NL2000-scenery versie 3.0 deel 2 en SE

Vragen en antwoorden betreffende "Freeware."

Moderator: Moderator-groep

Berichtdoor antoon op 03 aug 2007, 15:30

Heb je de goede drivers???
antoon
Controller
Controller

Berichtdoor FsTheo op 03 aug 2007, 15:43

kevstar schreef:Als je een produkt aanbiedt dient het gewoon te werken.

Komkom.. zelfs Microsoft werkt zo niet... :D

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor bku op 03 aug 2007, 20:59

Ik heb het probleem met de nl2000 scenery dat als ik eroverheen vlieg ik 25 tot 35 fps heb maar als ik bij schiphol komt alles reduceert tot 4 a 2 fps! Je zit dan alles laden, gebouwen zijn nog niet in kleur, taxibanen zie je pas als je er alweer overheen gevlogen ben en de textures zijn af en toe een beetje roodachtig. Wat je dan ziet is zeg maar de foto maar niet de gebouwen en dingen die erop horen. Dat gebeurd veel later pas.

Probeer dit eens:
Ik heb in de fs9.cfg de regel:
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=40

veranderd in

TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=400.

Bij mij heeft het behoorlijk geholpen om de textures sneller in te laden.
Wat ik zelf ook ervaar is dat als je FS9 gaat draaien nadat je eerst andere programma's hebt laten draaien dat het inladen van textures soms veel trager gaat.
Vooral M$ Outlook heeft er een handje van.

Zor g ook voor voldoende geheugen, ik ben van 1G naar 2G gegaan, ook dat helpt behoorlijk.

Bert Kuyper
bku
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor Wouter. op 03 aug 2007, 21:19

kevstar schreef:
Tsjonge tjonge wat een negativiteit van een aantal heren hier.

Geen negativiteit hoor. Als je een produkt aanbiedt dient het gewoon te werken. Zo klaar als een klontje lijkt mij !!

Er kunnen altijd een paar kinderziektes inzitten. En houd het volgende in je achterhoofd:

1. Het is gratis.
2. Een aantal mensen hebben er heel veel vrij uren ingestoken.
3. Jou opmerking slaat nergens op.

Groet Wouter
Wouter.
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor transaviagek op 04 aug 2007, 02:49

bku schreef:
Probeer dit eens:
Ik heb in de fs9.cfg de regel:
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=40

veranderd in

TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=400.

Bij mij heeft het behoorlijk geholpen om de textures sneller in te laden.
Wat ik zelf ook ervaar is dat als je FS9 gaat draaien nadat je eerst andere programma's hebt laten draaien dat het inladen van textures soms veel trager gaat.
Vooral M$ Outlook heeft er een handje van.

Zor g ook voor voldoende geheugen, ik ben van 1G naar 2G gegaan, ook dat helpt behoorlijk.

Bert Kuyper

Bedankt bert, echter wat ik ook heb is dat ik alleen mn bureaublad krijg zonder wat erop of eraan. Ik repareer xp wel ff. Misschien helpt t iets
Come fly away, come fly away with me!!!
transaviagek
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor kevstar op 04 aug 2007, 07:05

@Wouter
Ja er kunnen altijd een paar kinderziektes inzitten ja. Dat kan inderdaad. Ik zeg op mijn beurt dat ze dan beter hadden moeten beta testen. En ik vind het niet bepaald kinderziektes te noemen. Ik gooi het op fouten. Als ik de forums zo eens doorlees.

Dat het gratis is wil niet zeggen dat er zoals jij suggereert kinderziektes in mogen zitten. Er zullen hier vast en zeker veel vrije uurtjes inzitten dat waardeer ik ook van die gasten maar toch. Beter testen he?

Ik ga maar niet in op je opmerkingen van "Jouw opmerking slaat nergens op". Het is tenslotte een forum.
kevstar

Berichtdoor zoek34 op 04 aug 2007, 07:39

@kevstar: ik geef je misschien wel deels gelijk, maar besef wel dat er bij het beta testen misschien wel veel meer fouten zijn gevonden, maar als je er iets uithaald moet je er waarschijnelijk al een dag op rekenen om het eruit te halen.

alles wat je nu zegt kan ook in een update (als die komt) verbeterd zijn.
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
zoek34
Senior Executive
Senior Executive

Woonplaats: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Berichtdoor arno op 04 aug 2007, 07:42

Kevin, ik denk dat het nu genoegzaam bekend is hoe jij over NL2000 denkt. Ik denk ook dat het verstandig is om daar nu maar niet meer over te schrijven. Dit is inderdaad een forum waar je ( bijna) alles kunt schrijven en daar heb je ook gebruikt van gemaakt. Laat het zo, het is wel voldoende geweest. Mijn advies is tenslotte, meld je zelf aan bij het team van NL2000 en geef aan welke problemen jij ondervindt en hoe zij ze moeten verbeteren. Want natuurlijk mag je kritiek geven op iets wat gratis is, maar geef dan ook de oplossingen aan als het niet is wat het zou moeten zijn. Dit is geen bericht om hier verder over te discussieren, dus gaan we weer terug naar de oorspronkelijke gedachte van dit onderdeel.

Arno
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor transaviagek op 04 aug 2007, 09:08

Goed om weer ff ontopic te komen, mn problemen met NL2000 zijn verholpen. Ik moest systeemherstel uitvoeren omdat ik een virus gedownload had die niet herkend werdt door mcafee. Nu gaat t weer lekka!!

En NL2000 vliegt weer harrrrrrrrd!
Come fly away, come fly away with me!!!
transaviagek
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor bku op 04 aug 2007, 12:47

Ik moest systeemherstel uitvoeren omdat ik een virus gedownload had die niet herkend werdt door mcafee. Nu gaat t weer lekka!!

Kijk dat bedoel ik nou, er wordt zo snel geroepen dat het probleem bij NL2000 ligt en dat het programma niet deugt. Ook hier blijkt dus weer dat het aan de PC ligt!
Het geheel is uit den treure getest (i.t.t. tot wat een van de schrijvers hierboven durft te beweren), maar wij kunnen nu eenmaal niet testen op foute downloads.
De scenery werkt foutloos, er zullen best wel een aantal plaatsen zijn waar dingen niet kloppen, maar dat is niet te voorkomen.
Belangrijkste is dat er geen vastlopers in zitten.
Verder moeten we bij elke versie opnieuw constateren dat we de manual voor 80% van de mensen net zo goed niet hadden behoeven te maken, terwijl hier zoveel informatie in staat.
Vooral het gebruik van het feature panel geeft de gebruiker erg veel mogelijkheden om NL2000 af te stemmen op zijn specifieke computer.
Als ik dan moet lezen op ons forum hoe vaak men klaagt dat de AI vliegtuigen in de lucht hangen en dat er dus fouten in de scenery zitten, dan ontneemt ons dat wel eens de lust om hier nog op in te gaan.
Lees die manual AUB!

We zijn momenteel bezig om te zien of we controle getallen kunnen maken om te zien of de download geslaagd is. Voor de ISO bestanden is er een oplossing, nu nog voor de Bittorent downloads. We hopen dit van het weekend rond te hebben

Daarnaast proberen we zo veel mogelijk mensen te helpen via onze website, maar voor foute downloads zijn geen oplossingen aan te dragen.

Bert Kuyper
bku
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor Boeingflyer op 06 aug 2007, 13:53

NL-2000 is nu ook als direct download te krijgen. Check de website van NL-2000. Snelheid rond de 250-300kb/s.

Florian :wink:
Boeingflyer
Instructor
Instructor

Berichtdoor Polito op 13 aug 2007, 09:39

Ik heb met geduld op mijn ouwe PC-beestje (bijna 5 jaar) ook NL2000 V3 gezet en ben heel tevreden. Fps 18-23 en boven vliegvelden 7-10 is niet slecht.
Eerst zakten de toestellen op EHRD wat door de grond, maar mijn vorige addons uitgevinkt en alles staat goed.
Ik ben een blijer mens... :lol:

Let wel: op grotere hoogten wordt het wat minder scherp op de grond..
Intel P43 Dual-Ch 3.0Ghz - Windows 10 Home 64 bits - 4 Gb RAM - ASUS HD6850 - LG/L225WS - Microsoft Sidewinder
Polito
Instructor
Instructor

Berichtdoor Geert op 22 sep 2007, 07:55

Heeft iemand hem al gemerged met C9 AMS?

Geert.
Geert

Berichtdoor zoek34 op 22 sep 2007, 08:01

dat was er wel, maar op verzoek van het NL-2000 team weg gehaald.
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
zoek34
Senior Executive
Senior Executive

Woonplaats: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Berichtdoor arno op 22 sep 2007, 08:36

Om reden van copyrights

Arno
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Nightowl op 22 sep 2007, 11:44

arno schreef:Om reden van copyrights

Arno

Blijf ik raar vinden moet ik zeggen, zij gebruiken toch ook andere programma's addons om hun scenery te kunnen tonen? Wanneer MS dezelfde redenatie zou hebben, zouden we nooit meer een Addon kunnen installeren.

Letwel, ik kraak niet het werk van NL2000 af, maar wel de manier waarop ze met zaken als merges ed om gaan Dat is al sinds versie 1 het geval volgens mij, en dat is ook wat me hoogelijk blijft verbazen.
NL2000 lijkt je voor de keuze te stellen:
Je kiest voor de betaalde Cloud9 versie (die er veel eerder was dan de NL2000 versie) of je gooit je betaalde Cloud9 versie er af en dan mag je onze versie gebruiken. Ik blijf dat een vreemde keuze vinden.
Wat nou als ik de met mijn zuur verdiende centjes gekochte Cloud9 EHAM nu eens wil gebruiken SAMEN met de NL2000 scenery? Dat mag dus blijkbaar niet. Hetzelfde geldt ook voor Maastricht van german Airports heb ik begrepen. En dan loop je daar tegen een probleem aan: Je mag geen delen uit GAP halen (ook copyrights maar dan van Aerosoft), dus kun je GAP helemaal verwijderen als je NL2000 V3 gaat gebruiken? mag je dus twee betaalde pakketten weggooien in de ogen van NL2000. :cry:

Maar goed het is weekend en ik zal me er verder niet aan storen. Ik heb mijn keuze wel gemaakt :wink:

Tino
Nightowl

Berichtdoor Geert op 22 sep 2007, 15:07

En toen heb ik het zelf maar gedaan, succesvol ;)

Geert.
Geert

Berichtdoor Nightowl op 22 sep 2007, 15:18

Mensen die het willen doen het toch wel :wink: Naar mijn persoonlijke opvatting is het dan ook betere reclame voor een ploeg als NL2000 een beetje meewerkender te zijn dan enigsinds arogant te stellen dat het niet mag (of in ieder geval niet gepubliceerd mag worden).

Veel plezier met de merge.

Tino
Nightowl

Berichtdoor PaulB op 22 sep 2007, 15:37

Aangezien de NL2000 V3 nogal ingrijpt in hoe FS2004 zich na de installatie van NL2000 toont, hebben de makers er bewust voor gekozen om het als een TOTAAL pakket aan te bieden, waar niets uitgehaald mag worden en niets aan mag worden toegevoegd. Dit om een goede werking van de addon niet te verstoren.

Ik kan me die keuze ook heel goed voorstellen gezien de vele, vaak niet terechte, klachten die er nu al gespuid worden en waar achteraf (!!) de NL2000 addon niet de oorzaak van blijkt te zijn.
Paul.
PaulB
....
....

Berichtdoor Nightowl op 22 sep 2007, 16:38

PaulB schreef:Aangezien de NL2000 V3 nogal ingrijpt in hoe FS2004 zich na de installatie van NL2000 toont, hebben de makers er bewust voor gekozen om het als een TOTAAL pakket aan te bieden, waar niets uitgehaald mag worden en niets aan mag worden toegevoegd. Dit om een goede werking van de addon niet te verstoren.

Als het dan zo ingrijpt, dan mogen ze wel uitkijken, MS heeft nl ook in de overeenkomst staan dat er niets in FS gewijzigd mag worden. Dat is dus een beetje met dubbele maat meten als ik het zo lees.
Zelf mogen ze wel enorm ingrijpende zaken in FS plaatsen , maar een ander mag dat niet in hun software doen. Hoezo raar??
Er is in de jaren tussen het uitkomen van NL2000 V2 en NL2000 V3 niets veranderd aan de houding van het team. Jammer...

Maar goed voor deze discussie uit de hand gaat lopen, zal ik me er verder niet meer over uit laten.
Nightowl

Berichtdoor arjan8 op 27 sep 2007, 07:50

Beste simmers,

Om alle onduidelijkheden en misverstanden uit de wereld te helpen.
Het is wel toegestaan om NL2000 te combineren alleen op ieders eigen verantwoordelijkheid. NL2000 team zal geen ondersteuning verlenen aan een combi NL2000 scenery en kan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade.

Daarnaast is het niet toegestaan om een combi NL2000 scenery te verspreiden, NL2000 mag alleen in de hoedanigheid worden verspreid zoals deze ter beschikking is gesteld door het NL2000 team.

Dus wanneer u Cloud9 met NL2000 wilt combineren dan mag dat op eigen verantwoording.

Met vriendelijke groet,
Arjan
NL2000
arjan8
Controller
Controller

Berichtdoor Matthijs op 27 sep 2007, 08:08

:shock: Het mag dus wel, alleen kan nl-2000 niet aansprakelijk worden gesteld en verlenen ze verder ook geen support.
Dan nu mijn vraag aan Dutchfs.... Waarom is dan afgelopen tijd dat topic over de Cloud9 merge gewist?
Matthijs
Instructor
Instructor

Berichtdoor kevstar op 27 sep 2007, 08:23

arjan8 schreef:Dus wanneer u Cloud9 met NL2000 wilt combineren dan mag dat op eigen verantwoording.

Waarom zou je willen combineren?
NL2000 haalt het toch niet bij Cloud9 Schiphol...?

Ik zou d´r mooi met mijn handjes afblijven. Van NL2000. Maar misschien denken anderen daar natuurlijk compleet anders over.
kevstar

Berichtdoor FsTheo op 27 sep 2007, 08:24

Ik denk Matthijs, (want ik weet het niet precies meer :oops: ) dat dat topic meer in de richting ging van het aanpassen van bestanden, en die vervolgens aanbieden. Avsim, Dutchfs, Yousendit..

En dat mag niet. Zelf thuis rommelen met de bestanden mag wel, ik denk dat een postje hier neerzetten, hoe je het gedaan hebt ook geen probleem geeft.

Alleen de handelingen binnen de bestanden, zal iedereen voor zichzelf moeten doen. En de resultaten moet je ook voor jezelf houden.

In ieder geval was het verwijderen een aktie opverzoek van NL-2000.

Theo
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Matthijs op 27 sep 2007, 08:37

Theo, wat jij zegt: dat dat topic meer in de richting ging van het aanpassen van bestanden, en die vervolgens aanbieden. Avsim, Dutchfs, Yousendit, kan ik met totaal niets van herinneren. daar was trouwens ook niets van terug te vinden in de uitleg... zowel, dan hoor ik het graag!
In de door mij gemaakte uitleg, werd er ook niets aan de bestanden gewijzigt, maargoed we zullen het hierbij laten :wink:

@kevstar, Daarom was ook de Merge bedacht, om het beste van beiden bij elkaar te brengen :wink:
Matthijs
Instructor
Instructor

VorigeVolgende

Keer terug naar Freeware Addon's FS9