observer
Observer

Re: Plane developers Xplane

Berichtdoor arno op 14 okt 2015, 22:24

Welkom op dit forum. Op www.flightsim.com is de laatste maanden veel scenery en vliegtuigen voor xplane ( gratis te downloaden): http://www.flightsim.com/vbfs/content.php
Wel even eenmaal gratis registreren.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor LNRalph op 15 okt 2015, 08:59

Ik ga meestal ook liever voor de underdog en ik heb daar bij X-Plane nog geen spijt van gehad. Ik snap ook nooit zo goed wat men (het gros van de FSX en P3D gebruikers) tegen X-Plane heeft, natuurlijk heeft het zijn zwakke punten, maar dat hebben FSX en P3D ook. P3D en FSX SE zijn gebaseerd op techniek die al jaren obsolete is. Er wordt uiteraard wel aan geknutseld, maar ik blijf het zien als een oude boot waar aan alle kanten water naar binnen stroomt en men met met alle macht probeert de gaten te dichten. Ik zal hiermee waarschijnlijk kwaad bloed oproepen bij die en gene, sorry, het is slechts mijn mening.

Carenado heeft volgens mij wel wat business jet achtige vliegtuigen. Ik ben groot fan van de B1900, ik heb ook enthousiaste verhalen gehoord over de PC12, al ken ik die zelf nog niet zo goed. De B200 en C90 passen ook wel een beetje in het business jet straatje. Wat freeware betreft in het business jet segment is de Eclipse 500 een leuke: http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=18661
De Challenger 300 is misschien ook wel interessant voor jou: http://store.x-plane.org/Bombardier-Challenger-300-Captain-Edition_p_80.html

Veel plezier!
LNRalph
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor dg222 op 15 okt 2015, 09:29

Dank voor het uitgebreide antwoord Ralph, ik ga vanavond eens even kijken naar de opties die je adviseert

dg222
Observer
Observer

Berichtdoor dg222 op 15 okt 2015, 09:31

Ik zat gisteren op de website van carenado te kijken en toen zag ik de phenom 300, dat lijkt me wel een mooi toestel (eerlijk gezegd puur op uiterlijk gebaseerd hoor)
Maar die is vooralsnog alleen voor fsx/3d, weet iemand of dit toestel voor xplane uit gaat komen ?

dg222
Observer
Observer

Berichtdoor LNRalph op 15 okt 2015, 11:07

Zo te zien zijn er wat pogingen en verzoeken gedaan, maar er is niks serieus in ontwikkeling.
LNRalph
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor Leendejager op 20 okt 2015, 11:25

Mij is verteld dat het de bedoeling is zoveel mogelijk modellen van Carenado OOK in een X-Plane versie te publiceren.
Als je vraagt naar WAT en WANNEER hult men zich in stilzwijgen , iets wat in de FSX scene ook gebruikelijk is.

Er zijn een heleboel modellen voor X-Plane verkrijgbaar zowel in freeware als in payware.
Payware is een tricky aangelegenheid omdat de kwalitatieve verschillen nogal groot zijn.
Er worden legio modellen te koop aangeboden die ik als freeeware nog niet zou willen hebben.
Dit is het gevolg van het feit dat er heel wat doe-het-zelvers zijn die uiteindelijk hun prestaties als payware op de markt brengen terwijl het niveau heel laag is.

Daar waar bij FSX heel veel vendors echte professionals zijn ( dat word je immers makkelijker als je door grotere omzet meer geld hebt om kennis in te huren ) , zijn er binnen X-Plane eigenlijk heel weinig echte grote ontwikkelaars met een zuiver professionele achtergrond.

Om een idee te krijgen van wat ik zoal interessante dingen vind kun je mijn website bezoeken en/of mijn uploads op x-plane.org bekijken.

In welke type vliegtuigen ben jij het meest geinteresseerd ?

Wellicht kan ik je dan een paar modellen aanwijzen die ik interessant vind.

Groet

Leen de Jager
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
Leendejager
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor dg222 op 20 okt 2015, 12:58

Leen,
Bedankt voor je reactie, ik zal zo eens kijken naar de link die stuurde.
Verder je vraag waarin in geïnteresseerd ben, nou aangezien ik dus echt een beginner ben kan ik vooralsnog alleen met propeller vliegtuigen uit de voeten. Ik heb mijzelf ondertussen gepromoveerd van de cessna 172 naar de 340 II, hiermee landen gaat nog net. Ik heb ook de crj200 gedownload maar dit is mij nog te ingewikkeld, als ik hiermee opstijg weet ik eigenlijk zeker dat ik het niet ga overleven :D
Dus de interesse ligt een beetje daartussen, iets geavanceerder dan de gemiddelde twin prop en iets meer instap dan een medium jet.

Uiteindelijk wil ik wel graag met een 777 of 787 landen.....maar geloof dat dat nog wel ff gaat duren
dg222
Observer
Observer

Berichtdoor Leendejager op 20 okt 2015, 15:21

de 340 II ? wat is dat?
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
Leendejager
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor tinus744 op 20 okt 2015, 16:22

dg222 schreef:Uiteindelijk wil ik wel graag met een 777 of 787 landen.....maar geloof dat dat nog wel ff gaat duren

Er is een goede 777 beschikbaar
http://store.x-plane.org/Boeing-777-Worldliner-Professional_p_169.html

Een goede 747-400 kan je hier vinden
http://www.supercritical-simulations.com

Ikzelf ben erg gecharmeerd van de 727 en 737-100/200 voor X-Plane van FlyJsim
http://www.flyjsim.com

Voor die laatste twee moet je wel ervaring hebben in het navigeren met ouderwetse naald instrumenten.

Er is een 787 beschikbaar maar ik ben daar niet erg wild van. Wellicht dat er in de toekomst een betere 787 gaat komen.

PMDG is ook mij nog bezig met een product voor X-Plane. Het lijkt erop dat ze de DC-6 voor X-Plane gaan uitbrengen.

http://www.avsim.com/topic/463714-03mar15-pmdgs-first-product-for-xplane/
tinus744
Senior Controller
Senior Controller

Keer terug naar X-Plane