XP 11 Rudder problemen met C172

De flightsim van Austin Meyer.
Maak kennis met deze "andere" sim.

Moderators: Leendejager, Moderator-groep

XP 11 Rudder problemen met C172

Berichtdoor gott1962 op 02 feb 2017, 18:16

Voor het eerst maar eens gevlogen met XP11. Ik ben er sowieso een tijd tussenuit geweest voor wat betreft de sim wereld. Dat heeft te maken gehad met mijn opleiding voor PPL in de echte wereld.

Vol verwachting klopte mijn hart met het installeren van XP11. Alles werkt, zeer gebruiksvriendelijk etc. Maar genoeg superlatieven. Ik erger mij nogal aan het feit dat de standaard C172 een belachelijk linksaf tendens geeft tijdens het taxiën, de take off en de landing zelf. En met belachelijk bedoel ik niet het torque effect, en niet de slipstream etc. Maar dat wanneer ik taxi met 15 KT dat ik ongeveer 90% rudder naar rechts moet geven, terwijl er welliswaar crosswind staat maar dat is minimaal. 60° t.o.v. de baan met een windsnelheid van 8 G13KT. Oftewel een X-wind van slechts 7G11KT. Zeer ver binnen de limieten. Ook het gepiep van de banden gaat helemaal nergens over tijdens de take off of de landing. Behalve het kalibreren zie ik nergens een optie op bepaalde dingen meer of minder gevoelig te zetten. Wie kan mij helpen. Want op deze manier is de gelijkenis met het echte vliegen niet echt groot.

Om een voorbeeld te geven... tijdens de take off moet ik op de grond meer rechts voeten dan wanneer ik roteer. Met een beetje x-wind heb ik dat in werkelijkheid nog nooit meegemaakt. Normaal is dat omgekeerd. Eenmaal airborn vliegt die standaard C172 vrij goed. Voelt wel redelijk hetzelfde als in werkelijkheid, op het afvangen na, maar dat heeft weer met de hardware te maken. Ik kan nu eenmaal zo'n saitek yoke niet echt in mijn buik trekken zoals dat in werkelijkheid wel het geval is.

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Met vriendelijke groet,

Gott
gott1962
Senior Controller
Senior Controller

Re: XP 11 Rudder problemen met C172

Berichtdoor arno op 04 feb 2017, 20:20

gott1962 schreef:Wie kan mij helpen?

Wie?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Keer terug naar X-Plane