Plan-G over netwerk

Moderator: Moderator-groep

Plan-G over netwerk

Berichtdoor naish op 29 nov 2011, 22:04

Ik wil plan- g over mijn netwerk naar mijn laptop laten draaien. Maar waar moet je dat simconnect installeren, op de FSX pc of op de laptop?
naish
Observer
Observer

Re: Plan-G over netwerk

Berichtdoor 737freak op 29 nov 2011, 22:17

Simconnect is een ondeel van FSX, speciaal geschreven zodat andere programma's met FSX kunnen communiceren. Je hoeft het niet te instaleren, het zit standaard in FSX. Zorg wel dat je SP1 en SP 2 (of Acceleration Pack) hebt geïnstalleerd zodat je de nieuwste versie van FSX hebt.

Succes :wink:
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor naish op 30 nov 2011, 19:17

Dank je voor antwoord.
Dan moet ik dus op mijn laptop plan-g installeren en deze laten verwijzen naar mijn fsx pc..? Denk ik dan..
naish
Observer
Observer

Berichtdoor FsTheo op 27 jan 2012, 18:31

Ik denk ook dat Plan-G moet weten waar FS staat. Eenmaal daar kijkt hij of hij SimConnect kan vinden.

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor snackey op 11 maart 2012, 06:03

Ik krijg het ook niet voor elkaar.
Laptop 1: Plan G en Laptop 2 FSX met acceleration.
Verwijs in Plan G naar het IP-adres van FSX. Heb op Laptop 2 de file simConnect aangepast cfm de Engelse Manual Plan G. Heb poort geforwarded en de Firewall uit. Plan G maakt geen verbinding.

Als ik beide op 1 laptop zet, werkt het perfect.

O ja, even intro. Ik ben al een tijdje actief simmer. Laatste tijd niet meer gedaan en nu weer opgepakt. Begonnen met FS 2004.
snackey
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor Kevin op 11 maart 2012, 10:31

Plan-G en FSX werken bij mij al tijden perfect samen via het LAN. Een voorwaarde voor die goede samenwerking is wel dat beide computers een vast IP-adres (static IP) hebben, anders krijgen de computers zo'n beetje iedere keer dat je ze opstart een ander IP-adres en dan weten ze elkaar natuurlijk nooit te vinden. Verder is het belangrijk dat je in de settings van Plan-G bij Server Port/Pipe het port nummer invult dat je vindt in het SimConnect.xml bestand op je FSX pc. Het zou dan moeten werken.

Informatie over het instellen van een static IP: http://portforward.com/networking/staticip.htm

Succes! :dup:
Afbeelding
Voor de Aviosim webshop: klik links op de Afbeelding knop.
Kevin
Moderator
Moderator

Berichtdoor snackey op 12 maart 2012, 19:24

Mijn simconnect.xml zit in de map Appdata/roaming/microsoft/FSX en die heb ik aangepast. Of moet die file ergens anders staan? Op de C-schijf en FSX staat op D-schijf.
snackey
Student Pilot
Student Pilot

Keer terug naar VFR Flightplanning Tool ( Plan-G)