Even voorstellen?

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Even voorstellen?

Bericht door arno »

mindyourstep schreef:Mijn naam is Mike en ik ben 17 jaar en voetbal erg graag.
Welkom Mike. In je profiel staat dat je 24 jaar bent. :G: Maakt niet uit hoor, iedere leeftijdscategorie is hier welkom :dup:
De jongste hier is 8 dacht ik en de oudste geloof ik 86.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
mindyourstep
Observer
Observer
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2013, 10:19
Locatie: Utrecht

Re: Even voorstellen?

Bericht door mindyourstep »

Dat heb ik dan fout ingevuld denk ik :oops: Is nu aangepast
You don't have a soul. You are a soul and have a body
Carlos
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2014, 11:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Carlos »

Hallo allemaal, ik ben Carlos, 23 jaartjes jong en pas begonnen met flight simmen. Enige tijd geleden kwam ik via via Digital Combat Simulator tegen, dat leek me wel leuk. Vliegtuigen hebben me altijd al geïnteresseerd, foto's maken ervan deed ik al. Dus een joystick gekocht (Thrustmaster T16000m) en eens gaan proberen, want 'DCS World' is toch gratis. Erg leuk allemaal en zelfs wat uitbreidingen gekocht (wat meer simulatie (heel veel knopjes indrukken)), maar nu begint het civiele vliegen mij toch eigenlijk ook wel heel erg te interesseren. Zo doende FSX Gold gekocht en ben nu het mission lijstje aan het afwerken.

Alleen die joystick is toch niet echt ideaal, ik merk dat ik toch wel wat moeite heb om stabiel te vliegen. Die hoge pief met ze last van z'n rug, die heeft nu voor de rest van zijn leven last van zijn rug... :fl:

Het painten van een kist lijkt me ook leuk, replica's en of eigen creatie. Binnenkort maar eens opzoeken hoe dat gaat. Deze pagina, http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=68, tweede post, klinkt interessant maar de link doet het niet. Maar eens even YouTuben ofzo.

Ga me ook maar eens verdiepen in al die add ons, er is zoveel mooie freeware ook.. Ik heb FSX op m'n SSD geïnstalleerd maar ik merk al, met al die add ons, dat is een beetje zonde... Gelukkig nog 3x 500gb schijven liggen dus dat komt wel goed, alhoewel, de kast zit al vol.. Van de week maar eens alle NL2000 sceneries binnen halen, hopelijk draait m'n computertje erna nog :hm Heb een i7 3770k, 24gb geheugen en een GTX650Ti. Die GTX zou volgens mij nog wel eens een bottleneck kunnen zijn maar zonder add ons nog nergens last van.

Zou ook nog wel eens 3 schermen werkend willen hebben. De monitoren staan er, alleen FSX verspreid het beeld zo erg, dat ziet er niet uit.. Na wat zoeken hier en op Google las ik dat vierkante schermen de oplossing moet zijn..

Headtracking zou ik ook nog wel willen. Ik zag TrackIR maar ik zag ook een softwarematige oplossing via een webcam. Dat ga ik eerst eens proberen, lijkt me best handig.

Nog genoeg te doen, heel veel te leren, gigabytes aan add ons te downloaden en tussendoor nog een beetje vliegen [vlieg]

Groetjes,
Carlos
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Even voorstellen?

Bericht door FlipS »

Welkom op dit forum, Carlos!

De GTX650Ti een bottleneck? Dat zal toch wel meevallen? De werkelijke bottleneck zal in FSX zitten. Dat is een verouderd programma dat allang niet meer wordt ondersteund door Microsoft. Het gevolg is dat het niet optimaal draait in moderne pc's en dat er enkele bugs in zitten die niet door Microsoft zijn opgelost. Dat neemt niet weg dat er prima mee te simmen is (het is momenteel de meest verkochte flight simulator) en jouw pc heeft heel redelijke specificaties.
Neem in elk geval de tijd om te grasduinen op dit forum, want daarin vind je veel tips en ervaringen. Lees in elk geval:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=18436
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=18437
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=18005
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=18438
waarin je veel tips vindt om bugs op te lossen en FSX zo goed mogelijk te laten draaien.

Microsoft heeft de rechten van de Combat Flight Simulator verkocht aan Shockwave Productions, dat tegenwoordig door het leven gaat als A2A Simulations, waar je een nieuwe (maar intussen ook alweer vrij oude) versie vindt onder de naam Battle of Britain. Daarnaast maakt A2A sublieme add-on vliegtuigen voor FSX en Prepar3D, maar geen airliners.
De rechten van de 'gewone' Flight Simulator zijn verkocht aan Lockheed-Martin, dat een verbeterde versie van FSX uitbrengt onder de naam Prepar3D (spreek uit: 'prepared'). Je kunt nog niet echt van een nieuwe versie (FS 11) spreken, maar daar wordt wel aan gewerkt. De huidige versie van P3D v2.2 is al een enorme verbetering t.o.v. FSX. FSX werkt default met DX9, preview DX10 met Shader Release van Steve Parsons brengt verbetering, en P3D v2.2 werkt met DX11. Daardoor wordt aanmerkelijk beter gebruik gemaakt van de videokaart dan door FSX (dat de videokaart voor hoogstens 20% zou benutten). Nog een voordeel van P3D: je krijgt er meteen een aantal vliegtuig add-ons bij die samen al veel meer kosten dan de 'Academic License' van P3D. Nadeel is dat PMDG geen add-on vliegtuigen wil bouwen voor P3D en PMDG maakt nou juist de beste airliners die je voor FSX kunt kopen.

Heel veel plezier met flight simmen! :wink:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Carlos
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2014, 11:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Carlos »

Bedankt voor je reactie, dat wist ik allemaal nog niet! Zo A2A en P3D eens bekijken, als dat toch de toekomst is.

Ook zo even jou 4 linkjes bekijken, er zullen vast een hele hoop dingen zijn om te fixen als het al zo lang niet meer ondersteund wordt.

Groetjes,
Carlos
TheScorpion_NL
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2014, 14:22

Re: Even voorstellen?

Bericht door TheScorpion_NL »

:D Hallo iedereen,

Mijn naam is Henk ,woon in Deventer ben 52 jaar en ben fan van flightsimulators en battlefield 3 en 4 .
Mijn nickname is daar BigEasy_NL en thescropion_NL
Ik heb het weer opgepakt want ik begon het te missen om in zo prachtige Boeing of airbus te vliegen
hahah

Mijn spec zijn:

Windows 8 Pro 64-bit
AMD Phenom II x4 965 Processor
8,0 GB RAm
Nvidia GeForce GTX 560 Videocard
en een Triton pro gaming head set met een audiokaart van Soundblaser X pro 5.1


Ik vlieg met de :

PMDG 737-800 T/M 900NGX en de AIRBUS X a320
Verder gebruik ik voor beide FS2Crew en Active Sky Next met Navigraph FMS en EZdok addon camera
en AivlaSoft EFB op mijn tweede pc

Ben er lang uit geweest dus ben er weer een beetje aan het inkomen !

Ben van plan om in de winter tutorial,s te maken in het Nederlands met Dxtory en vega pro over diverse dingen ..

Nou hoop dat ik niet te veel onzin hier neer gezet heb en tot vliegens

Gr uit Deventer...
Gebruikersavatar
marquesas
Instructor
Instructor
Berichten: 206
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:00
Locatie: Enschede

Re: Even voorstellen?

Bericht door marquesas »

Welkom Henk op dit forum en veel plezier met de Boeing en de Airbus!

Afbeelding

groeten, Marc
Nur fliegen ist schöner
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

TheScorpion_NL schreef:Ben van plan om in de winter tutorial,s te maken in het Nederlands met Dxtory en vega pro over diverse dingen ..
Klinkt goed Henk! :dup: Voor dat soort dingen hebben we altijd ruimte op de Dutchfs server! :D

Theo :wink:
Gebruikersavatar
Ruudie
Instructor
Instructor
Berichten: 419
Lid geworden op: 30 jun 2008, 13:20

Re: Even voorstellen?

Bericht door Ruudie »

Goede avond,

Mijn naam is Ruud, ben 22 jaar en ben sinds vandaag weer een beetje actief geworden in het spelen van Flight simulator X.
Ik was enkele jaren geleden ook al bezig op dit forum, maar wegens diverse andere bezigheden niet meer aan spelen toe gekomen.

Nu heb ik vorige week een soort van game PC gekocht, en na wat problemen met het beeldscherm en grafische kaart is het dan toch gelukt om de PC klaar te maken voor FSX. Mijn oude PC was al een hele tijd overleden, en door het aanschaffen van een macbook kon ik ook hierom dit spel niet meer spelen.

Echter vond ik het zonde om na veel geld uit te geven aan add ons, deze niet meer te spelen. en het is toch zo'n leuke hobbie :) :dup:

Vandaar dat ik dus een mezelf voorstel, omdat ik dit nog niet had gedaan.
Ik ga het forum wederom weer een grondig nakijken, omdat ik niet alles meer weet!

Groeten Ruud.

PC Specs,

http://www.paradigit.nl/paradigit-gamer ... tails.aspx
Daarnaast een 27'' beeldscherm
Logitech gamer toetsenboard
een R.A.T gamer rapid fire
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Welkom terug Ruud, en vele plezierige vlieguren toegewenst! :dup:

Theo [vlieg]
Boldie
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2015, 20:53
Locatie: Vlaardingen

Re: Even voorstellen?

Bericht door Boldie »

Ook ik wil me hier even voorstellen.

Mijn naam is Theo, 48 jaar en vlieg een jaar of 5 met modelvliegtuigen en modelhelikopters. Als verjaardagskado heb ik een A320 simulatorsessie in Roermond gekregen. Dit was een prachtige ervaring die ik nog wel eens wilde herhalen met een 737NG.
Dit gebeurde op Lelystad waarna het hek van de dam was....

Na een paar weken internet afstruinen heb ik FSX gekocht, blijkt mijn pc te langzaam.
Nieuwe PC (I7 overclock tot 4.3GHz, 12Gb, SSD 128 Gb voor OS, 258 SSD voor FSX, gtx670 4Gb, draaiend op Win7/64), Yoke and pedals, en een Saitek instrumentenpaneel.
Dit draait een stuk beter en heb hier al meerdere vluchten mee gemaakt.

Mijn intentie is niet om een volledige Cockpit na te bouwen, maar het zoeken welke toetscombinatie ik moet hebben voor een bepaalde functie wil ik wel 'oplossen'
Geheel blanco dacht ik aan bv een touchscreen waar een instrumentenpaneel op getoond wordt en bediend kan worden.

Mijn goal is om eens online een vlucht te maken, maar tot die tijd lijkt meekijken ook wel wat. Is dit mogelijk?
Zijn er meetings, beurzen oid waar ik vanaf 'moet' weten?
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Welkom op Dutchfs Theo, (Hoeveel Theo's hebben we ondertussen? :hm :lol: )

Leuk om te lezen hoe je er in gerold bent. Cockpitbouwen, we hebben er een onderdeel over waar je wellicht ideeën kun opdoen, http://www.dutchfs.nl/forum/viewforum.php?f=57

Er zijn meetings in den lande, niet van Dutchfs maar wel bijvoorbeeld onze vrienden van de HCC, https://flightsimulator.hcc.nl

In Groningen is net een nieuwe club gestart, http://www.fsgg.nl en zo zijn er wel meer te noemen.

En voor een jaarlijks terugkerend festijn, moet je weer richting Lelystad, FsWeekend!
(Waarvan je de link later maar eens moet proberen; nu werkt het even niet. :roll: )
http://nl.wikipedia.org/wiki/FSweekend

Theo :wink:
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: Even voorstellen?

Bericht door madfred »

Hallo Theo,

Van harte welkom bij de vlieg simulator gemeenschap.

Hier vind je altijd simmers die behulpzaam willen zijn als je vragen hebt. Er is hier een schat aan kennis voorhanden.

Er zijn legio mogelijkheden voor multiplayer vliegen. De keuze hangt af van je interesse. Wil je een pilot zijn bij een Virtuele Airline, Vliegen met live ATC (zoals ivao of Vatsim). Of gewoon zonder regels een vlucht maken met andere simmers.

Ik, bijvoorbeeld vlieg iedere Zaterdag met een andere simmer samen, en wij werken ons momenteel door de tweede tutorial van de PMDG 737NGX. Dit veel leuker en leerzamer dan het in je eentje te doen.
Op dagen dat andere simmers mee willen vliegen kiezen we meestal vooraf wat voor soort vlucht we willen maken (airliner vlucht, vliegveld hoppen, uitdagende vlucht, enz) en bepalen een vliegtuig (airliner/jet/helicopter/single engine/dual engine/prop.) dat we voor deze vlucht willen vliegen. Vervolgend komt er dan een van ons met een vliegplan.
Onze insteek is "plezier hebben" en het maakt danook niet uit of je ervaring hebt of niet, Iedereen is welkom.
Er is danook maar een echte regel, en die is: behandel elkaar met respect.

Ik hoop dat dit je een idee geeft van de mogelijkheden binnen de vliegsimulator gemeenschap.
Struin rustig rond op deze website en laat het ons weten als je vragen hebt
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Even voorstellen?

Bericht door FlipS »

Welkom, Theo (Boldie)!

FSTheo schreef:
(Waarvan je de link later maar eens moet proberen; nu werkt het even niet. :roll: )
Bij mij opent de website FSWeekend wel maar dat duurde vrij lang. Intussen maar even wat op Dutchfs gelezen en toen was FSWeekend er tenslotte ook.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
Frank
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 651
Lid geworden op: 17 jul 2007, 08:23
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen?

Bericht door Frank »

Het is alweer even geleden dat ik actief was op dit forum (laatste keer online in augustus 2013 :oops: ), daarom vond ik het wel gepast om me hier even opnieuw voor te stellen.

Ik ben Frank, 21 jaar, woonachtig in Amsterdam en al zolang ik mij kan herinneren ben ik enorm geïnteresseerd geweest in luchtvaart.
Jarenlang is het mijn droom geweest om na de middelbare school een opleiding tot piloot te volgen, maar toen ik in 2011 klaar was op de middelbare school, was de crisis in volle gang en het heeft niet zo mogen zijn.
Ik ben mij gaan oriënteren op andere beroepen en ben uitgekomen bij de opleiding tot Maritiem Officier, waarbij je de functie van Watch Officer of Engineer kunt bekleden in de koopvaardij.
Inmiddels ben ik tweedejaarsstudent op het hbo, maar omdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan, heb ik een bijbaantje op Schiphol waar ik ook enorm veel plezier aan beleef!
Het is fantastisch om van dichtbij mee te kunnen maken hoe de luchtvaartsector werkt en om de operatie in de praktijk te kunnen zien, beter nog: eraan te kunnen bijdragen.
Wie weet komt er over een aantal jaar toch nog die gelegenheid om mijn droom na te jagen, maar vooralsnog heb ik het prima naar mijn zin op mijn huidige opleiding en zie ik het vliegen even meer als een hobby.
Ik hoop het flightsimmen binnenkort af en toe weer op te kunnen pakken, het blijft toch wel erg leuk.. :fl:

Mijn eerstvolgende bezoek laat hopelijk minder dan anderhalf jaar op zich wachten! :)

Groeten, Frank
"For once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return." - Leonardo da Vinci
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Welkom terug Frank! :dup:

Enneh, je bent niet de enige die het water opzoekt als alternatief voor de luchtvaart:

http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=80&t=17312

Theo :wink:
Fireridergamer
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 feb 2015, 17:10
Locatie: Barendrecht

Re: Even voorstellen?

Bericht door Fireridergamer »

Beste flight simmers,

Ik ben Tjeerd (fireridergamer), 16 jaar en woon in de buurt van Rotterdam. Sinds FS2004, toen ik een jaar of 6/7 was, heb ik altijd genoten van de flight sim. Ík heb honderden uren gevlogen met de default vliegtuigen en later met freeware toestellen. FS2004 zag er na 8 jaar werkelijk prachtig uit, en helemaal gratis!

De 737 is altijd mijn toestel geweest, ik heb er zelf een aantal keer mee gevlogen met vakantie en ik vind het gewoon een prachtige machine. Door de jaren heen heb ik ongeveer alle feitjes van de 737 opgezocht, geleerd en zo veel als mogelijk onthouden. Inmiddels ken ik het toestel bijna uit mijn hoofd en ik hoop dan ook mijn kennis van dit toestel te kunnen delen op dit forum, maar ook te leren over andere toestellen die mijn interesse hebben, vooral over de trijets. (MD-11, DC-10, Dassault Falcon 7x, etc.)

Maar de default 737 van FS2004, de -400 serie, voldeed (natuurlijk) niet aan mijn wensen. Na een lange tijd gespaard te hebben, want als je 16 bent gaat dat niet heel hard ;) , heb ik FSX gekocht, een nieuwe videokaart (en daarmee een oud tweede scherm uit de schuur geplukt), de saitek yoke, en de PMDG 737 NGX. Een klein beetje jammer van de mooie scenery en details in FS2004, dus soms kan ik het niet laten om FS2004 nog een keer op te starten en even te genieten van het naar buiten kijken. Aan de andere kant is het een droom die uitkomt, en inmiddels heb ik al een kleine 100 uur gevlogen met de 737 NGX.

Op dit moment ben ik bezig met 5-VWO en mijn grote wens is om of piloot te worden op de 737, of lucht en ruimtevaart techniek te gaan studeren aan de TU Delft. Volgende week ga ik een snuffelstage lopen bij KLM om te kijken of ik mijn hobby ook niet met andere interesses kan koppelen en ik hoop natuurlijk veel leuke dingen te zien! Als iemand nog suggesties heeft hoe ik mijn hobby en een vervolg opleiding kan combineren hoor ik het heel graag, want ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik nou echt wil (mag een 9-5 baan zijn :wink: ).

De komende tijd staat de ambities voor FSX weer even stil, ook al borrelen ze wel op. De eerst volgende aanschaf word denk ik rudder pedals, FS2CREW of een andere favoriet van mij: de PMDG MD-11. (Tips wat het beste is? :) ) Eerst maar eens school afmaken en de zomervakantie afwachten, want dan ga ik weer geld verdienen met een bijbaan. Kortom: afwachten en genieten van de 737 NGX dus.

Een paar weken geleden kwam ik dit forum tegen en ik heb me een paar dagen geleden aangemeld. Ik hoop dat ik veel kan leren over van alles en nog wat, als het maar met vliegen te maken heeft. Vooral hoop ik dat ik hier gewoon kan praten over dingen die ik echt leuk vind. Klasgenoten hebben het over de nieuwe GTA of CoD die uit is gekomen, en luisteren naar nieuwe add-ons voor FSX zit er niet in... Dit is soms wel een beetje frustrerend, gelukkig is bijvoorbeeld ook een Frooglesim News: http://www.youtube.com/user/frooglesim :wink: (zijn er nog enthousiaste flight simmers in Zuid-Holland die zo af en toe bij elkaar komen en die ook ik mag joinen?)

Ik hoop andere enthousiaste flight simmers te kunnen helpen, zelf vragen te kunnen stellen en vooral kennis op te doen. Volgens mij gaat dat bij DutchFS helemaal goed komen!

Veel sim plezier,

Fireridergamer
Pre-flight checklist:
Sky above - checked
Ground below - checked
Try and keep it that way the entire flight.
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: Even voorstellen?

Bericht door madfred »

Welkom Tjeerd,

Bewonderenswaarding dat je op 16 jarige leeftijd al zoveel vlieguren met flightsimulator hebt, en dan zeker wat de 737NGX betreft,

Ik zou als mijn eerstvolgende uitbreiding voor de rudderpedals gaan. Dat geeft een totaal nieuwe ervaring aan vliegen met elk vliegtuig.

En wat het uiwissielen van ervaring betreft ben je hier op de juiste plaats. Er is hier een schat aan ervaring aanwezig, en iedereen is graag bereid deze te delen.

Ik ben ervan overtuigd dat je hier volledig aan je trekken zult komen.

Geniet van je snuffelstage bij de KLM, en absorbeer alle ervaringen. Het zal je helpen met het bepalen van je toekomstplannen.

Veel vlieg plezier,

Madfred
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
simon
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2017, 12:34

Re: Even voorstellen?

Bericht door simon »

Ik ben Simon, woon in noorwegen (al 20 jaar) en ben sins 2 jaar met pensioen.
Heb me een paar dagen geleden aangemeld bij dit forum.
Door de vele vrije tijd die ik nu heb kan ik me vermaken met FSX, jaren geleden aangeschaft en nu via de steam versie de draad weer opgepakt.
Had wel een vraag , welke flight planner is geschikt voor een piloot in wording, ( plan-G) of zijn er alternatieven?
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Kevin »

Hallo Simon, welkom op DFS en erg leuk dat je je even voorstelt! Alvast vele mooie vlieguren toegewenst! [vlieg]



Wat voor type vluchten ben je van plan te gaan maken? VFR, IFR? Propeller of jet? Groot of klein? Modern of klassiek? Plan-G is sowieso absoluut een aanrader! Wil je IFR gaan vliegen, dan schiet Plan-G waarschijnlijk tekort.

Voor vluchten met de B737 gebruik ik zelf PFPX, maar ik kan me voorstellen dat je door de (ogenschijnlijke) complexiteit overdonderd wordt. Een online alternatief voor PFPX is SimBrief. In het verleden heb ik vRoute gebruikt en FSBuild, al kan ik die laatste niet echt aanbevelen; ik vond het maar een vervelend, contra-intuïtief stuk software. Als het je alleen om de route gaat, kun je ook RouteFinder gebruiken. Vergeet ook zeker SkyVector niet een keer te bezoeken!!!

Eerlijk gezegd is bovenstaande allemaal meer gericht op IFR vluchten en voor VFR heb ik nog niets beters gevonden dan Plan-G. Onlangs kwam ik VfrFlight tegen, maar ik weet (nog) niet wat ik daarvan moet vinden. Ik zou zeggen: probeer het uit. Ik heb ook wel eens SkyDemon gebruikt, maar dat is gebleven bij een trialversie van een maand. Dit programma werkt naar mijn mening erg fijn, maar is gericht op de echte luchtvaart en derhalve mijns inziens te duur voor gebruik met FS. Maar het kán wel... :wink:

Mocht je vragen hebben, stel ze dan alsjeblieft! Het is een prachtige hobby, maar het komt helaas niet allemaal vanzelf. Wij helpen graag! :D
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: Even voorstellen?

Bericht door madfred »

Welkom Simon.

Kevin heeft inmiddels de meeste opties genoemd.

Ik zou zeker om te beginnen bij PlanG blijven, Het is gratis en doet het goed voor VRF en IFR vluchten.

Ikzelf gebruik FSCommander voor het plannen van mijn vluchten, en heb PlanG tegelijkertijd open zodat ik een goed idee van het landschap heb.

Ik wens je veel vlieg plezier, en aarzel niet om op dit forum vragen te stellen.

Manfred
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
PH_RVE
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 aug 2020, 20:21

Re: Even voorstellen?

Bericht door PH_RVE »

Effu Voorstellen PH-RVE / Naam: Ronald

Mijn (meest recente)FS-community bijdrage (zijn):
In het verleden heb ik naar de oude DutchFS website een aantal flight-simulator tutorials ge-upload m.b.t. de volgende onderwerpen:

NEDERLANDSTALIG:
1 -- "Radionavigatie d.m.v. NDB-bakens"............... (B737 vlucht: EHAM:RW01 -> EHLE -> WP-Ndb -> EHAM:RW27)
2 -- "Radionavigatie d.m.v. VOR-bakens"............... (B737 vlucht: EHAM:RW24 -> EBBR:RW25L)
3a - "Vliegen op in een B737-300 op de FSX Autopilot. (B737 vlucht: EHBK:RW03 -> "River" holding -> NV-Ndb)
3b - "Vliegen op in een B737-300 op de FSX Autopilot. (NV-Ndb - > ILS landing op EHAM:RW01R)

4 - "Hoe maak ik een perfecte landing, iedere keer weer." (Learjet vlucht: EHEH:RW04 -> EHBK:RW15)

OPMERKING: De 4 bovenstaande tutorials heb ik - na de verbouwing van DutchFS - nergens meer terug kunnen vinden?

ENGELSTALIG:
- FSX Config Hacking! V1

OPMERKING: Mijn FSX Config Hacking tutorial heb ik hier wel terug kunnen vinden alhier:
- app.php/downloadsystemcat?id=1&start=8

Voor de rest ben ik - op de website www.fsdeveloper.com - aan het leren hoe ik mijn eigen vliegtuig (General Dynamics YF16) kan ontwerpen m.b.v. de gratis Nederlandse 3D animatie en modeleer software genaamd "Blender" (www.blender.org)

Ik wil zelf dit toestel zelf gaan bouwen in 3D en later alle bijbehorende Virtual Cockpits, en Avionics gaan leren programmeren.
Het YF16 project was opgestart(2017) en weer gecrashed (2018) staat op het ogenblik (sept 2020) effu stil , maar niet voor lang meer.
Als je het leuk vind en mijn YF16 voortgang wilt volgen kijk dan op deze link:
- https://www.fsdeveloper.com/forum/threa ... ct.440049/

[vlieg] Keep the Blue side up at al times [vlieg]
Bollo
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2017, 10:34

Re: Even voorstellen?

Bericht door Bollo »

Welkom Ronald
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: Even voorstellen?

Bericht door madfred »

Welkom Ronald,

Ik denk dat ik je radionavigatie tutorials in het verleden heb gedownload. Ik zou moeten kijken of ik die nog ergens heb opgeslagen.

Update: heb even snel gekeken, en vond een navigatie tutorial in powerpoint. Niet zeker of jij die hebt gemaakt.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
Albert2000
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2021, 13:03

Re: Even voorstellen?

Bericht door Albert2000 »

Mijn naam is Albert. In FS2020 Dusty2000. Woonachtig in Flevoland.

Afgelopen week FS2020 geïnstalleerd en begonnen met het training schema wat in FS2020 zit. Daarvoor nooit een simulator gehad. Ik heb een Yoke en Rudder pedals. Inmiddels bij het blokje ‘Landing’ aangekomen. Die moet nog even over dus…

Verder moet ik mij nog in alles gaan verdiepen. Zou kunnen cq het is wel zeker dat ik hier op het forum een hulp oproep plaats.

Als er nog tips voor een beginner zijn; altijd welkom.

Vr gr, Albert
Plaats reactie