X-Plane 11

Algemene discussieplek voor alles betreffende X-Plane

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
tinus744
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 feb 2012, 00:25

X-Plane 11

Bericht door tinus744 »

X-Plane komt eraan. In deze video is al het één en ander te zien waar ze bij X-Plane op dit moment mee bezig zijn.

Ik heb in ieder geval begrepen dat de interface veranderd wordt en dat de rendering een stuk beter zal worden.

https://www.youtube.com/watch?v=zOqiGHAEXN0
Leendejager
Executive Poster
Executive Poster
Berichten: 3455
Lid geworden op: 06 jan 2007, 09:41
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: X-Plane 11

Bericht door Leendejager »

Ziet er allemaal veelbelovend uit maar de user-interface is wel slechts een deel van het verhaal.
De rest van de sim is veel belangrijker.
Als je alles hebt ingesteld via de user-interface, dan ga je vliegen en dat is natuurlijk veel belangrijker.

Ik ben een groot fan van X-Plane en de laatste versie 10.50 doet het prachtig op mijn systeem.

Als men een nieuw product gaat introduceren en je begint dan met het tonen van de user-interface, dan denk ik , de doos is mooi, maar laat me de schoenen eens passen.
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: X-Plane 11

Bericht door arno »

Als X-plane 11 is uitgekomen. Is iemand dan bereidt om een review hier te plaatsen? En ook de voor- en nadelen van versie 10 aan te geven? Ik overweeg namelijk om tot aanschaf over te gaan maar wil eerst eens weten of versie 11 echt een verbetering is.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Leendejager
Executive Poster
Executive Poster
Berichten: 3455
Lid geworden op: 06 jan 2007, 09:41
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: X-Plane 11

Bericht door Leendejager »

Ik zal zodra er reacties zijn op de internationale fora hiervan verslag doen.

Mijn eigen ervaringen zijn van geen belang omdat ik geen flightsimmer ben.
Ik ben "painter" en dat lukt best aardig, van vliegen weet ik niks.


Leen
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: X-Plane 11

Bericht door Gerbress »

Even een reactie van mijn kant. Ik hink met dezelfde gedachte als Arno, maar zit nog met de vraag van aankopen. Heb gelezen en tip van Leen, als je Versie10 koopt, gratis de versie11 krijgt. Nu ben ik op zoek geweest voor koopadressen o.a.
Bol.com en ook enkele adressen in Duitsland. Zei geven voor verkoop van Versie10 als antwoord , niet leverbaar.
Toen heb ik gekeken bij Luchtvaarthobbyschop bij Aalsmeer, daar is hij nog te koop van Aerosoft. Maar nu de vraag: Geeft Aerosoft ook op versie10 die aanbieding? En als er updates zijn kan je die binnenhalen bij de officiele website? Met PMDG737NGX ging dat niet helemaal op bij Aerosoft.
Vast even een opmerking V10 demo. Ik vind het toch de moeite waard, vooral met de free download van X737v5 en xFMC. Met de SaitekX52 alle views vloeiend perfect, veel mogelijk. Prima taxi eigenschappen met voorwiel.
Heel veel in te stellen, maar dat is nou juist het leuke daarvan. De framerate vind ik gunstiger dan bij mijn FSX. De FMC wil ik aan de praat krijgen met Airfmc via de IPad, maar de draadloze verbinding wil nog niet bij Windows10 de z.g. AdHoc wifi. Groet Gerard
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: X-Plane 11

Bericht door arno »

Gerbress schreef:Heb gelezen en tip van Leen, als je Versie10 koopt, gratis de versie11 krijgt.
Dat had ik nog nergens gelezen :G:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Leendejager
Executive Poster
Executive Poster
Berichten: 3455
Lid geworden op: 06 jan 2007, 09:41
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: X-Plane 11

Bericht door Leendejager »

Kopen MET DE AANBIEDING op de website van Laminar Research (X-Plane ZELF dus)
Updaten doe je altijd online RECHTSTREEKS by Laminar Research.

Steam is zeker geen succes.Niet doen.
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: X-Plane 11

Bericht door arno »

Inmiddels van de aanbieding gelezen en v10 demo aan het downloaden.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
tinus744
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 feb 2012, 00:25

Re: X-Plane 11

Bericht door tinus744 »

Ik ben op dit moment de demo van X-Plane-11 aan het downloaden. Eigenlijk is er trouwens geen demo. Je kunt van de demo modus af wanneer je de CD of een Disc Image hebt van X-Plane.

Ik zal het eerst even goed moeten bekijken wat de grootste veranderingen zijn.
tinus744
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 feb 2012, 00:25

Re: X-Plane 11

Bericht door tinus744 »

Ik heb inmiddels de eerste miles gevlogen met X-Plane 11 en ik ben zeer positief verrast.

De standaard scenery ziet er al zeer goed uit en loopt soepel op mijn MacBook met 1,5 Ghz videokaart. De standaard 737NG is boven verwachting. Ik ga deze versie zeker aanschaffen.
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: X-Plane 11

Bericht door Gerbress »

Mooi zo, om te horen. Zelf heb ik de x-plane10.51 erop staan (geen Demo). Wat ik mij afvraag of jij ook een andere versie erop heb staan en deze Demo11 ernaast heb gezet. Ik ben bang dat ik dan mijn andere installatie om zeep help. Als jij eerder versie 10 heb gedraaid, kan jij iets zeggen van de framerate of die verder zakt? Groet Gerard.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
wim1976
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 mar 2011, 15:37
Locatie: Barneveld

Re: X-Plane 11

Bericht door wim1976 »

X-plane 11 kun je rustig installeren. De installer maakt zelf een aparte map aan voor de nieuwe editie van X-plane.
tinus744
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 feb 2012, 00:25

Re: X-Plane 11

Bericht door tinus744 »

Gerbress schreef:Ik ben bang dat ik dan mijn andere installatie om zeep help. Als jij eerder versie 10 heb gedraaid, kan jij iets zeggen van de framerate of die verder zakt?
Zoals al gezegd maakt de installer een aparte map aan voor X-Plane 11. Gek uit beide versies blijven gebruiken zonder dat ze elkaar bijten.

Gerbress schreef:Als jij eerder versie 10 heb gedraaid, kan jij iets zeggen van de framerate of die verder zakt?
De framerate van de standaard 737 NG op Seattle is buitengewoon goed. Ik kan op mijn MacBookPro van vorig jaar veel aanzetten en een goede framerate behouden. De standaard 747-400 is heel erg traag. Daar zullen nog wel de nodige bugs in zitten.

Ik moet zeggen dat ik deze upgrade heel erg goed vind. Ze hebben duidelijk een frisse wind laten waaien in het huis van X-Plane.
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: X-Plane 11

Bericht door Gerbress »

Bedankt voor beide antwoorden, we zullen hem eens binnen gaan halen. Kopen zal niets worden, omdat ik net V10.5 heb zonder gratis update. Groet Gerard.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Gebruikersavatar
Matthijs
Instructor
Instructor
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 jan 2007, 12:51
Locatie: The Netherlands

Re: X-Plane 11

Bericht door Matthijs »

Een eerste indruk van X-Plane 11 is inmiddels ook in het Nederlands te vinden op:

http://www.fsvisions.nl/eerste-indruk-x-plane-11-beta/

Vergeet niet dat Seattle enorm gedetailleerd is, maar dat het o.a. in Nederland wel erg kaal is.
Daar moet je het in veel gevallen doen zonder gebouwen en met alleen een platform en de taxi/runway's. :hm
Wel iets om in je achterhoofd te houden mocht je een aanschaf overwegen.
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: X-Plane 11

Bericht door Gerbress »

Even de opstart versie11 met versie10.51 vergeleken. Met het neerzetten van de 737-800 op de baan zakte mijn framerate al van 30 naar 17, dus al een flinke hap inleveren. Daarom starten op de baan gaat met horten en stoten en staat soms stil. Natuurlijk ligt dit aan de PC, maar bewijst dat hij weer een stuk zwaarder is, dus kijk uit!! Xplane 10.51 draait bij mij soepel framerate 25 tot 45. Dus verder kan en ga ik niet. Dus in de prullenbak. Grotendeels zijn de menu's in de bovenbalk verdwenen en moet je voor de meeste aanpassingen naar het beginmenu bij opstarten. Dus als je even de framerate in je window wil zetten moet je weer helemaal opnieuw opstarten. Hadden ze in de bovenbalk maar een toegang naar de instellingen gemaakt. Los van mijn vliegen, kies ik nu toch eerst voor de oude versie. Groet Gerard.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
tinus744
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 feb 2012, 00:25

Re: X-Plane 11

Bericht door tinus744 »

Gerbress schreef:Met het neerzetten van de 737-800 op de baan zakte mijn framerate al van 30 naar 17, dus al een flinke hap inleveren.
Ik heb geen last van lage framerates met de standaard 737NG van X-Plane. Als ik zie hoe gedetailleerd Seattle is dan durf ik wel te beweren dat de frame rate in 11 beter is dan in 10.

Ik ben erg positief over deze versie. En dat zegt nogal wat hoor want ze weten hier bij dit forum dat ik uitermate kritisch ben geweest op X-Plane.
bitje
Observer
Observer
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 dec 2016, 22:37

Re: X-Plane 11

Bericht door bitje »

Ik ben begoinnen met XP10.51 via Steam.
Dat bleek stom, want XP11 Demo kon ik wel downloaden, maar niet activeren als ik een sleutel had.
De XP10 versie van Steam bevat nl. geen sleutel, en op mijn vragen werd niet geantwoord.
De XP11 Demo was verschrikkelijk. Lgae fps ane enkel eeen landinsgbaaan midden in de oceaan, en geen gebouwen.

Vervolgens via Laminar de XP11 beta download aangekocht. Dat was meteen beter, maar de fps bleef laag.
OOK het laden duurde nogal lang.
De tool Monitor van ASC toonde RAM 85% en CPU 100%.
Dan heb ik mijn 16 GB RAM wat lucht gegeven, ddor de swapfile op een andere SSD op 32GB te maken, en nu is het RAM 45% en CPU tussen 45 en 100%.
De FPS van ca 22 heb ik omhoog gekregen naar 32-38 fps, door in de Nvidia 1070 Control Panel bij 3D settings de *threaded optimization* af te vinken.
Het laden gaat lekker vlot, en voor een Beta ben ik heel tevreden.

Ik heb nog wel een probleem. De scenerey van vliegvelden en NewYork wil ik graag bewkijken met een Verticopter.
Zo'set kan men van X-Plane.org downloaden.
Alhowel hij in Planemaker als ook in XAddonManager te zien is, wil X-Plane hem niet zien, evenals een aantal andere vliegtuigen.
Het maakt niet uit in XP11 of XP10.51.
Het forum van X-Plane brengt voorlopig ook geen soelaas.

Ik begon met versie 11.00pb1 en kreeg netjes bericht dta ik versie 11.00pb2 kon downloaden.

Ik heb vanmiddag nog eens gevlogen met een Boeing 747 in FSX, maar vond toch wel, dat er bitter weinig in de cockpit aan knopjes te clicken was.
Dat is in XP toch echt wel anders.
Het enige wat in FSX beter zou zijn is de Scenery Frankfurt/Main v2; de video is fantastisch. Helaas is die er niet voor XP.
Aan de nadere kant is KJFK_v2 with 1000+ Animations for X-Plane 10, en New York City XP van Drzewiecki ook erg mooi.

Ook Aerosoft EHAM Amsterdam ziet er goed uit.
Leendejager
Executive Poster
Executive Poster
Berichten: 3455
Lid geworden op: 06 jan 2007, 09:41
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: X-Plane 11

Bericht door Leendejager »

Heb inmiddels 11-beta 8 ( 9 is er ook al ik loop altijd één beta achter) ben zeer tevreden.
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
Gebruikersavatar
gott1962
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:57

Re: X-Plane 11

Bericht door gott1962 »

Ik heb beta 9 erop staan. In principe werkt alles naar behoren op enkele (helaas wel belangrijke) dingen na. De real weather engine slaat helemaal nergens op. Gisteren stond er 170/8KTG13 op EHLE. Volgens de realweather engine van XP11 stond er 28G35 aan wind uit de juiste richting. Toen maar alle handmatig erin gezet omdat je anders ver buiten de limieten van het toestel zit. En natuurlijk zoals ik in een ander topic al aangegeven heb de 'left up tendens' van de C172.

Een ander nadeel is de standaard scenery in Nederland. Het heeft niets met Nederland te maken, maar gelukkig is daar een geweldig alternatief voor. Zonephoto levert prachtige textures (tiles) voor bijna heel West Europa. Nederland is weer herkenbaar vanuit de lucht. Alles klopt precies op natuurlijk de autogen bebouwing na. Maar de steden kloppen qua ligging weer wel perfect. In combinatie via de site Simheaven kan je alle objecten downloaden en installeren. World Models heb je sowieso nodig en ik adviseer Europe Mix erbij te nemen.

Nu nog een goede piper PA28 voor X-plane (zoals bijvoorbeeld A2A voor P3D/FSX heeft) en de zomer voor X-plane vanuit mijn kant is begonnen. Het laatste struikelblok is wat mij betreft alleen nog de accurate bebouwing van VFR airports in en rondom Nederland.
Met vriendelijke groet,

Gott
Plaats reactie