FlightGear Screenshots

Een eigen hoekje voor FlightGear, die na het stoppen van Microsoft's FS nu ook wat meer belangstelling krijgt!

Moderators: Gijs, Moderator-groep

Plaats reactie
durk
Student Pilot
Student Pilot

FlightGear Screenshots

Bericht door durk »

Beste mensen,

Het is mijn bedoeling om af en toe een paar leuke screenshots van FlightGear hier te posten. Als eerste een avondopname uit de cockpit van de Boeing 777-200ER.

Afbeelding

Groeten,
Durk

jeremykou
Supervisor
Supervisor

Re: FlightGear Screenshots

Bericht door jeremykou »

Boeing 777 heavy maintain FL072.13 :lol:

Verder leuke shot en een keer heel wat anders!
Groeten,
Jeremy

Afbeelding
ASL Airlines Ireland - First Officer A300-600

durk
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door durk »

Hi Jeremy, ik was nog aan het klimmen dus uiteindelijk was het toch gewoon climb and maintain FL350. :-)

cheers,
Durk

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

Drie schermen Durk?
Een geweldige view! :dup:

Theo :wink:

durk
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door durk »

Hi Theo,

Dat klopt inderdaad. Dit is met de linux setup die ik vorig jaar op FSWeekend mee had. Je kunt de hoek tussen de midden en rechter monitor zien. De beide zij-monitoren heb ik onder een hoek staan en de twee virtuele cameras die het beeld op die schermen tekenen corrigeren daar voor. Affijn, voor verdere details, begin November zijn we weer in Lelystad van de partij. :-)

Cheers,
Durk

Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Kevin »

durk schreef:twee virtuele cameras die het beeld op die schermen tekenen
Dat klinkt interessant! Kun je daar misschien iets meer over vertellen? :)
Afbeelding

durk
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door durk »

Hoi Kevin,

Jazeker. ik moet om te beginnen wel even zeggen dat deze optie speficiek is voor FlightGear. Dat zeg ik maar gelijk even, omdat je niet wilt weten hoe vaak ik op FSWeekend benaderd wordt met vragen over de matrox triple-head to go configuratie. En daar moet ik het antwoord altijd op schuldig blijven, want deze setup is toch fundamenteel anders. Ik Heb twee Nvidia 9800GT kaarten in mijn PC zitten, die onder linux draait. Eén kaart stuurt 2 monitoren aan en de andere slechts één. Voor de komende FSWeekend overweeg ik om aan de vrije connector nog een beamer te hangen, maar dat is nog niet helemaal zeker. In ieder geval, afhankelijk van hoe je precies je monitor setup hebt gedefinieerd, heb je een groot aantal mogelijkheden om d.m.v. een xml configuratiebestand diverse camerabeelden op je desktop te plakken.

In de setup die ik voor de bovenstaande screenshot heb gebruikt heb ik één grote (virtuele) desktop, en daar laat ik flightgear drie verschillende camerabeelden tekenen (die "toevalligerwijs" ieder precies één monitor beslaan, maar dat hoeft niet). Binnen FlightGear kun je meerdere camera's definiëren in een xml configuratie bestand. Ik denk dat het iets te ver zou voeren om alle technische details hier te vermelden, dus daarvoor verwijs ik nu even door naar onze wiki:

http://wiki.flightgear.org/index.php/Ho ... ew_windows

Het systeem is erg flexibel. Op dit moment heb ik één grote desktop, omdat dat voor bureauwerk ook wel erg lekker is, maar qua performance en stabiliteit is het waarschijnlijk iets beter om de drie monitoren als afzonderlijke eenheden te benaderen. In het xml bestand kan je ook een dergelijke configuratie maken.

Ik hoop dat ik het basisidee achter onze virtuele cameras een beetje heb kunnen overbrengen. Mocht je nog verdere vragen hebben dan wil ik uiteraard proberen om die te beantwoorden. En mocht je op FSWeekend in Lelystad zijn dan kun je uiteraard e.e.a. naderbij bekijken. Als alles goed gaat komen we dit jaar weer met ons Tien-monitorig monster.

Groeten,
Durk

durk
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door durk »

Afbeelding

Okay, terug naar het onderwerp. Deze is niet van mijzelf, en strikt genomen ook nog niet in FlightGear. Maar dat laatste zal hopelijk niet lang meer duren. Onze weer- en fysica mensen zijn bezig met een "Atmospheric Scattering" module, oftewel een berekening van strooilicht in de atmosfeer. Bovenstaande plaatje is het eerste resultaat.

Screenshot credit: Thorsten Renk

Cheers,
Durk

Gijs
Instructor
Instructor
Contacteer:

Bericht door Gijs »

Om een beetje in de "terrain" hoek te blijven, een mooi plaatje van ons forum. Deze scenery is gebaseerd op CORINE data (beschikbaar voor heel Europa). Verder is gebruik gemaakt van een shader voor de overgangen tussen rots/vegatie/sneeuw en textures die momenteel in ontwikkeling zijn.

Oh ja, het is een stukje van de Franse Alpen ;)

Afbeelding
Fly free, fly FlightGear!
Gratis opensource flight simulator

Plaats reactie

Terug naar “FlightGear”