Starten van X-Plane binnen Linux

Algemene discussieplek voor alles betreffende X-Plane

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Thair.nl
Instructor
Instructor
Berichten: 417
Lid geworden op: 25 dec 2012, 10:23
Locatie: EHRD
Contacteer:

Starten van X-Plane binnen Linux

Bericht door Thair.nl »

Ik ben nieuw zowel wat Linux als X-Plane betreft. Ik heb op het FS Weekend X-Plane 10 gekocht en heb besloten dit op Linux mint 18.0 (cinnamon) te gaan installeren. Zowel de installatie van Linux als die van X-Plane is volgens mij goed verlopen en X-Plane is na de installatie geupdate naar versie 10.51 wat volgens mij de laatste versie is. Ik heb de installatielocatie ongewijzigd gelaten (desktop) en alleen de standaard scenery (Noord Amerika, Europa en Australië) geïnstalleerd. Na de updates werd X-Plane gewoon opgestart en heb ik nog wat rond zitten kijken binnen X-Plane.

Vandaag wilde ik X-Plane weer opstarten om de configuratie van de yoke, tq en rudder aan te passen (het rudder miste gisteren), maar ik kan X-Plane niet opstarten. DVD 1 zit gewoon in de drive waar deze van geïnstalleerd is. Volgens de handleiding zou in de installatiemap (op de desktop) op "X-Plane.app" geklikt moeten worden om X-Plane te starten. Ik zie wel een map met deze naam, maar als ik er op dubbelklik dan ga ik steeds verder de directory structuur in zonder iets te vinden wat daadwerkelijk zorgt voor het opstarten van X-Plane.

Zoals al gezegd is zowel Linux als X-Plane nieuw voor mij dus ik kan me levendig voorstellen dat ik iets fout doe, maar ik weet alleen niet wat. Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
Thair.nl
Instructor
Instructor
Berichten: 417
Lid geworden op: 25 dec 2012, 10:23
Locatie: EHRD
Contacteer:

Re: Starten van X-Plane binnen Linux

Bericht door Thair.nl »

Laat ook eigenlijk maar. Ik heb inmiddels besloten om X-Plane te gaan draaien vanaf Windows 10. Dit heeft op zich niets te maken met de hiervoor geschetste problemen maar is gebaseerd op het niet beschikbaar zijn van een aantal door mij gebruikte programma's onder Linux. Het gaat hier met name om Plan-G en ProSim. Ik heb inmiddels de Linux partities van de harde schijf verwijderd en ben momenteel bezig om hier Windows 10 op te zetten.

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
Plaats reactie