FlightGear op FSWeekend 2010

Een eigen hoekje voor FlightGear, die na het stoppen van Microsoft's FS nu ook wat meer belangstelling krijgt!

Moderators: Gijs, Moderator-groep

Plaats reactie
durk
Student Pilot
Student Pilot

FlightGear op FSWeekend 2010

Bericht door durk »

Beste allemaal,

Het zal ongetwijfeld geen geheim zijn op dit forum dat FSWeekend weer voor de deur staat. Ook FlightGear zal dit jaar weer van de partij zijn. Je kunt ons vinden in op onze traditionele locatie in de DaVinci zaal tegenover de ingang van de hal rechts naast de filmzaal (na de kassa's rechts, langs de HCC stands in de Fokker Foyer en dan nogmaals rechts).

We zullen proberen ook dit jaar weer te tonen wat er allemaal aan Flightgear veranderd en verbeterd is. Om even een klein tipje van de sluier op te lichten wil ik jullie volgende link niet onthouden:

Afbeelding

Deze 7 schermen worden aangestuurd door 1 computer, die we dank zij een genereus aanbod van de Duitse Hardware fabrikant Thomas-Krenn AG mogen lenen voor FSWeekend. Tijdens deze eerste test waren nog niet alle viewports goed geconfigureerd, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het over twee weken allemaal perfect werkt.

De specificaties van deze machine zijn krankzinnig: Voor verdere informatie verwijs is iedereen graag door naar ons eigen FlightGear forum:

http://www.flightgear.org/forums/viewto ... =a&start=2

Maar om aan te tonen dat je niet per se een dergelijk monster nodig hebt om FlightGear te draaien zal ik zelf ook mijn kleine Macbook Pro meenemen, en hebben we nog een aantal andere configuraties met ieder "slechts" 3 beeldschermen.

Verder gaan we proberen een aantal nieuwe features te demonstreren:
- realistisch weer, gebaseerd op fysisch correcte convectie modellen (m.a.w. een gedetailleerde weerssimulatie)
- Nieuwe dynamische water textures.
- Vliegen met een Zeppelin
- Helicopter operaties vanaf het dak van het VUMC in Amsterdam.
- Een Live Multiplayer event
- FlightGear in 3D (met behulp van een rood/blauw 3D brilletje. :-))
- En natuurlijk een heel scala aan nieuwe en geupdate vliegtuigmodellen.

In ieder geval mocht je flightgear een keer willen proberen, maar heb je het nog niet aangedurft om het (gratis) te downloaden, kom dan gerust even langs en vraag aan een van onze standleden of je het programma een keer mag proberen.

Ik zal proberen vlak voor FSWeekend nog even een update te sturen.

Groeten, en hopelijk tot over twee weken.
Durk

(edit 24/10/2010: Volgens de plattegrond van het Aviodrome staan we in de DaVinci zaal).

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Re: FlightGear op FSWeekend 2010

Bericht door arno »

Nog even onder de aandacht van de "fsweekend" gangers :fl:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

durk
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door durk »

Beste Arno,

Bedankt voor het nog eens onder de aandacht brengen. Bij deze nog een link naar een youtube filmpje (helaas lukt het me niet zo snel om de correcte "youtube" link te gebruiken, dus vandaar maar even zo).

(Grijp ik even in, dan lukt het wel! Theo :wink: )

Je ziet onze Thomas-Krenn AG machine nu geconfigureerd met 10(!) beeldschermen en 5 Videokaarten. Ik kan zelf ook niet wachten tot FSWeekend om dit te zien. :)

Groeten,
Durk

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno »

Geen dank Durk.
Het filmpje is zonder geluid. Klopt dat?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

durk
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door durk »

Ja voor zover ik kan zien is er inderdaad geen geluid bij dit filmpje.

Groeten,
Durk

Gijs
Instructor
Instructor
Contacteer:

Bericht door Gijs »

Tjah, hier wordt je nu eenmaal stil van :D
Fly free, fly FlightGear!
Gratis opensource flight simulator

Plaats reactie