XP 11 Rudder problemen met C172

Algemene discussieplek voor alles betreffende X-Plane

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
gott1962
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:57

XP 11 Rudder problemen met C172

Bericht door gott1962 »

Voor het eerst maar eens gevlogen met XP11. Ik ben er sowieso een tijd tussenuit geweest voor wat betreft de sim wereld. Dat heeft te maken gehad met mijn opleiding voor PPL in de echte wereld.

Vol verwachting klopte mijn hart met het installeren van XP11. Alles werkt, zeer gebruiksvriendelijk etc. Maar genoeg superlatieven. Ik erger mij nogal aan het feit dat de standaard C172 een belachelijk linksaf tendens geeft tijdens het taxiën, de take off en de landing zelf. En met belachelijk bedoel ik niet het torque effect, en niet de slipstream etc. Maar dat wanneer ik taxi met 15 KT dat ik ongeveer 90% rudder naar rechts moet geven, terwijl er welliswaar crosswind staat maar dat is minimaal. 60° t.o.v. de baan met een windsnelheid van 8 G13KT. Oftewel een X-wind van slechts 7G11KT. Zeer ver binnen de limieten. Ook het gepiep van de banden gaat helemaal nergens over tijdens de take off of de landing. Behalve het kalibreren zie ik nergens een optie op bepaalde dingen meer of minder gevoelig te zetten. Wie kan mij helpen. Want op deze manier is de gelijkenis met het echte vliegen niet echt groot.

Om een voorbeeld te geven... tijdens de take off moet ik op de grond meer rechts voeten dan wanneer ik roteer. Met een beetje x-wind heb ik dat in werkelijkheid nog nooit meegemaakt. Normaal is dat omgekeerd. Eenmaal airborn vliegt die standaard C172 vrij goed. Voelt wel redelijk hetzelfde als in werkelijkheid, op het afvangen na, maar dat heeft weer met de hardware te maken. Ik kan nu eenmaal zo'n saitek yoke niet echt in mijn buik trekken zoals dat in werkelijkheid wel het geval is.

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Met vriendelijke groet,

Gott
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: XP 11 Rudder problemen met C172

Bericht door arno »

gott1962 schreef:Wie kan mij helpen?
Wie?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
ravw
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mar 2012, 16:04
Locatie: Vlaardingen

Re: XP 11 Rudder problemen met C172

Bericht door ravw »

Misschien een beetje laat ... maar ik zou eens overwegen om de C172 sp van airfoillabs aan te schaffen
het is een masterlijk ding en heel erg goed , betere Cessna op sim gebied is er niet te krijgen
Die Standaard Cessna is leuk maar als je die van airfoillabs heb gevlogen wil je niet anders meer.
Ik vlieg hem ook al een maand , heb er nu al iets van 20 vlieg uren met dat ding er op zitten ... machtig ding

hier de link van het vliegtuig

http://store.x-plane.org/Cessna-172SP-S ... p_401.html
Een copiloot zit er altijd naast, want ik ben de kapitein.

Systeem:AMD Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits
Gebruikersavatar
jefken
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 152
Lid geworden op: 26 feb 2012, 14:08
Locatie: Gent - België

Re: XP 11 Rudder problemen met C172

Bericht door jefken »

ik heb de C172 sp van airfoillabs maar ik vind dat die ook redelijk erg naar links trekt bij het taxiën en tijdens het optrekken vooraleer airborn te gaan. Bovendien is de sneheid bij taxiën slechts onder controle te houden met de mixture te verlagen tot 50% of de trottle revers in te stellen
Ik heb al alles al geprobeerd zoals trimmen met ailerons en rudders maar dat helpt niet.
Ook op de fora voor xplane11 en avsim is daar niks op te vinden hoe daar kan aan verholpen worden.

ook bij het landen heb ik nogal moeite met de snelheid en doe ik crasches dat het een plezier is. Toch ben ik er al in geslaagd een paar keer te landen zonder al te grote kleerscheuren en daar bedoel ik dan mee dat er geen crash volgt en ik verder kan landen. Maar dan begint dat scheeftrekken weer.......Het vliegen zelf gaat heel voortreffelijk.
FSX - X-plane 11 (64bits) -Airfoillabs_C172SP - Dreamfoil_Bell 407_XP11
laptop asus G752VY W10 64bits I7 16 SSD 500GB HDD GB 2TB
Gebruikersavatar
Erik Veerman
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mar 2017, 16:54
Locatie: Alkmaar

Re: XP 11 Rudder problemen met C172

Bericht door Erik Veerman »

Hallo, ik had hetzelfde probleem.
mijn oplossing was naar instellingen/joystick&equipement
ga naar tabblad nulzone

daar zie je zes sliders, en degene rechts onder Yaw controle response , staat standaard op 50%. deze heb ik nu op 30% en dat gaat een stuk beter

succes
X plane 11
Intel I9 9900 KS
waterkoeling
32 GB RAM
RTX 2080 8 GB
2 x 1TB ssd 970Evo M1
1 4T SSD Seagate
Plaats reactie