Plan G niet te installeren

Moderator: Moderator-groep

Re: Plan G niet te installeren

Berichtdoor Iron Fish op 14 nov 2010, 15:55

En yes, pagina 5.
Janco, sterkte en blijf wakker.
even een frisse neus gehaald met de honden en nu weer verder.
Het volgende settings heb ik net uitgevoerd.
standaard setting.

Windows firewall aan, Avg aan----------google html doet het(duurt erg lang)
Plan-G exe doet niets , zelfde foutmelding als voorheen.
Windows firewall uit, Avg aan-------------google html doet het(duurt erg lang)
Windows firewall uit, Avg uit-------------google html doet het(duurt erg lang)

Na Google Html (map gezien),functies deden het, rechtsboven aftesluiten, blijft mijn zandlopertje een eeuwigheid zichtbaar en beweegbaar.
vervolgens krijg ik de foutmelding:

E:\program Files\Plan-G\google Html
fout tijdens het verzenden van de opdracht(?) naar het programma(?)

Vraagtekens zijn van mij.

Toen ik mapreset deed werkte dit oke.
Echter bij clearallsettings kreeg ik ook een foutmelding te weten
Afbeelding
het zegt mij niet meer dan dat er wat mis is maar heb geen idee wat.
Bedankt.

Paul

Happy to Fly
I3 m350-2.27ghz 8Gb ati radeon hd5470
Iron Fish
Instructor
Instructor

Berichtdoor Janco op 15 nov 2010, 03:43

Vreemd. Die foutmelding heeft te maken met een 'sleutel' in het register (een "Key"). Die 'sleutel' heeft nooit in het register gestaan, dus valt die ook niet te verwijderen. Dat betekend dat Plan-G nooit in staat is geweest om zijn 'aanwezigheid' vast te leggen in het register.

Je had het programma getest op een laptop van een kennis. Was dit:
- Bij jou thuis, in jouw netwerk (dus via jouw internet verbinding, door bijvoorbeeld een draadje of draadloos)?
- Bij hem/haar thuis, dus op een ander netwerk én andere internet verbinding?

Welke internetverbinding heb jij thuis? Zou jij voor mij op www.speedtest.net de test willen draaien, en dan (in het bijzonder) de snelheid van jouw 'Ping' hier vermelden (overige snelheden mogen ook). Omdat je aangeeft dat het laden van de Google pagina érg lang duurt (en het ook lang duurt voordat het is afgesloten), denk ik dat de oorzaak in jouw internetverbinding gezocht moet worden. De eerder door mij aangehaalde 'WebRequest' kent een bepaalde 'Time-out'. Als een pagina, websource, server, of wat dan ook binnen een bepaalde tijd niet (snel genoeg) reageert, wordt die Time-out aangesproken. Er wordt dan (terecht of onterecht) verwacht dat de bron die gevraagd wordt, niet beschikbaar is. Dit zou, als dat niet goed opgevangen wordt in het programma, kunnen resulteren in de foutmelding die jij steeds voorgeschoteld krijgt.

Sterker nog: zojuist heb ik geprobeerd om het programma te starten, ZONDER internetverbinding. Nadat ik 2 foutmeldingen kreeg over 2 .js files, kreeg ik de melding dat de Google plugin niet geladen kon worden. Maar daarna kreeg ik de bekende foutmelding: de bewerking kon niet worden uitgevoerd...

Hoewel ik verwacht dat het niet zo veel zou mogen uitmaken in dit probleem, wil ik toch ook graag van jou weten wat voor een computer jij bezit. Wat is de processor snelheid en hoeveel geheugen heb je in jouw PC zitten?
Met groet,
J. Kildger
Janco
Controller
Controller

Berichtdoor FsTheo op 15 nov 2010, 08:11

Na de test verschijnt er 'Copy forum link'. Klik daarop (knop wordt geel en zegt 'COPY')
Als je dan je bericht 'plakken' doet, dan krijg je zoiets:

Afbeelding

En nee, dit is niet thuis, dit is op m'n werk. :lol:

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Iron Fish op 15 nov 2010, 08:45

Goedemorgen Janco,
Goede dienst gehad?
Ik heb Plan-G, thuis, op mijn laptop gedownload en op usb gezet. vervolgens bij mij thuis op de laptop van een ander, mijn usbstick op de laptop van een ander, en opgestart. Kortom mijn download, mijn usb, mijn netwerk, een ander zijn laptop.
Alles draadloos.
Hier heb ik de speedtest.net uitslag
download 0.88mb/sec
upload 0.10mb/sec
ping 82 ms

Ik vind persoonlijk de verbinding niet slecht. De pagina's laden wel snel, dacht ik? het valt mij in ieder geval niet op in de trend van effe koffie zetten en drinken en dan weer achter de pc.
De pc gegevens staan onder de aftiteling van mijn posts.
Het is een Lenovo 3000 n200 769 k29. IntelRcore(TM)2duo cpu T8100@2.10Ghz 3Gb met een 160gb harde schijf.
verder een nvidia geforce go 7300(memory size 512mb).
Hieronder nog een beeldje van systeem.
Afbeelding

ps Hoe krijg ik de prtsc kleiner qua afbeelding en scherper????
10.00am Ik heb net Plan-G op mijn oude Sempron2800+ desktop(kan FSx Eigenlijk helemaal niet aan) gedraaid, u weet wel, onder het laden, koffie zetten en drinken, en Plan-G werkt zoals het hoort.deze was bedraad.
resume Plan-G
Draadloos andere laptop mijn usbstick, werkt.
oude desktop met bedraad internet, werkt ook
eigen laptop eigen usbstick, draadloos werkt niet.
Bedankt.

Paul

Happy to Fly
Iron Fish
Instructor
Instructor

Berichtdoor greencan op 15 nov 2010, 10:55

Iron Fish schreef: Hoe krijg ik de prtsc kleiner qua afbeelding en scherper????

Hangt van je shooter af.
Ik gebruik HoverSnap, en daarmee kun je middels ctrl+prtscreen precies bepalen wat je vastlegt.
De scherpte is ook prima.
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FsTheo op 15 nov 2010, 12:13

Een oude vertrouwde is YAFSScreen.
De scherpte is wel goed Paul, alleen onze forumsoftware verkleint de plaatjes in de breedte zodat ze netjes in een post passen.
Door er op te klikken zie je ze weer in de orginele grootte! :D

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Iron Fish op 15 nov 2010, 13:24

Bedankt Theo, dat maakt het een stuk eenvoudiger.
Ik lees met grote regelmaat dat IE8 grote ellende is en veroorzaakt. Zou dit eventueel de problemen kunnen veroorzaken?
Indien ja dan hulp bij het grondig verwijderen van ie8 en installeren van ie7.
gezien mijn fouten
1 nviewinfo fout
1103 net runtime fout
1041 userenv 1041 fout (ie8)
10005 Msiinstaller fout
11328 Msiinstaller fout
11316 Msiinstaller fout
Bedankt.

Paul

Happy to Fly
Iron Fish
Instructor
Instructor

Berichtdoor Janco op 15 nov 2010, 13:49

Nee, dat zal het niet zijn. IE8 heb ik hier ook draaien en het werkt hier als een zonnetje.

Ik kom later op de dag nog even terug op jouw bevindingen: ik moet er even over nadenken... :hm
Met groet,
J. Kildger
Janco
Controller
Controller

Berichtdoor Iron Fish op 15 nov 2010, 15:47

Wilde vanmiddag een klein vluchtje maken maar helaas doet heel Fsx het niet meer. Kan network niet vinden?
Al met al, schieten de tranen in de broek van die ellende.
Graag wil ik helemaal schoon beginnen. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik tot in detail kan verwijderen.
Ik heb via cd verwijderd maar weet niet of dit alles weghaalt en fdc, fsxautosave, fsuicp waren ook allemaal gekoppelt.
Graag een plannetje om stapje voor stapje, "wat" en "waar" de boel opschonen.
kan ik hierna helemaal vers beginnen.
Bedankt.

Paul

Happy to Fly
Iron Fish
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 15 nov 2010, 16:26

Kijk eerst waar op dit moment fsx geinstalleerd staat en schrijf dat op.
Dan naar start/configuratiescherm/software. Kijk daar wat er staat inzake flightsimulator en de daarbij geinstalleerde extra addon's. Verwijder deze.
Ga daarna naar de schijf waar fsx geinstalleerd stond en kijk of alles daaromtrent is verwijdert. Zo niet dan alsnog handmatig verwijderen.
Ga naar "documents and settings/application data ( verborgen bestanden moeten zichtbaar zijn) en verwijder daar inhoud van de map "microsoft". Kijk eerst in die map of er nog andere mappen/bestanden staan die niets met fsx van doen hebben. Verwijder de fsx gerelateerde mappen/bestanden.
Kijk in configuratiescherm/software en verwijder een eventuele sp1 en sp2 van fsx.( als die er staan)
Kijk verder op je schijven of er nog iets is achtergebleven wat met fsx te maken heeft. Bijvoorbeeld NL2000 v4 / plan-g en verder weet ik niet wat jij nog geinstalleerd hebt staan.
Draai dan het programma ( wat je via Theo kreeg) om het register op te schonen.
Als dat allemaal is gedaan zet dan je computer uit en wacht een aantal seconden. Zet je computer aan en ga je schijf en wellicht aanwezige partities "defragmenteren".
Dit is wat ik je adviseer.
Wellicht vergeet ik nog iets maar Theo en/of Janco kunnen het bovenstaande bevestigen of nog iets toevoegen.
Wacht ook even op hun reactie's
Arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Plan G niet te installeren

Berichtdoor Janco op 15 nov 2010, 17:33

Allereerst komt bij mij de vraag: waarom is FSX spontaan gestopt met werken? Dit KAN geen invloed hebben gehad van Plan-G, dus er is (veel) meer aan de hand met jouw computer dan dat alleen Plan-G niet wilt werken. Maar dan is de vraag: wat werkt niet en waarom.

Om die vraag te beantwoorden is eigenlijk onbegonnen werk. Rigoureus, maar doeltreffend: backups maken van je belangrijke documenten en bestanden en dan echt me een schone lei beginnen: XP er opnieuw op. Ik doe ongeveer 1x per half jaar een clean install van mijn systemen. Kost wat werk soms, maar het loopt weer als een zonnetje.

Ik heb nog lang nagedacht over je probleem, maar kan zo gauw geen 'problemen' meer bedenken. Theoretisch zou het moeten werken. Maar dat werkt dus niet. Om welke reden dan ook. Ik ben een beetje 'ten einde raad'... :-(
Met groet,
J. Kildger
Janco
Controller
Controller

Berichtdoor Iron Fish op 15 nov 2010, 17:49

Hallo,

Wel, ik wet het niet meer.
Arno, ben aan het kijken dmv je aanwijzingen en nu zullen jullie haren recht overeind gaan staan van de volgende ontdekkingen.
Fsx staat op partitie D. Ik heb het met de cd verwijderd. de map was daarna gedeeltelijk leeg. de rest op de hand eruit gedaan.Lijkt mij al typisch, ik dacht dat alles uit de map zou zijn.Op D staat nu niets meer.
c.onfig/software staat nog steeds ms flightsim x acceleration. Maar als ik nu goed kijk heeft het het symbool van ms combat flightsim. Ook de datagrootte klopt niet. Zie plaatje. Ik kan deze FsX hier niet verwijderen.
Afbeelding
Als ik zowel bij C als bij D bij documents and settings kijk, heb ik geen map met appl data en ook geen map met local settings. ben ik verbaasd of wat. Laat staan dat ik hier iets kan verwijderen. er is niets.
betreft het programma van Theo, is dat gewoon analyzeren en vervolgens alles wegkiepen?
Ik ga dus nog maar niet defragmenteren want het zaal mij niets verbazen dat er een lel van een probleem zit in xp.
graag zie ik jullie reactie tegemoet.
Bedankt.

Paul

Happy to Fly
Iron Fish
Instructor
Instructor

Berichtdoor FsTheo op 15 nov 2010, 18:10

Eens kijken wat ik weer kan bijdragen. :D Als je FSX langs de officiële weg verwijdert, gaat hij door middel van een logbestand kijken wat er allemaal weggehaald moet worden. Dingen die hij niet herkent, laat hij staan, dus ook de map waar dat instaat. Met andere woorden, een later toegevoegde Addon, scenery of toestel hoort niet bij de orginele installatie en blijft dus achter. In de Aircraft map en de uninstaller zal die laten staan, net als de mappen erboven.

Verder zit er bij mij nog een map Flight Simulator X Files in Mijn Documenten.
Application Data is misschien een verborgen map. pak de Verkenner, ga bovein naar Extra, Mapopties en dan het tabblad weergave. Daar kun je het vinkje weghalen bij 'Beveiligde besturingsbestanden verbergen (aanbevolen)'.

Maar ga je echt 'Aktie Schone Lei' uitvoeren en XP er opnieuw opzetten, dan zou ik Janco volgen, belangrijke dingen, documenten, mailboxje enz. wegschrijven/branden.

Bij mij houdt het besturingssysteem het wat langer vol :) , maar twee, drie keer per jaar zet ik FS er ook opnieuw op.

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 15 nov 2010, 18:26

Iron Fish schreef:graag zie ik jullie reactie tegemoet.

Dat kan ik begrijpen :y:
Iedereen die xp of windows 7 heeft geinstalleerd heeft een map genaamd "applicatie data". Alleen heeft Microsoft die voor de normale gebruikers onzichtbaar gemaakt. Omdat je daar normaal niets mee hoeft te doen. Maar in sommige gevallen verwijdert Microsoft zijn eigen software niet ( bijvoorbeeld bij fsx) en dan moet je het zelf doen.
Je kan die map wel zichtbaar maken alsvolgt:
Open verkenner / bovenin optie extra / mapopties / tabblad weergave /je ziet dan de geavanceerde instellingen.
Rondje 4 of 5 geeft "inhoud systeemmapen weergeven". Daar moet dus een puntje staan en dan onderaan toepassen. Verder nog een klein beetje naar beneden en daar moet ook een puntje staan bij verborgen bestanden weergeven.Die applicatie data map kan staan bij local of jouw eigen naam of bij administrator.
Verder kan ik zeggen op jouw verhaal, je moet nu fsx uit het register verwijderen. Dat is dus een duik in het register maar ik denk dat het beter is om niet te doen, want wellicht maak je dan nog meer kapot dan nu.
Na het lezen van jouw verhaal en dat van Janco denk ik ook dat je toch beter het verhaal van Janco kan volgen. Daarmee bouw je een heel nieuw register op en zijn alle onverkwikkelijkheden verdwenen. Je begint dan met een schone lei en kan je stap voor stap opnieuw gaan installeren. Het opnieuw stap voor stap installeren kunnen we ook via dit forum doen. Nog beter lijkt me om dit dan via skype te doen. Je geeft maar aan wat je wil. Vele mensen heb ik al via skype geholpen en het skype is gratis, je betaald geen telefoonkosten en je kan ook gratis met je familie/kennissen etc bellen. Alleen je hebt wel een microfoontje nodig en geluid. Maar geluid ( boxjes) zal je al wel hebben als je ook fsx gebruikt.
Ik ( we) horen wel weer van je.

Tijdens mijn 16 minuten typewerk had Theo al gereageerd. En zijn advies is eigenlijk dezelfde als die van mij.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FsTheo op 15 nov 2010, 19:42

arno schreef:Tijdens mijn 16 minuten typewerk had Theo al gereageerd.

17. Anders had je mijn reactie nog gelezen. :lol:
Maar in grote lijnen vertellen we hetzelfde.

Voor één ding ben ik ondertussen wel een beetje bang. :shock: Straks is alles achter de rug en heb je een schone PC met FSX èn Plan-G.... en dan valt Plan-G ontzettend tegen! :Y:

Theo :mrgreen:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Iron Fish op 15 nov 2010, 20:35

Heren,

Zo langzamerhand was ik er al bang voor geworden.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik nog niet eerder alles heb gebackupt en ook niet weet hoe dat werkt.
Een clean install? Is dit voor de hele laptop of alleen voor C waar xp op staat? houdt dat in dat alle drivers er ook af gaan. Kortom een complete lege laptop op c of blijft er nog iets behouden. Hoe zit het met de partities. Zijn die weg of niet en blijven d, e en f ongeschonden?
ik zal op google gaan kijken. Weten jullie anders goede duidelijke freeware, zodat ik boel niet kan verknoeien.
Als ik toch opnieuw moet installeren kan ik dan beter voor xp of 7 gaan?
Bedankt.

Paul

Happy to Fly
Iron Fish
Instructor
Instructor

Berichtdoor FsTheo op 15 nov 2010, 22:47

Op die laatste vraag kan jou computer je het antwoord geven Paul, met de Upgrade Advisor.
Je komt dan in elk geval te weten of je hardware met W7 overweg kan.

Janco zal er meer over kunnen vertellen, maar ik denk dat het opschonen en herinstalleren van de C:\schijf voldoende is. Twijfel over wat je wel en niet moet bewaren, ik ken het gevoel. :D
Zelf heb ik het ondervangen met de aanschaf van een externe 1Tb schijf. Die dingen zitten tegenwoordig tussen de 60 en 90 euro. Daar heb ik mijn oude C:\gegevens naartoe geblazen.
Een backup is in jou geval niet nodig, de essentie van een backup is dat je die terug kunt zetten en dat wil jij, gezien de problemen, vast niet! :lol:
Heb je eenmaal alles weer op de rails, dan kun je in alle rust de externe schijf wat gaan doorspitten en dingen weggooien die niet belangrijk meer zijn!

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Iron Fish op 15 nov 2010, 23:36

Hoi Theo,

Bedankt voor je tips voor desbetreffende sites.
Een externe harde schijf heb ik liggen.
Wat belangrijk is dat ik nu niet weet of de software en hardware knudde is of alleen de software?
Tevens weet ik niet of ik alle drivers opnieuw moet installeren?
Ik laat het weten alsik ga beginnen want waarschijnlijk ben ik er dan een poos niet.
Ga nu naar bed om maar eens te bedenken hoe ik het ga aanpakken.

Paul
Bedankt.

Paul

Happy to Fly
Iron Fish
Instructor
Instructor

Berichtdoor FsTheo op 17 nov 2010, 15:01

Tik, tak, tik, tak.... :AI:

Theo :lol:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Iron Fish op 17 nov 2010, 21:16

Heren,

vanaf morgen ben ik even aan de sleutel.
Ik meld mij weer als ik het net op kan.
Bedankt.

Paul

Happy to Fly
Iron Fish
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 17 nov 2010, 21:24

We duimen voor je :dup: :T:
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Iron Fish op 20 nov 2010, 17:55

Heren,
I'am back in business.
Dit soort werkjes is eigenlijk voor "once in a lifetime". wat een gedoe.
heb nog geprobeert met originele norton ghost een image te maken van de C zodat ik die later, hopla, kan terugplakken, maar werkelijk, dat programma is niet te volgen, wat voor een lui hebben de manual van dat programma uitgeschreven? affijn, dat is dus niet gelukt.
Goed, ik heb dus fsx en plan-g en het werkt beiden, afzonderlijk. Ik heb het nog niet in combinatie met elkaar gebruikt. sterker ik heb nog geen meter gevlogen.
Nu is mijn volgende punt, om wederom niets te verknoeien. Simconnect.
Ik heb FsX acceleration pack geinstalleerd.
Kan ik nu bij de programma's waar fsuicp word aanbevolen om te linken, fsuipc weglaten omdat simconnect dit doet.
Ik denk hierbij aan abacus, fdc, fspassengers, fsxsave, plan G, woai files, etc.
Hoe werkt Simconnect, werkt dit automatisch, je start fsx vervolgens fdc en vervolgens Plan g an alles word automatisch geconnect.
Graag wat duidelijkheid hier over.
verder nog een vraag betreffende.
wanneer je met Plan G vliegt, heefthet dan nog zin om FScene4xEurope te installeren of kun je dit achterwege laten.
Natuurlijk zie ik graag jullie reactie tegemoet.
Bedankt.

Paul

Happy to Fly
Iron Fish
Instructor
Instructor

Berichtdoor FsTheo op 20 nov 2010, 20:32

Welkom terug Paul! :dup:

Grappig, jij schrijft, "Once in a lifetime", Janco schreef, "Ik doe ongeveer 1x per half jaar een clean install van mijn systemen. Kost wat werk soms, maar het loopt weer als een zonnetje." 't Is maar net hoe je er tegenoverstaat.. :D

Ik gebruik FSX bitterweinig, dus laat een deskundige mij maar aanvullen. Ik meen dat SimConnect de vervanger van FSUIPC in deze was. Plan-G babelt dus met FSX via SimConnect.

Of andere Addons dit nu ook begrijpen en spontaan overstappen naar SimConnect, geen idee. Mij lijkt van niet. Dus heb je FSUIPC ook nodig.
Alleen WoAI is lokale traffic, die hoeft dus nergens mee te connecten.

FsScene4X lijkt me een scenery verbeteraar, betere textures. Plan-G zou daar geen lasten of lusten van mogen ondervinden. Pas als je een Addon toevoegd, waardoor een vliegveld wordt toegevoegd of verbeterd (nieuwe ILS bijvoorbeeld) dan zul je, net als bij FsNav destijds, de database