flight-simulator-weekend-2015

Nieuws uit de luchtvaartmusea , meningen , reacties en ervaringen.

Moderator: Moderator-groep

flight-simulator-weekend-2015

Berichtdoor Leendejager op 20 okt 2015, 11:51

Ik zag het nog nergens staan (Ik zal wel niet goed gekeken hebben denk ik) maar hier in het Museum-deel vind ik er in elk geval niks over.

Het zit er toch echt weer aan te komen, http://www.aviodrome.nl/flight-simulator-weekend-2015

Lekker bijpraten met sim vrinden, kijken of er nog nieuws is, broodje met soep en natuurlijk het museum zelf.

Ik verheug me er weer op.

Leen
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
Leendejager
Site Admin
Site Admin

Re: flight-simulator-weekend-2015

Berichtdoor PeterL op 05 nov 2015, 15:44

Ik verheug me er ook op, maar met nog 1 dag te gaan is er hier op DFS nog met geen woord over gerept. Dat is toch vreemd, omdat er andere jaren in de aanloop naar het FS Weekend volop aandacht aan werd besteed. Ik vind op de site van het museum ook alleen maar de aankondiging, geen lijst van deelnemers, geen aanwijzing waar de diverse stands te vinden zijn. DutchFS staat er toch wel? En wie kunnen we op welke dag als standbemanning ontmoeten?
Wat mij betreft: tot zondag !

Peter
PeterL
Instructor
Instructor

Berichtdoor Leendejager op 05 nov 2015, 17:02

Ja dat er op de museumsite geen plattegrond met deelnemers-opstelling staat vind ik ook vreemd.

Dat er op DFS niks over te vinden was , was voor mij ook aanleiding wat ik hierboven schreef te plaatsen.
Veel respons was er bepaald niet.

Voor zover mij bekend (als DFS moderator) zal DFS dit jaar NIET van de partij zijn.
Op zich niet verwonderlijk, gezien het feit dat eigenlijk niemand binnen onze bezoekersgroep ( behalve wij dan ) over het evenement heeft gerept.

Een gegeven is dat het flightsim gebeuren hier op DFS wat rustiger ( understatement of the year ) is dan vroeger.
Een website als deze heeft behoefte aan jonge mannen/vrouwen, nieuwe inzichten, maar we worden nu niet bepaald overstelpt met jong enthousiasme.
Het feit dat de laatste post op screenshots op 30sept jl is geplaatst en dat je voor de laatste grote screens terug moet naar 20 jun jl is een veeg teken.
Het laatste nieuws op onze voorpagina is een aankondiging van het FSWeekend 2013 en daar waren we al geweest natuurlijk.
Als er geen mankracht is om dat te onderhouden gebeuren dit soort dingen.

Zelf ben ik nog ZEER actief, als painter en als moderator op paint-fora er zit geen webmaster in mij.
Maar als moderator van het DFS Paintersforum heb ik nauwelijks iets te doen, er zijn een paar mensen die er wel een komen maar de hoef ik niks te leren en echte newbies zijn er amper.
Ik ben ook painting-moderator op AVSIM en op X-Plane.org, daar blijft voor mij een boel werk aan de winkel.
Dat de hobby "vergrijst" dat is iets wat ik dáár NIET constateer.
Ik zou graag wat van de drukte daar naar hier brengen.

Dat kan ik natuurlijk niet.

Leen
Afbeelding
Leendejager
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FlipS op 05 nov 2015, 20:46

Er is nog wel wat aan te vullen op wat Leen hierboven noteerde. Inderdaad staat DutchFS dit jaar >< op het FSWeekend. Er is welbeschouwd nooit een besluit in die zin genomen, maar ook geen besluit om er wel te staan. Tot nu toe werd onze stand in principe bemand door de administrators en moderators van DutchFS (er zitten momenteel geen vrouwen in dit team), daarbij soms bijgestaan door gewone bezoekers van ons forum, en, in mijn geval, door mijn vrouw. Gelukkig wilde PeterL ons vorig jaar ook nog even aflossen zodat we nog iets konden bekijken van de andere stands.

Zoals de bezoekers van dit forum ongetwijfeld al begrepen hebben, is het administrator- en moderatorschap een baan van ‘liefdewerk - oud papier’. Dan kan het gebeuren dat andere activiteiten voorrang krijgen. Zo is het gekomen dat vorig jaar al een voorstel was gedaan om het FSWeekend een keer over te slaan. Te elfder ure is toen toch nog ingeschreven door DutchFS. Gevolg was dat onze stand in de donkerste krocht van het Aviodrome terechtkwam waar alleen de die hards onder de flight simmers zich waagden. ‘Gewone’ bezoekers, waar wij het van moeten hebben, kwamen daar niet. :down:

We zouden voor onze stand een groter beroep kunnen doen op ‘gewone’ bezoekers van ons forum. Dan lijkt het mij wel prettig als die toch minstens eenmaal samen met een administrator of moderator die de stand al vaker bemand heeft, in de stand kunnen staan. Niet dat het moeilijk is, maar je staat er nou eenmaal om DutchFS te vertegenwoordigen. Ik hoop van harte dat er volgend jaar weer minstens twee leden van ons team een dag willen en kunnen vrijmaken. Ik meld me vast aan voor één dag.

Wat betreft vergrijzing: ik zie dat niet als een probleem. Politiek Den Haag klaagt steen en been over de vergrijzing en als dat waar is, zou vergrijzing juist tot een toename van het aantal bezoekers van ons forum moeten leiden. Er is dus waarschijnlijk meer aan de hand maar ik heb het lek nog niet boven. :G:
Ik ben alleen moderator van DutchFS maar wel regelmatig bezoeker van het forum van A2A Simulations en het lijkt me dat vergrijzing (die op het FSWeekend niet ontkend kan worden) daar nog niet heeft toegeslagen, al wordt het A2A forum ook weinig bezocht door jongeren onder 20 jaar. Maar om enthousiast te zijn hoef je niet jong te zijn, al zeg ik het zelf. (Ik las laatst een stukje in een krant waar stond dat je na je 60ste kunt kiezen: achter de geraniums gaan zitten of proberen je rondetijd op Assen :shock: te verbeteren. Ik rijd nog motor maar rondetijden laat ik aan anderen over). Als we overstelpt worden door oud enthousiasme, is dat wat mij betreft ook goed. Of jong en oud, waarom niet?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor Gijs op 05 nov 2015, 23:00

Met mijn "collega's" van FlightGear zal ik dit jaar weer aanwezig zijn. Voor het eerst sinds jaren ook weer beide dagen, aangezien de TU de examens eindelijk eens vóór het FSweekend heeft ingeroosterd. :ap:

Ik ben nog steeds de jongste van ons team in Lelystad, maar op ons eigen forum zien we dagelijks nieuwe (veelal jonge) mensen toestromen. Dat zal vast voor een groot deel komen omdat we gratis zijn en er dus vrijwel geen drempel is om te beginnen. Maar ik merk dat we ook veel studenten en min of meer professional aantrekken, juist omdat FlightGear open software is. Wat die markt betreft zijn er maar weinig (tot geen) alternatieven. Dat zou (deels) het probleem van DutchFS kunnen zijn. Er zijn alternatieven, veel alternatieven. De jongeren die jullie graag hier zouden zien kunnen over het algemeen voldoende Engels om op de internationale fora mee te doen. Van de schaal die daar bereikt kan worden ga je het simpelweg niet winnen als Nederlands forum.

Er zijn vast nog tal van andere redenen te verzinnen en een oplossing weet ik ook niet, maar dit schoot me zo direct te binnen. Ik duik nog even snel de boeken in voor m'n laatste examen morgen, zodat ik zaterdag met een fijn gevoel naar Lelystad kan.

Wie weet zie ik jullie nog voorbijschuifelen. Één van onze paradepaardjes dit jaar is een Space Shuttle model. De ontwikkelaar daarvan heeft flink z'n best gedaan om zoveel mogelijk te simuleren. Twee voorbeelden: afkoeling/opwarming door de positie tov de zon; het complete reaction control system met 44 thrusters. Zeker de moeite waard om te komen bekijken en wellicht aan een test te onderwerpen :-)

Afbeelding
Fly free, fly FlightGear!
Gratis opensource flight simulator
Gijs
Instructor
Instructor

Berichtdoor Leendejager op 06 nov 2015, 06:56

Afbeelding
Leendejager
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Rob-PA7RM op 06 nov 2015, 21:40

Goh... checken jullie dan niet www.simflight.nl wordt toch regelmatig nieuws over gepost.

http://www.simflight.nl/2015/11/06/fswe ... de-opbouw/
Afbeelding Flightsim news (at) Afbeelding
Rob-PA7RM
Instructor
Instructor