Plan G niet te installeren

Moderator: Moderator-groep

Re: Plan G niet te installeren

Berichtdoor Iron Fish op 30 dec 2010, 21:21

heren,
nog even op de valreep.
Is het bij jullie ook het geval dat het ongeveer een uur duurt voor dat je een vluchtplan in elkaar gesleuteld hebt?
ik vind het echt een gaaf programma maar allemachtig, er is bij mij geen doorkomen aan, zo traag.
ligt het aan mijn pc of aan het programma. iedere keer de melding scripts uitzetten, totdat je geen script meer over hebt en dan toch nog een uur aan het rammelen.
ik lees het wel.

groet,

paul
Bedankt.

Paul

Happy to Fly
I3 m350-2.27ghz 8Gb ati radeon hd5470
Iron Fish
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 30 dec 2010, 22:05

Een vliegplan maken is FSX, kost toch niet zoveel tijd? Daarna kan je het toch overzetten? In XP moet een optie zijn om "scripts" uit te zetten. Maar tot op heden heb ik het nog niet terug kunnen vinden :G:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Iron Fish op 30 dec 2010, 23:07

Hoi Arno,

nu vertel je mij wat nieuws.
Zeg je nu dat je vluchtplan maakt in Fs9/X om vervolgens door te laden naar Plan_G?
Hoe doe je dit dan?
Omgekeerd begrijp ik het wel, eerst maken in Plan-g, hiervoor Fsx opgestart en cockpit klaar om vervolgens het plan in fsx trekken. Ik dacht dit ook gelezen te hebben in de manual.
Hoe doe je het trouwens dan met je elevationplan?
ik lees het wel.
Bedankt.

Paul

Happy to Fly
Iron Fish
Instructor
Instructor

Berichtdoor FsTheo op 31 dec 2010, 09:47

Dag Paul, ik bemoei me er even tussen. :D
Achter het tabje 'Bestand' zit bij mij de mogelijkheid om te kiezen, wèlk plan ik wil laden:

Afbeelding

Ik denk dat Arno dat bedoelt.

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 31 dec 2010, 13:33

Inderdaad Theo!
Over de "hoogte"bestanden. Die kan je hier per sector downloaden en toevoegen in Plan-G. Nederland is natuurlijk erg vlak maar als je in Zwisterland vliegt heb je natuurlijk hoogteverschillen :mrgreen:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Iron Fish op 01 jan 2011, 14:28

Even voor de duidelijkheid.
je maakt dus je plan incluis alle waypoints in fsx/9. je slaat het op.
vervolgens ga je naar plan-g en zoek je het betreffende vluchtplan achter een van de 2 knoppen en laad het.
gaat terug naar fsx/9 en vliegen maar.
klopt dit ???
Bedankt.

Paul

Happy to Fly
Iron Fish
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 01 jan 2011, 15:08

Als je binnen fs9 een flightplan maakt en saved dan wordt deze opgeslagen in de map:
"C;/documents and settings/xx/mijn documenten/flight simulator files" met een extentie "pln". Als je deze "pln" nu kopieert naar de map "Plans" in Plan-G dan kan je hem oproepen via de optie die Theo al aangaf.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Iron Fish op 01 jan 2011, 21:22

gaaf,
ik ga het morgen of overmorgen proberen.
Bedankt.

Paul

Happy to Fly
Iron Fish
Instructor
Instructor

Berichtdoor Iron Fish op 03 jan 2011, 12:58

Hoi,
Gisteren de aanwijzingen opgevolgd betreffende plan-g. eerst fsx vluchtplan en dan plan g. Werkt goed.
Kun je mij nog even uitleggen wat je nu kunt doen met elevation. het werkt, het is zichtbaar, het geeft de verschillende hoogtes aan, maar wat doe ik ermee.
fsx geeft gewoon de hoogte aan die je gaat vliegen. Bovendien zie je op de balk niet waar je je bevind en de rode lijn geeft alleen een hoogte aan als je er opstaat.
Kortom, wat is de meerwaarde van deze leuk uitziende gadget?
Bedankt.

Paul

Happy to Fly
Iron Fish
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 03 jan 2011, 16:58

Iron Fish schreef:..Kortom, wat is de meerwaarde van deze leuk uitziende gadget?

Op dit moment denk ik nog niet zoveel, althans ik zie de meerwaarde ook 1-2-3 niet. Maar op het forum van Plan-G is de vraag gestelt of het in de toekomst mogelijk is om daar ook je vliegtuig te kunnen zien. Zodat je weet op welke hoogte je nu zit.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Iron Fish op 03 jan 2011, 18:14

Arno, je advies van een vluchtplan maken werkte.
Alleen is het bij plan-g beter zichtbaar en kun je makkelijker(beter zichtbaar,plaatsnamen) spannende waypoints erin plakken.
Is het mogelijk zonder rottigheid te krijgen om je plan te maken in FsX en vervolgens in plan-g waypoints toetevoegen? waarschijnlijk ben je dan wel een zee aan tijd kwijt.
betreffende elevetion zou het idd leuk zijn als je het vliegtuigje ziet op de lijn.
Maar wat ook wel grappig is, lijkt mij, dat je bijv kan instellen dat je min/max zoveel feet boven de verschillende elevetion top gegevens gaat vliegen. Als dit automatisch geconfigureerd word in je fsX cq Plan-g plan, ga je onderweg nog wat op en neer en kan er nog een mogelijkheid in gebouwd worden dat bepaalde hoogten geweigerd worden door vluchtleiders waardoor je toch actief aanwezig moet zijn om eventueel te corrigeren.
Toekomst, maar wel leuk om over na te denken.
Bedankt.

Paul

Happy to Fly
Iron Fish
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 24 jan 2011, 20:15

Er is weer een nieuwere