Instellingen X-plane over meerdere beeldschermen

Algemene discussieplek voor alles betreffende X-Plane

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
hansle52
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2011, 15:16

Instellingen X-plane over meerdere beeldschermen

Bericht door hansle52 »

Ik draai X-plane 11 met een 4 beeldschermen. 3 Beeldschermen gebruik ik om het zicht naar buiten te realiseren en 1 monitor gebruik ik met AirManager om de instrumenten weer te geven. Tijdens een zoektocht op het Internet kwam ik het onderstaande filmpje tegen. Hierin wordt, volgens mij, perfect weergegeven hoe je de monitoren kunt instellen. Ik wilde dit even delen met jullie.
https://www.youtube.com/watch?v=PjdgOBJ5xkQ
(Zelf heb ik deze gegevens verwerkt in een spreadsheetbestand voor het geval dat.....)
Groeten
Hans
Gebruikersavatar
RonSpain
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2018, 11:04
Locatie: Madrid Spanje

Re: Instellingen X-plane over meerdere beeldschermen

Bericht door RonSpain »

Ik heb dit nu pas gelezen, want ik ben nu aan het beginnen met x-plane.
Bedankt! Dit heeft mij uitgelegt hoe de hoeken en afmetingen goed gedaan kunnen worden.
Voor wie met dit multiple monitor bezig is heeft deze andere link

https://www.youtube.com/watch?v=vxzoyPMvCL0

mij goed geholpen. Deze video gaat over hoe die verschillende monitors in windows en x-plane te configureren.

Succes!
matthijs12
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 sep 2011, 13:21

Re: Instellingen X-plane over meerdere beeldschermen

Bericht door matthijs12 »

hallo allemaal. ik heb een vraag over het instellen van een schermpje van mijn gps gns530 vam DIAGMA HARDWARE.

deze pgs 530 is van Diagma hardware en heb ik aangesloten via een hdmi kabel. nu werken alle knopjes en potmeters perfect alleen als ik in xplane de popup hanteer in de cessna van de 530, ne deze versleep naar het schermpje van de gps 530 zie ik in dat schermpje de hele 530 incl de knopjes en draaiknoppen. nu wil ik alleen het schermpje uit xplane/cessna 172/ gps530 kopieren naar het schermpje van Diagma gns530 .
ook al maak ik met de popup het gps 530 eerst groter in het hoofdscherm, sleep deze dan naar schermpje 2 [Diagma gns530 past hij het automatie aan de grote van dit schermpje incl weer de rand er omheen met alle knoppen en draaiknoppen.

weet iemand wat er mis gaat en hoe dit op te lossen is?
ik zie filmpjes op youtube dat het wel mogelijk is.

dank alvast voor jullie reactie.

Theo.

Xplane11. wind 8.1. pc/ i5 3.2/ Geforce gtx 1070 8gb

ps. hoe kan ik een foto toevoegen bij mijn bericht?
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Instellingen X-plane over meerdere beeldschermen

Bericht door arno »

matthijs12 schreef: 28 apr 2019, 13:19 ps. hoe kan ik een foto toevoegen bij mijn bericht?
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=12041
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
matthijs12
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 sep 2011, 13:21

Re: Instellingen X-plane over meerdere beeldschermen

Bericht door matthijs12 »

goedendag,

ik heb een vraag over xplane.
is het mogelijk om alleen de neus en propeller in het voorste scherm te zien. maar dan zonder de weerspiegeling van het voorraam van de cessna?
het lukt mij wel dit te instellen maar zie nog steeds het voorraam met de weerspiegeling en krasjes in dat raam.
ik zie filmpjes op youtube waar het voorraam niet weer gegeven wordt.

dank voor uw reactie.

theo.
Plaats reactie