PC configuratie -> newbie

Algemene discussieplek voor alles betreffende X-Plane

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
ChuckN
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2019, 11:09

PC configuratie -> newbie

Bericht door ChuckN »

Hi guys,
Ik ben een newbie wat FS betreft, dus wellicht kunnen jullie me adviseren. Ik ben van plan te beginnen met FS en volgens mij komt X-plane als beste uit de bus. Deze beslissing heb ik dus reeds genomen. Maar, mete het spel alleen ben je er niet, wat hardware is ook wenselijk.
Gezien ik alleen een laptopje (MacAir) bezit moet ik een beginners-setje kopen. Ik kwam de volgende samenstelling tegen:
  • Corsair Case met fan control
  • Asus z87-pro met WiFi en Bluetooth
  • I7-4770
  • Kingston hyperX black 16GB 1600mhz. DDR3
  • Asus GTX 770 2gb oc
  • 120 GB SSD
  • 500 GB HDD
  • Blu-ray speler
  • Windows 10 pro
Wat denken jullie? Zou ik hiermee kunnen starten met X-Plane?
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: PC configuratie -> newbie

Bericht door FlipS »

Welkom op dit forum!

Het lijkt me dat deze configuratie krap voldoende is voor X-Plane 11. Waarschijnlijk zal je met een default vliegtuig en default landschap op vliegvelden rond 20 fps halen of wellicht zelfs nog niet. Als je alles heel mooi wilt hebben, dan zou je moeten kiezen voor beperken van een aantal eigenschappen, of een oudere versie van X-Plane installeren of toch een zwaardere pc aanschaffen.

Overigens is het niet zo dat X-Plane de beste simulator is; dat hangt er van af wat je ermee wilt. Zou je met PMDG willen vliegen, dan zou ik dat zeker niet doen met X-Plane. Op dit forum is daar wel meer informatie over te vinden (zie bijvoorbeeld: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=93&t=20888). Als ik het goed heb, is AI verkeer in X-Plane tegenwoordig wel mogelijk.
Ik kan het zelf niet vergelijken, maar voor zover ik weet zal je voor zowel X-Plane 11 als voor Prepar3D v4 als je alles maximaal wilt hebben, een behoorlijk zware pc nodig hebben met bijvoorbeeld een i7 8700K en GTX 1060. Wellicht gaat dat boven je budget.
Zie verder bijvoorbeeld ook: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=132&t=20756
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie