Installatie frustraties m.b.t. Groundservice

Algemene discussieplek voor alles betreffende X-Plane

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
LefkasMan
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2016, 20:01
Locatie: Purmerend

Installatie frustraties m.b.t. Groundservice

Bericht door LefkasMan »

Sinds een week ben ik overgestapt, na 10 jaar, van FSX naar X-Plane 10. Reden waren de telkens terugkerende irritaties over de grafische ondersteuning en het daardoor simpele beeld wat er werd gepresenteerd op de computer. Ook de vluchten waar met ILS werd geland was telkens een repeterend patroon, waardoor de spanning er wel van af was.
Reden te meer om een nieuw project op te pakken en heb besloten om X-Plane 10 aan te schaffen.

Dat was wel even slikken na de installatie, geen enkele herkenning met het oude en ontelbare instellingsmogelijkheden. Maar goed, doorzetten is mij niet geheel vreemd en daardoor kon ik na drie dagen al een voorzichtig vluchtje maken met de Boeing x737v5 van x737 project. Dankzij de verwijzing op deze site bij de beginners vragen ben ik aardig op weg geholpen en op de verwijzingen naar X-Plane org ben ik ijverig aan de slag gegaan en ben aan het downloaden geslagen. Na enig speurwerk ben ik bij een aantal site terecht gekomen maar ik "flight plans" kan maken die in de standaard FMC van de x737 kunnen worden geladen. Waarmee ik maar wil zeggen dat ik wel beschik over enig inzicht om dingen aan te pakken en in te voeren.

Maar nu komt het probleem waar ik mee zit.

Ik ben al drie hele dagen aan het knoeien om "Groundservice" van Sandy Barbour geïnstalleerd te krijgen. Ik heb in de menubalk van X-Plane onder plugins Python Interface staan. Hierin kan ik kiezen uit drie mogelijkheden t.w. Controlepanel, Script enable/disable en Script Information.Maar bij het openen van panels blijkt er het e.e.a. niet geheel te kloppen.

Sowieso openen de op de site getoonde controle panels niet en er wordt aangegeven dat de scripts ontbreken.

Door de vele posts op Internet is het zoeken naar een oplossing nagenoeg ondoenlijk. De meeste uitleg betreft Windows platforms, waar ik geen gebruik van maak.
De oplossingen die wel bruikbaar zijn heb ik allemaal geprobeerd, alles verwijderd, opnieuw gedownload van de site, opnieuw geïnstalleerd maar het resultaat blijft hetzelfde.

Nu mijn vraag: "wat doe ik verkeerd en is er iemand die mij kan en wil helpen dit probleem opgelost te krijgen. Ergens moet er iemand rondlopen die deze handige plugin heeft draaien. Want laten we wel zijn, eens zal er toch getankt moeten worden ergens op een vliegveld.


Draai X-Plane 10 - 10.51r2 op een Mac 27", Late 2013 met macOS Sierra versie 10.12.1. Processor: 3,2Ghz Intel Core i5 (4cores). Geheugen:16 GB 1600 MHz DDR3.
Videokaart: NVIDEA GeForce GT 755M 1024 MB. Gebruik een Saitek ST290pro joystick.
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Installatie frustraties m.b.t. Groundservice

Bericht door Gerbress »

Heb voor de aardigheid ook even die software geïnstalleerd, maar na die keuze die jij aangaf, kwam er een
popup waar de tekst half buiten beeld stond en niets mee te doen viel. Met een andere poging ging iedere keer mijn xplane exit. Dus meteen alles eraf gegooid. Het draait nog voor geen meter. Uiteindelijk is het nog een Alfa-versie.
Ik heb Xplane op Windows10, nog wel de Demo. Waar en hoe heb jij de X-plane 10.5 gekocht of gedownload? Moet ik nog doen. O ja, welkom op dit geweldige FS Forum. Groet Gerard.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
bitje
Observer
Observer
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 dec 2016, 22:37

Re: Installatie frustraties m.b.t. Groundservice

Bericht door bitje »

IK heb eens gekeken naar deze Groundservice, maar dat gedoe met Python is niets voor mij.
Ik gebruik Groundhandling, evenals Tugmaster, FM car en X-Life van JARdesign.

In XP11 loopt Groundhandling nog niet zo goed met bepaalde vliegtuigen.
Plaats reactie