Kan no.91 in Scenery Library niet verwijderen

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Kan no.91 in Scenery Library niet verwijderen

Bericht door flightlevel1000 »

Beste simmers,

In mijn Library staat een item, no. 91 MyTraffic Scenery dat niet is te verwijderen. Kan ook niet geselecteerd worden. Als ik aanklik en sleep dan verschuift het hele scherm.
Ook in scenery.cfg zie ik geen oplossing door daar no. 91 te verwijderen.
De bedoeling is dat er een nieuwe MyTraffic in komt te staan maar dan wordt er een melding gemaakt dat het er al in staat.

Ik denk dat dit item een nieuwe migratie naar V4 in de weg staat.

Is er een manier om dit te verwijderen.

Met groeten

Fightlevel1000.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Kan no.91 in Scenery Library niet verwijderen

Bericht door arno »

flightlevel1000 schreef:In mijn Library staat een item, no. 91 MyTraffic Scenery dat niet is te verwijderen. Kan ook niet geselecteerd worden. Als ik aanklik en sleep dan verschuift het hele scherm.
Ook in scenery.cfg zie ik geen oplossing door daar no. 91 te verwijderen.
Kan je die "cfg" niet kopieeren naar je bureaublad. Daar de wijziging aanbrengen en terugplaatsen?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Kan no.91 in Scenery Library niet verwijderen

Bericht door flightlevel1000 »

Hallo Arno,

Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp deze wijze niet. In scenery.cfg zelf had ik ook 91 verwijderd. En weer teruggeplaatst want het had geen effect.
Dus waarom naar bureaublad, daar verwijderen en dan die cfg weer terugplaatsten.
Bedoel je soms "verplaatsen"naar bureaublad? Dan is die scenery.cfg uit de folder. Ja, en dan weer terug.
Maar ik kom dan op hetzelfde uit als wat ik dan eerst deed. Of heeft dit dan een ander effect?

Flightlevel1000.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Kan no.91 in Scenery Library niet verwijderen

Bericht door arno »

In sommige onderwerpen op dit forum kwam naar voren dat het ( even) verplaatsen van een bestand ( met welke extentie dan ook) naar het bureaublad het probleem van wijzigen wel werd opgelost. Vandaar mijn geschrevene. Ik neem aan dat je die wijziging deed/doet met het programma kladblok. Maar als je dan ( in dit geval) no 91 verwijdert dat je dan het bestand wel weer moet saven/opslaan met de extentie "cfg". Maar voor dat je daar aan de slag gaat wel eerst een backup/kopie naar een ander deel van je schijf van het bestand "scenery.cfg". Door bijvoorbeeld een kopie genaam "scenery-basis.cfg".
Als het dan ook niet lukt stuur het bestand dan even naar mij ( ph-arno[ad]ziggo.nl ) dan zal ik kijken of ik het kan verwijderen en dan het gecorrigeerde weer terug te sturen.
Dus de "scenery.cfg" uit de hoofdmap van FSX. Dat bestand begint met .....als je het opent.
[General]
Title=FS9 World Scenery
Description=FS9 Scenery Data
Clean_on_Exit=TRUE
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Kan no.91 in Scenery Library niet verwijderen

Bericht door arno »

Sorry, ik zit steeds te denken dat het over FSX gaat. Maar nu zie ik dat het over P3D gaat. En daar weet ik weinig tot niets van.
Dus alles wat ik schreef was een gedachte hoe daar bij om te gaan in FSX. Dus wellicht zal mijn verhaal niet juist zijn/overkomen.
Maar of het veel zal verschillen met fsx denk ik ook weer niet.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Kan no.91 in Scenery Library niet verwijderen

Bericht door flightlevel1000 »

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Flightlevel1000
willy647
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:57

Re: Kan no.91 in Scenery Library niet verwijderen

Bericht door willy647 »

Er is een prachtige gratis tool om je scenery.cfg te beheren: Lorby Addon Organizer
Die kan je hier downloaden
https://lorby-si.weebly.com/downloads.html

Beetje naar beneden scrollen en kies de versie voor jouw p3d versie
De tool kan ook overweg met de nieuwe XML methode
Een echte aanrader
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Kan no.91 in Scenery Library niet verwijderen

Bericht door arno »

Dank voor het meedenken.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Kan no.91 in Scenery Library niet verwijderen

Bericht door flightlevel1000 »

Hallo Willy 647,

Ik heb je download binnengehaald en in dat scherm MyTraffic verwijderd.
Of het hier door komt weet ik niet maar ik kan Prepar hierna niet meer opstarten. Alleen het splashscherm blijft staan.

Heb dit 3 x een kwartier laten staan. Doet niets. Komt ook niet in taakbeheer te staan.

Ja, daar zit je dan. Wat te doen?

Maar weer een systeemherstel doen. Hielp eerder ook.
Ik laat nog weten hoe het afloopt.

Bedank voor je reactie en de download.

Flightlevel1000
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Kan no.91 in Scenery Library niet verwijderen

Bericht door flightlevel1000 »

Het systeemherstel heeft geholpen. Prepar werkt weer. En no 91 My Traffic is overgenomen door Oceanic. Dus Traffic eruit.

Flightlevel1000.
Plaats reactie