Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Moderator: Moderator-groep
- dAniel #42
- Senior Instructor
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:56
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
De meest gestelde vraag op dit forum is: hoe sluit ik de gate aan mijn vliegtuig aan?
Het antwoord is simpel: met Ctrl+J en daarmee kun je hem ook weer weghalen.
Echter, er zijn wat voorwaarden:
De hoofduitgang van je vliegtuig moet bekend zijn
In FS9 kon je van een uitgang alleen opgeven welke type uitgang het was en hoe snel de deur open en dicht ging. In FSX kun je ook de locatie van de deur in het vliegtuig opgeven. Microsoft heeft dit bij de vliegtuigen die standaard bij FSX zitten gedaan. Veel add-on vliegtuigen die voor FS9 gemaakt zijn en ook in FSX werken hebben echter niet alle benodigde gegevens.
Je kunt dit bekijken in het aircraft.cfg bestand dat bij het vliegtuig hoort onder het kopje [exits]. Daar moet een regel bijstaan die hier op lijkt:
exit.0 = 0.4, -30.30, -9.0, 0.88, 0
De getallen kunnen afwijken. Als die regel er niet staat, of er staat iets van exit_rate=0.4, dan zal de slurf niet werken voor dit vliegtuig. Kijk of de maker van het vliegtuig een update heeft gemaakt.
Advanced Animations moet aanstaan
Dit is een setting van FSX die je aan kunt vinken, om de gate te laten werken moet je hem aanvinken. Hij staat hier: Settings -> Display -> Graphics -> Global Opions -> 3e boxje
Er moet al een gate aanwezig zijn
Een gate werkt alleen als hij er al is, al je dus ergens staat waar nog geen gate te zien is, zal hij niet te voorschijn komen als je Ctrl+J drukt. Om meer gates te krijgen moet je de slider bij 'Scenery Complexity' hoger zetten. Maar let op....
Je systeem mag niet te zwaar belast zijn
Het animeren van de gates levert een zware belasting op, daarom heeft het waarschijnlijk een lage prioriteit gekregen. Als FSX druk is met andere zaken zal de gate niet of nauwelijks bewegen. Een manier om dit te voorkomen is het instellen van een 'target frame rate' in je settings. Als deze op 'unlimited' staat besteed FSX weinig tijd aan zaken zoals het bewegen van de gates.
Ook als je net opstart en er staan veel andere vliegtuigen bij de gates zal de gate langzaam bewegen omdat op dat moment alle gates op het vliegveld aangesloten moeten worden. Dit treedt overigens ook op als je vliegt en in de buurt van een vliegveld komt. Sommige Traffic add-on's hebben daarom het aansluiten van de gates aan hun vliegtuigen al beperkt omdat anders de framerate instort.
Het antwoord is simpel: met Ctrl+J en daarmee kun je hem ook weer weghalen.
Echter, er zijn wat voorwaarden:
De hoofduitgang van je vliegtuig moet bekend zijn
In FS9 kon je van een uitgang alleen opgeven welke type uitgang het was en hoe snel de deur open en dicht ging. In FSX kun je ook de locatie van de deur in het vliegtuig opgeven. Microsoft heeft dit bij de vliegtuigen die standaard bij FSX zitten gedaan. Veel add-on vliegtuigen die voor FS9 gemaakt zijn en ook in FSX werken hebben echter niet alle benodigde gegevens.
Je kunt dit bekijken in het aircraft.cfg bestand dat bij het vliegtuig hoort onder het kopje [exits]. Daar moet een regel bijstaan die hier op lijkt:
exit.0 = 0.4, -30.30, -9.0, 0.88, 0
De getallen kunnen afwijken. Als die regel er niet staat, of er staat iets van exit_rate=0.4, dan zal de slurf niet werken voor dit vliegtuig. Kijk of de maker van het vliegtuig een update heeft gemaakt.
Advanced Animations moet aanstaan
Dit is een setting van FSX die je aan kunt vinken, om de gate te laten werken moet je hem aanvinken. Hij staat hier: Settings -> Display -> Graphics -> Global Opions -> 3e boxje
Er moet al een gate aanwezig zijn
Een gate werkt alleen als hij er al is, al je dus ergens staat waar nog geen gate te zien is, zal hij niet te voorschijn komen als je Ctrl+J drukt. Om meer gates te krijgen moet je de slider bij 'Scenery Complexity' hoger zetten. Maar let op....
Je systeem mag niet te zwaar belast zijn
Het animeren van de gates levert een zware belasting op, daarom heeft het waarschijnlijk een lage prioriteit gekregen. Als FSX druk is met andere zaken zal de gate niet of nauwelijks bewegen. Een manier om dit te voorkomen is het instellen van een 'target frame rate' in je settings. Als deze op 'unlimited' staat besteed FSX weinig tijd aan zaken zoals het bewegen van de gates.
Ook als je net opstart en er staan veel andere vliegtuigen bij de gates zal de gate langzaam bewegen omdat op dat moment alle gates op het vliegveld aangesloten moeten worden. Dit treedt overigens ook op als je vliegt en in de buurt van een vliegveld komt. Sommige Traffic add-on's hebben daarom het aansluiten van de gates aan hun vliegtuigen al beperkt omdat anders de framerate instort.
-
- Ere oud staflid
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
- Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
En hoe gaat dat in FS9?
Ik weet dat ik hier voor FS9 in de verkeerde afdeling zit, maar kon het niet vinden.
Hoe sluit ik een gateslurf aan in FS9?
Ook met CRTL+J?
Ik weet dat ik hier voor FS9 in de verkeerde afdeling zit, maar kon het niet vinden.
Hoe sluit ik een gateslurf aan in FS9?
Ook met CRTL+J?
Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
-
- ....
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:55
- Locatie: 14 april 1945-09 juni 2009
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Nee. FS9 kent die functie zèlf niet.
In sommige addons zit dit echter wèl geprogrammeerd.
In sommige addons zit dit echter wèl geprogrammeerd.
Paul.
-
- Senior Executive
- Berichten: 4596
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 08:40
- Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
ik heb alleen een vraagje betreft de punten van aansluiten.
moet je dan het middelpunt van de deur nemen?
moet je dan het middelpunt van de deur nemen?
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553
PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Het zijn vier coördinaten, dus het zullen wel de vier hoekpunten zijn van de deur. Met 2 (linksboven en rechtsonder, of vice versa) had het waarschijnlijk ook wel gelukt.
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Hartelijk dank daniel
het werkt nu ,super!
Greetz
SpideY
het werkt nu ,super!
Greetz
SpideY
- dAniel #42
- Senior Instructor
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:56
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Het lastige bij de coordinaten is dat het 'midden van het vliegtuig' niet te achterhalen is, de waarden zul je dus via uitproberen moeten vinden.
Default 737:
exit.0 = 0.4, 36.6, -5.0, 3.0, 0
0.4 is de snelheid waarmee de deur animatie wordt afgespeeld
36.6 geeft aan dat de deur 36.6 voet voor het midden van het vliegtuig zit
-5.0 geeft aan dat de deur 5 voet links van het midden zit
3.0 geeft aan dat de deur 3 voet boven het midden zit
0 geeft aan dit de main exit is (1=Cargo, 2=Nooduitgang)
Daniel
Default 737:
exit.0 = 0.4, 36.6, -5.0, 3.0, 0
0.4 is de snelheid waarmee de deur animatie wordt afgespeeld
36.6 geeft aan dat de deur 36.6 voet voor het midden van het vliegtuig zit
-5.0 geeft aan dat de deur 5 voet links van het midden zit
3.0 geeft aan dat de deur 3 voet boven het midden zit
0 geeft aan dit de main exit is (1=Cargo, 2=Nooduitgang)
Daniel
- jstcrp
- Senior Controller
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 02 feb 2008, 16:46
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Waar staan de Advanced Animations?
GESLAAGD voor ivac examen!!!
- dAniel #42
- Senior Instructor
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:56
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Settings -> Display -> Graphics -> Global Opions -> 3e boxje
Daniel
Daniel
- jstcrp
- Senior Controller
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 02 feb 2008, 16:46
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
- lifeliner4
- Senior Supervisor
- Berichten: 2046
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 08:05
- Locatie: Egmond
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Zijn er al updates hiervan voor bijv. de Posky toestellen te verkrijgen? OF moet je alles zelf instellen?
The sky's the limit, a symbol of freedom.
- jeebeeke
- Senior Instructor
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 20 mei 2007, 10:09
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Hey,
zover als ik weet, moet je het nog steeds zelf instellen.
Joshua
zover als ik weet, moet je het nog steeds zelf instellen.
Joshua
Gehele vloot of deel van de vliegtuigen van de vloot van transavia.com hebben (Voor de POSKY Models?) Stuur dan PB
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Ik heb alles hoog gezet op fsx en het boxje enzo ingesteld maar de jetway doet het niet. Ik deed het met de default 737-800, daar moet het toch mee lukken? Heeft iemand dit ook en kan iemand mij helpen
- dAniel #42
- Senior Instructor
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:56
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Lijkt op zich goed te zijn ja.
- Wat is je framerate? Bij te zware belasting is de animatie van de gate heel erg langzaam. Dat kan gebeuren als je alles op hoog zet. Zet bv Traffic en Autogen eens op 0% en probeer het dan.
- Kijk voor de zekerheid in je settings of CTRL-J aan de 'Jetways' is toegewezen.
Daniel
- Wat is je framerate? Bij te zware belasting is de animatie van de gate heel erg langzaam. Dat kan gebeuren als je alles op hoog zet. Zet bv Traffic en Autogen eens op 0% en probeer het dan.
- Kijk voor de zekerheid in je settings of CTRL-J aan de 'Jetways' is toegewezen.
Daniel
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
ik heb mijn framerate op 10%, het minste, de traffic en autogen staan op nul, ctrl + J staat goed ingesteld en als nog werkt het niet bij mij. (Kan het komen door service pack 1?, of door mijn videokaart?)
PS: Kan iemand even op een rijtje zetten wat ik wel en niet moet instellen en wat ik hoog en laag moet zetten?
PS: Kan iemand even op een rijtje zetten wat ik wel en niet moet instellen en wat ik hoog en laag moet zetten?
-
- Senior Instructor
- Berichten: 634
- Lid geworden op: 07 jan 2008, 16:44
- Locatie: Heiloo
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Ik krijg deze melding als ik iets verander in Kladblok voor FSX :
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Als je de slurf wil aansluiten? Want daar gaat dit topic over. Ik zie het verband niet helemaal
-
- Senior Instructor
- Berichten: 634
- Lid geworden op: 07 jan 2008, 16:44
- Locatie: Heiloo
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Nee, als ik een regeltje wil toevoegen bij een Vliegtuig!
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
wil je op AI traffic een Slurf laten aansluiten?
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Dan adviseer ik je dat niet in een topic over de gates te plaatsen. Lijkt me redelijk onhandig.
-
- Senior Instructor
- Berichten: 634
- Lid geworden op: 07 jan 2008, 16:44
- Locatie: Heiloo
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Ja ik wil ook op Ai Traffic, maar dit is een voorbeeld, ik heb het overal met iets veranderen.
Maakt niet uit of het een Paint erbij maken is, of een regeltje toevoegen.
Ik krijg zo'n melding.
PatsTeam
Maakt niet uit of het een Paint erbij maken is, of een regeltje toevoegen.
Ik krijg zo'n melding.
PatsTeam
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Dat snap ik. Maar dit topic gaat over gates en slurfen (niet van olifanten). Jouw probleem hoort dan ergens anders onder. Het lijkt me handig om daar in jouw geval zelfs een nieuw topic voor aan te maken.
-
- Senior Executive
- Berichten: 4596
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 08:40
- Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
of hij gebruikt de zoekfunctie want mitchell had afgelopen week precies hetzelfde probleem!
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553
PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Is het ook mogelijk de bagagekarren te laten komen wanneer ik aan de gate sta?
-
- Ere oud staflid
- Berichten: 10436
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
- Locatie: ergens op deze aardbol
Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?
Welkom Danny! Bekende naam
Die vraag hadden we al eens op het forum, gebruik even de zoekoptie met het woord "bagage"
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 730#p45730
o.a. in bovenstaande link staat er iets over beschreven maar er zijn ook andere vragen + antwoorden. Vaak heeft het ook te maken met de hoogte van je instellingen.
Succes met zoeken en oplossen
Die vraag hadden we al eens op het forum, gebruik even de zoekoptie met het woord "bagage"
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 730#p45730
o.a. in bovenstaande link staat er iets over beschreven maar er zijn ook andere vragen + antwoorden. Vaak heeft het ook te maken met de hoogte van je instellingen.
Succes met zoeken en oplossen
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!