2016

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Dutchfs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:17

2016

Bericht door Dutchfs »

De bezoekersaantallen op dit forum zijn dit laatste jaar wat minder geworden maar Dutchfs wil toch iedereen een goed, gelukkig en gezond 2016 toewensen.
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: 2016

Bericht door madfred »

Ik sluit mij hierbij graag aan.

Ik wens iedereen prettige feestdagen, en een voorspoedig 2016.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: 2016

Bericht door Polito »

Zorionak eta urte berri on
ofte wel: prettige dagen en een goed nieuwjaar. [vlieg] :dup:
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
Gebruikersavatar
LNRalph
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2013, 21:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 2016

Bericht door LNRalph »

Wat zou er gedaan kunnen worden om de site wat actiever te maken?

Fijne feestdagen en een fijn 2016 iedereen.
herman
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 feb 2009, 09:13

Re: 2016

Bericht door herman »

Alle hulde voor diegenen die deze prachtige site al zolang airborn houden en speciaal voor hun plezierige kerstdagen en een goed en gezond 2016.
met gevleugelde groet,
Herman
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: 2016

Bericht door arno »

LNRalph schreef:Wat zou er gedaan kunnen worden om de site wat actiever te maken?.
Eén van de stafleden is al een tijdje bezig met het ontwerpen van een nieuwe website. Maar door tijdgebrek is er even een pauze ingelast.
Als men ideeen heeft mag men die natuurlijk spuien. Voor de rest is het een beetje moeilijk. Microsoft's Flightsimulator daar wordt niet meer aan gewerkt hoewel er nog wel veel freeware voor wordt gemaakt en aangeboden. Lockheed Martin ( Prepar3D) en xplane en FSX-E ( steam) zijn o.a. wat opvolgers.
Ik zal een nieuw topic openen waar men ideeen kan neerschrijven. Die nieuwe ideeen worden dan misschien meegenomen.

http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=20235
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: 2016

Bericht door FlipS »

Ook ik wens alle bezoekers van dit forum prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar, en niet te vergeten: veel vliegplezier, virtueel of RW!

Er zijn in 114 jaar geschiedenis van het vliegen (114? De gebroeders Wright maakten hun eerste vlucht toch pas in 1903? Ja, dat klopt, maar Gustave Albin Whitehead, in Duitsland geboren als Gustav Albin Weißkopf, maakte zijn eerste geslaagde vlucht in 1901. Hij was naar Amerika geëmigreerd en de gebroeders Wright kenden hem goed) zoveel vliegtuigen ontwikkeld dat er elk jaar vele verjaardagen te vieren zijn. Toch is deze maand één verjaardag bijzonder genoeg om die te noemen: de presentatie van de Douglas DC-3 80 jaar geleden. Bijzonder omdat er vandaag de dag nog steeds Dakota’s commercieel in gebruik zijn! Al zijn dat vooral omgebouwde C-47’s (de militaire versie), gebouwd in de jaren 1943-’44.
In oktober 1936 kwam de eerste DC-3 aan in Nederland die in delen per schip over de oceaan getransporteerd was en in Rotterdam afgemonteerd werd. Dat was de Ibis die de registratie PH-ALI kreeg. Onderstaande foto van de Ibis werd genomen in juni 1939. Kennelijk werd enkel voor de Ibis geposeerd want het lijkt onwaarschijnlijk dat de piloot en copiloot (?) met leren jas, vliegkap en stofbril van achter het stuur van de DC-3 vandaan kwamen; daar was deze uitdossing nogal overbodig :shock: . Bij nadere beschouwing blijkt de cowl rond de rechter motor gedeeltelijk gedemonteerd te zijn en staat daar een steiger van de onderhoudsmonteurs. Waarschijnlijk heeft het gefotografeerde gezelschap dus geen rondvlucht met dit vliegtuig, maar slechts een excursie naar Schiphol gehad.

Afbeelding

Onderstaand screenshot toont een virtuele versie van de Ibis, hier voor de gelegenheid geplaatst voor het op het Aviodrome terrein herbouwde Schiphol-gebouw uit 1928. Het is de FSX default DC-3 met een jasje dat via de downloadpagina’s van deze website te vinden is. Helemaal jofel is deze versie niet want Microsoft heeft grote delen van het vliegtuig gespiegeld, waardoor de ene propeller verkeerdom draait. Om dat te verdoezelen heb ik de motoren gestart. Hans van Velde heeft wel de moeite genomen om de aanduiding KLM op de neus aan de linkerzijde te ontspiegelen. Het FSX default model heeft Pratt & Whitney motoren terwijl we op de foto hierboven kunnen zien dat de Ibis Wright Cyclone motoren had. Maar voor zover ik weet is er voor de Wright Cyclone variant van de Just Flight Dakota's geen repaint van de PH-ALI.

Afbeelding

Over hoe het met de Ibis is afgelopen, bestaan twee theorieën: de ene vertelt dat het vliegtuig op tijd wist te ontkomen naar Engeland, waar het de registratie G-AGBB kreeg. Het zou op 1 juni 1942 boven de Golf van Biskaje door een Duits vliegtuig zijn neergehaald. De andere theorie vertelt dat het vliegtuig in 1940 door de Duitsers is geconfisqueerd en spoorloos verdwenen is.
:hm

Om nog even in kerststemming te blijven: het einde van het jaar is altijd een goed moment om je af te vragen of je iets tekort komt voor de flight simulator. Ik kreeg via de Just Flight nieuwsbrief al eindejaarsaanbiedingen van Carenado en FlySimware. Misschien zijn er wel meer interessante kortingen.
Wat zou er gedaan kunnen worden om de site wat actiever te maken?
Of de nieuwe website veel bezoekers gaat trekken, blijft nog even een verrassing. Maar wat alle bezoekers in elk geval kunnen doen, is wat meer gebruik maken van dit forum, dan komt er vanzelf actie. En als je niets over de flight simulator te vragen of te melden hebt, dan hebben we ook nog ons virtuele café!
:wink:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: 2016

Bericht door PeterL »

Tja, ik heb al eerder pogingen gedaan om meer bezoekers in het Dutch Cafe te krijgen, maar met weinig reakties.
Het hoeft echt niet altijd over flightsimulator te gaan. Genoeg andere luchtvaart gerelateerde onderwerpen. Zoals nu jouw verhaal over de IBIS. Ik heb nog wat nadere informatie gevonden. Gedurende de 2e WO werd er door de KLM voor de Britten een luchtdienst onderhouden tussen Engeland en Lissabon. Gevlogen werd vanaf Whitchurch, maar voor de trip naar Lissabon moest eerst op Chivenor getankt worden. Honderden vluchten zijn er gedurende de oorlog door de KLM uitgevoerd met maar weinig ongevallen. Op 1-6-42 werd de IBIS inderdaad door de Luftwaffe neergeschoten, dit feit werd de volgende dag door de Duitsers bevestigd. Deze gegevens haal ik uit het boek Sluipvluchten naar Lissabon van Ad van Ommen. Hij is later in zijn KLM carriere nog de vluchtleider geweest van de dakotaformatie in de film A Bridge too far. Hij eindigde zijn loopbaan als gezagvoerder op de DC10 en is nog niet lang geleden overleden.

Ik wens iedereen een goed 2016 en veel plezier met onze hobby.

peterL
BuckDanny
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jun 2012, 02:15

Re: 2016

Bericht door BuckDanny »

Ook wat mij betreft iedereen van Dutch FS fijne feestdagen en een heel goed 2016 toegewenst.

Ik beleef heel veel plezier aan deze site waarop zoveel kennis en ervaring over flight simulation samenkomt. Een goed moment en plaats om aan al die mensen die zich al jaren inspannen voor deze site mijn grote waardering over te brengen. Jammer dat de bezoekersaantallen teruglopen maar dat hoeft niet perse te betekenen dat de belangstelling minder wordt. Zo heb ik de afgelopen 2 jaar veel om handen gehad en was daarom minder in staat de site te bezoeken. Maar dat betekent niet dat ik minder in flight simulation geïnteresseerd zou zijn, in tegendeel zelfs. Ben nu weer volop bezig met het maken van deel 2 van mijn Nederlandse bewerking van de PMDG 737 Tutorial #2 en hoop die eind januari/begin februari voor publicatie op deze site te kunnen aanbieden.
Misschien is het een goed idee om een enquête te plaatsen waarin men kan aangeven hoe vaak de site bezocht wordt, of dat men de site minder frequent bezoekt, wat de redenen zijn, wat men graag veranderd zou zien, etc.
Als er een nieuwe topic over dit onderwerp geopend wordt wil ik graag meedenken.

BD
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: 2016

Bericht door FlipS »

Afbeelding
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
ph-dla
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 jan 2014, 16:27
Locatie: delft

Re: 2016

Bericht door ph-dla »

hallo

ook ik wens iedereen de beste wensen in heeel 2016 voor.

dennis
Plaats reactie