SOLVED! PMDG 737-800 WL liveries werken niet

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
RobbertVP1991
Observer
Observer

SOLVED! PMDG 737-800 WL liveries werken niet

Bericht door RobbertVP1991 » 20 jun 2019, 16:58

Hi All!

Ik heb de gehele PMDG 737-serie.
Overal waar ik liveries installeer werkt het, behalve op de 737-800 Winglet Versie.
Het betreft FS9, Windows 10 (Adminmodus voor FS9).
Ik heb de aircraft.cfg gecheckt, ales loopt keurig op van fltsim.0 tm .81.
Iemand tips?

DankU!
Laatst gewijzigd door RobbertVP1991 op 24 jun 2019, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.

FlipS
Moderator
Moderator

Re: PMDG 737-800 WL liveries werken niet

Bericht door FlipS » 22 jun 2019, 21:51

Welkom op dit forum!

Ik heb de PMDG 737 niet zodat ik niet uit ervaring kan spreken, maar liveries toevoegen is voor alle vliegtuigen hetzelfde.
Zijn de liveries automatisch geïnstalleerd of heb je ze zelf moeten toevoegen in de map van het toestel + uitbreiding van het Aircraft.cfg?
Als de liveries automatisch geïnstalleerd zijn, verwacht ik geen problemen met verkeerde mappen, maar controleer voor de zekerheid of de texture-mappen van de liveries die niet verschijnen, bestanden bevatten (waarschijnlijk allemaal .bmp-bestanden + een texture.cfg) en geen submap. Zitten de bestanden in een submap, dan moet je die submap verplaatsen zodat die map direct in de PMDG 737-map komt (waarna je de dan lege map kunt verwijderen).

Waar je verder naar zou kunnen kijken is of alles klopt; er hoeft maar een letter fout te zijn en het programma kan de livery niet vinden. Dat geldt voor de regels:
sim=
model=
panel=
sound=
texture=
Wat na het = teken staat, moet in de map van de PMDG 737 te vinden zijn.
'sim' verwijst naar het .air-bestand. De naam daarvan moet overeen komen met de aanduiding na sim=. Meestal is er maar één .air-bestand en dan moet bij alle liveries na sim= hetzelfde staan. Het is mogelijk dat er een paar verschillende .air-bestanden zijn.
Model, panel, sound en texture verwijzen naar submappen. Er kunnen verschillende modellen zijn (.mdl-bestanden) die dan in verschillende mappen met verschillende extensies zitten (bijvoorbeeld model.x, model.y). Dat geldt ook voor panel, sound en texture. Van die laatste zouden er (als ik je goed begrijp) 82 moeten zijn. Controleer of de naam van de extensie overeenkomt met datgene wat in het Aircraft.cfg na texture= staat.
En er mogen niet meerdere texture-mappen zijn met dezelfde naam, want daarvan opent het programma er maar één.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

RobbertVP1991
Observer
Observer

Bericht door RobbertVP1991 » 23 jun 2019, 10:43

Ik heb de PMDG al eerder gebruikt, totdat ik naar deze pc wisselde zeg maar.
Dus alles weer geïnstalleerd zoals ik dat altijd deed:
texturemappen verplaatsen en de aircraft.cfg uitbreiden.
Alle PMDG versies doen het, behalve de 737-800WL. De 737-800 doet het wel.
Heel bijzonder.

RobbertVP1991
Observer
Observer

Bericht door RobbertVP1991 » 23 jun 2019, 10:48

Ik heb nog even gekeken, alle verwijzingen (sim=, model= etc etc) komen allemaal overheen en er zijn geen dubbele mappen.
Base model van de 737-800WL doet het wel. En zie net dat die van Delta Airlines het ook doet.

Die van Delta is de eerst geïnstalleerde naast de base dan.
Er zit echter geen verschil in de rijtjes uit de aircraft.cfg, behalve de texturemappen en het gekoppelde model (wel of geen VC bijv).
Ik kan dus niks geks ontdekken, en hiervoor werkte alles wel :hm

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno » 23 jun 2019, 17:18

Geinstalleerd via de "livery manager" en als administrateur?. Niet mijn kennis maar ik lees dit op ons forum.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

RobbertVP1991
Observer
Observer

SOLVED Re: PMDG 737-800 WL liveries werken niet

Bericht door RobbertVP1991 » 24 jun 2019, 08:51

Solved!

Ik kwam erachter dat van de eerst geïnstalleerde livery, Delta Airlines, maar 1 van de 3 models het deden (2D cockpit/ 2D + VC, 2D + Vc +cabin).
Doen ik de optie met VC en cabin weghaalde en alle rijtjes in de aircraft.cfg met 2 verminderde, was het opgelost!

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Re: SOLVED! PMDG 737-800 WL liveries werken niet

Bericht door arno » 24 jun 2019, 09:56

Gefeliciteerd en goed dat je het even hebt gemeld. :dup: Zelf oplossen is altijd de beste oplossing, dan weet je het voor een eventuele volgende keer. ( als je het niet vergeet :fl: )
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

Plaats reactie

Terug naar “PMDG 737”