Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Tycho55123
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2012, 20:36

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door Tycho55123 »

Ik heb vaak last van een fatal error. Heeft iemand een link naar hoe ik dit kan voorkomen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door FlipS »

Er zijn meerdere oorzaken van 'fatal errors'. Ik begin maar met de oorzaak die het meest voorkomt: het bestand uiautomationcore.dll, dat hiervoor ook al genoemd is. Ga naar Simviation en zoek naar fsx.fix. Volg de aanwijzingen in het readme bestand dat daarbij zit.
Als dit geen verbetering geeft, gaan we verder zoeken.

Los hiervan: je moet altijd FSX Service Pack 1 en 2 installeren, behalve als je Acceleration Expansion Pack hebt geïnstalleerd want daar zitten die service packs al in.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
lexsis
Instructor
Instructor
Berichten: 458
Lid geworden op: 26 jul 2010, 13:46

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door lexsis »

Zoals FlipS al zegt, er zijn meerdere oorzaken. Maar ik heb zelf gevallen gehad waarvan je dacht van ''wat is dit nou weer!?''. Daarom is het dus van groot belang dat je er altijd de modulenaam van het gecrashte bestand bij zet. :wink:
ginotjuuh
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:48

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door ginotjuuh »

Beste mensen,
Ik weet dat hier al heel erg veel over geschreven is en ik heb ook de zoekfunctie gebruikt om te zoeken naar antwoorden maar ik kan het niet vinden. Mijn FSX crasht heel erg vaak, en dan komt er "Fatal Error Occured" en vervolgens een CTD. Nu weet ik dat er al veel over geschreven is, maar ik heb bij deze computer en dan op beheren geklikt en daar bij het logboek gekeken. Misschien dat het iets te maken heeft meet de g3d.dll file?? Hier is de errorlogfile:

Faulting application name: fsx.exe, version: 10.0.61472.0, time stamp: 0x475e17d3
Faulting module name: g3d.dll, version: 10.0.61472.0, time stamp: 0x475e180c
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00088dc4
Faulting process id: 0x115c
Faulting application start time: 0x01cdbb8ae78c3745
Faulting application path: D:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\fsx.exe
Faulting module path: D:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\g3d.dll
Report Id: cd7de8ca-277f-11e2-8d69-f46d049ed197

Alvast bedankt,

Gino Kraan
ginotjuuh
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:48

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door ginotjuuh »

Iemand? Heb alle opties met .dll al geprobeerd!!
Gr.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door FlipS »

Zoals ik al aangaf in mijn eerdere reactie (die kennelijk door het verplaatsen van deze vraag tussen de wal en het schip is geraakt), kan ik mij niet voorstellen dat g3d.dll de oorzaak is. Dat is een bestand dat deel uitmaakt van FSX en zich in de hoofddirectory bevindt; dat FSX of Windows het path daar naartoe niet zou kunnen vinden, lijkt me onmogelijk.

De meest voorkomende oorzaak bij herhaaldelijk crashen van een nog niet lang geïnstalleerde FSX zit in het bestand uiautomationcore.dll. Dat is een Windows-bestand dat op meerdere plaatsen staat. Dit bestand in de operating systems Vista en Windows 7 is niet compatible met FSX. Dit probleem kan opgelost worden door een oude versie van uiautomationcore.dll in de hoofddirectory van FSX te zetten; dan vindt FSX het daar. Bij mij en veel andere flight simmers was dit de oplossing. In dit topic kun je er meer over lezen, ook waar je het kunt downloaden.

Los van deze problematiek moet je altijd FSX SP1 en SP2 of Acceleration Expansion Pack installeren. Om FSX soepel te laten draaien in een multi core pc (zoals tegenwoordig alle pc's) heb je deze service packs nodig. Ze zitten ook in Acceleration Expansion Pack en vandaar dat je ze met dit pakket niet nog eens hoeft te installeren.
Waarschijnlijk is het ontbreken van SP1 en SP2 niet de oorzaak van het herhaaldelijk crashen maar onmogelijk is het ook niet.

Als de oplossing met uiautomationcore.dll niet helpt, laat dan precies weten wat je gedaan hebt.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
ginotjuuh
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:48

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door ginotjuuh »

Beste Flips,
Ik heb SP1 en SP2 al geïnstalleerd, en ik speel FSX al sinds ongeveer 2009, als je op mijn kanaal op youtube kijkt; fsproductions14, dan zie je daar mijn specificaties van mijn systeem, en dit is volgens mij wel een redelijk goed systeem. Ik kan niet precies zeggen, na welke addon dit is gebeurt, want dit speelt zich al een hele lange tijd af. Meestal gebeurt het crashen als ik bijv. met een PMDG 737 op schiphol laadt en dat dan tijdens het laden, het balkje vast loopt en vervolgens de fatal error. Soms gebeurt het ook als ik in een andere view ga, bijv. van de cockpit naar de wingview. Ook gebeurt het als ik bijv. iets wil gaan recorden en ik klik op ok om te gaan recorden dat het spel vast loopt en vervolgens weer een fatal error. Ik heb de uiautomationcore.dll al verwijderd, en eentje gedownload en in mijn fsx root geplaatst, geen effect. Wel vind ik het raar dat er geen uiautomationcore.dll opnieuw wordt gemaakt door fsx. Wel staat er nog een uiautomationcore.dll in de SysWO64 map, moet ik deze ook verwijderen, ik heb het verwijderen precies volgens de post van Gangy gedaan http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 8&start=25 ergens in het midden. Ik moet wel zeggen dat als ik vaker een fatal error heb bij de airbus x, en dan krijg ook een error maar dan in de ntdll.dll.
Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd.
Gr. Gino [vlieg]
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door FlipS »

De verschijnselen zoals die bij jou optreden lijken mij toch een gevolg van uitautomationcore.dll. Dat wil niet zeggen dat ik daar zeker van ben; ik heb in mijn vorige pc een hardwarefout gehad die op de meest onverwachte momenten voor fatal errors zorgde; vreemd genoeg alleen in FSX. Maar hardwarefouten zijn erg uitzonderlijk; ik ga ervan uit dat dat bij jou niet het geval is omdat FSX kennelijk wel goed gedraaid heeft.

Even ter informatie: in mijn laptop heb ik FSX onder Vista 32 bits, in mijn vorige desktop onder Windows 7 32 bits en nu Windows 7 64 bits. Gaat allemaal prima en naar mijn ervaring onder Windows 7 64 bits nog het beste.
In beide versies van Windows 7 had ik fatal errors. Onder Vista heb ik geen fatal errors.

Bij mij was geen versie van uiautomationcore.dll aanwezig in FSX. Ik weet niet of FSX dat zelf kan aanmaken. Ik heb een oude versie gedownload van Simviation http://simviation.com/1/search?submit=1 ... ll&x=0&y=0. Dat was dus alleen nodig voor Windows 7; blijkbaar is de versie die in Vista aanwezig is wel goed.

Versies van uiautomationcore.dll buiten FSX mogen niet verwijderd worden omdat die voor andere programma's nodig zijn.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
ginotjuuh
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:48

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door ginotjuuh »

Ik ga dit proberen, alleen zou het ook aan mijn ram geheugen kunnen liggen, het is maar 4 gb, en kan dit dan ook meer fps opleveren?
Gr, [vlieg]
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door FlipS »

4 GB RAM is in principe voldoende. FSX gebruikt minder (waarschijnlijk nooit meer dan 3 GB) maar als er programma's op de achtergrond draaien (bijvoorbeeld automatische updates) kan 4 GB te weinig zijn. Voor zover ik weet zal dat niet tot een crash leiden maar tot haperende beelden doordat het laden van scenery (waar steeds RAM voor nodig is) dan hinder ondervindt.
Meer RAM zal niet meer fps opleveren.
Je kunt het RAM alleen uitbreiden met een 64 bits besturingssysteem maar als ik het goed begrijp, dan is dat al in orde bij jou.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Erwin
Instructor
Instructor
Berichten: 488
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:37
Locatie: Playa Las Americas - Tenerife

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door Erwin »

Ik heb 12 gb ram geheugen, en draai windows 7 64 bit, zelfs dan crahst fax gewoon, het probleem zit gewoon in de simulator zelf.....
Afbeelding
Flown Aircraft,, 3x B767-300 ER,, 7x B737-800 NG,,
Flown Airlines,, Martinair,, Transavia.com,, Arkefly,,KLM,,
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door FlipS »

Gewoon crashen??? Gewoon?? Volgens mij is het een flight simulator, geen crash simulator? Ik crash vaker met FSX dan dat FSX crasht. En zo heel vaak crash ik toch ook weer niet.
Mijn pc heeft 8 GB RAM.
FSX moet toch echt bijna probleemloos kunnen draaien. Ik houd het niet bij maar ik schat dat FSX bij mij eens per maand een fatal error heeft. Liever helemaal niet natuurlijk, maar met deze frequentie valt nog wel te simmen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
ginotjuuh
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:48

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door ginotjuuh »

De Uiautomationcore.dll heeft niet gewerkt, krijg nog steeds veel crashes, het is onderrand normaal dat hij 1 keer crasht per keer dat ik fsx speel. Ik heb nu net weer een crash gehad tijdens het laden van fsx en tijdens het laden van een vliegveld!
Ik hoop dat er een oplossing is,

Gino [vlieg]
ginotjuuh
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:48

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door ginotjuuh »

Ik heb even op internet gezocht naar, "g3d.dll ctd fsx", en daar zag ik dat vaak ORBX scenery deze crash veroorzaken, dus ik heb deze airports verwijderd, en heb daarna nog geen crash gehad. Ik denk dat het probleem nu opgelost is. Nog heel erg bedankt voor het helpen.

Gino [vlieg]
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door FlipS »

Wel jammer dat je die scenery dan niet kan gebruiken maar ik hoop dat het probleem hiermee is opgelost. Ik heb van ORBX maar drie kleine vliegvelden; daar heb ik nog geen problemen mee gehad. Misschien ga ik nog meer ORBX vliegvelden installeren; dan zal ik ervaren hoe het bij mij gaat.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
ginotjuuh
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:48

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door ginotjuuh »

Het is wel jammer inderdaad, ze maken mooie vliegvelden, maar als dit de ctd stopt, dan vind ik het goed. En meestal vlieg ik toch in Europa en in Amerika. Ik zag ook dat het kan veroorzaakt worden met de vliegvelden van aerosoft: brussel, frankfurt en innsbruck. Ik hoop voor degene die ook een fatal error heeft met de G3d.dll, dat dit hun probleem oplost.
Gr [vlieg]
ginotjuuh
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:48

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door ginotjuuh »

Beste mensen,
Het probleem is toch nog blijven aanhouden, alleen nu heb ik het alleen bij het laden, dus bijv. als ik op fly now klik en dan meestal rond de 80%, krijg ik een fatal error crash, de andere problemen zijn wel opgelost door de bovenstaande oplossing, weet iemand raad?
Gr. Gino Kraan [vlieg]
BASPILOT
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 okt 2011, 19:00

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door BASPILOT »

Mensen, kan iemand hem helpen? Dat 't zolang duurt voordat iemand antwoord ben ik niet gewent van DutchFS :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door FlipS »

Eerder dacht ik dat de oorzaak niet met g3d.dll te maken kon hebben. Ik vond nu informatie dat dat wel degelijk kan en dat daar ook een oplossing voor is. Kijk eens op http://forum.avsim.net/topic/355100-g3d ... x-crashes/.
Ik hoop dat Gino hier iets aan heeft.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
ginotjuuh
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:48

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door ginotjuuh »

Heel erg bedankt voor de site, alleen snap ik niet echt wat ik moet doen? Mijn Engels is nog niet erg goed...
Gino
hanss
Controller
Controller
Berichten: 60
Lid geworden op: 18 jun 2011, 14:31

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door hanss »

Allen,

Ik heb het crashen van FSX verholpen door uiautomationcore.dll in FSX te plaatsen.

http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... d4b3232a54

Het werkt echt; bij mij dan.

Gewoon in de FSX root Kopieren.

Groet en succes

Hanss
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door FlipS »

(at) Gino Kraan: Pete Dowson heeft dit opgelost in een nieuwe module voor FSUIPC. Dat is een payware programma voor het instellen van hardware voor de FS. De module lost niet alle g3d.dll-problemen op. In de link die ik gaf wordt wel genoemd dat de crash op g3d.dll optreedt bij Aerosoft EBBR, EDDF, ESSA, LOWI en algemeen bij ORBX. Gebruikers hiervan melden dat bij hen geen storingen meer optreden. Lijkt dus toch wel van toepassing voor jouw probleem.
Ik heb FSUIPC nog niet zodat ik dit zelf nog niet kan proberen. Ik ben wel van plan ORBX sceneries aan te schaffen en wellicht loop ik dan zelf tegen dit probleem aan. Als dat gebeurt, zal ik proberen of ik dat met FSUIPC etc. kan oplossen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
ginotjuuh
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:48

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door ginotjuuh »

Ik ga eerst eens deze vliegvelden deïnstalleren, en als het werkt laat ik het zo en anders ga ik misschien fsuipc kopen. Jullie horen nog van mij en heel erg bedankt voor jullie hulp.
Gino [vlieg]
ginotjuuh
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:48

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door ginotjuuh »

Ik heb eerst de scenerys gedeïnstalleerd, maar dit hielp helaas niet. Daarna heb ik fsuipc gekocht, en ik heb tot nu toe geen fatal errors meer gehad. Heel erg bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Gino [vlieg]
Gebruikersavatar
TimTwin
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 okt 2013, 11:49

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door TimTwin »

Hallo ,

Heb ook de laatste tijd een fatal error gehad , maar heb dit opgelost door mijn ati driver van versie 13.9 te downgraden naar 13.11 beta. Mocht iemand dit ook hebben kan je het zo oplossen.

Dit is de crash :

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: FSX.exe
Versie van toepassing: 10.0.61637.0
Tijdstempel van toepassing: 46fadb14
Naam van foutmodule: atiumdag.dll
Versie van foutmodule: 9.14.10.984
Tijdstempel van foutmodule: 522fc960
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00024c81
Versie van besturingssysteem: 6.3.9600.2.0.0.256.48
Landinstelling-id: 1043

Hopelijk heb je het niet nodig , maar als iemand het wel nodig heeft dan weet je de oorzaak en de oplossing :wink:


Groeten ,

Tim
I5-3350P , Radeon HD 7870 2GB , CORSAIR XMS3 DDR3 1600Mhz 4 GB, ASUS P8B75-V , 2TB , CM M2 Silent Pro 520W. Saitek Pro Flight Yoke System.
Plaats reactie