Project fokker PF100/70

Vragen en antwoorden betreffende "Freeware."

Moderator: Moderator-groep

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Project fokker PF100/70

Bericht door FsTheo »

Nee, die 1033 is al een mapje in de hoofdmap van FS.
Als je een standaard installatie gedaan hebt is het denk ik iets van C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9. Zelf heb ik ruimte op mijn F:\schijf, F:\FS9.

Maar goed, als jij FS9 hebt en het werkt, dan heb je ook een fs9.cfg, dat kan niet anders. Want zou je hem weghalen, dan maakt FS gelijk weer een nieuwe aan als je hem opstart.

En die staat dus niet in je FS map, maar onder Documents and Settings.

Had je al een zoekopdracht naar fs9.cfg geprobeerd op je hele C:\schijf? Hij moet daar ergens staan.. :hm

Theo :wink:

Radeon
Controller
Controller

Bericht door Radeon »

Ik laat mijn computer nu (alweer) even naar fs9.cfg zoeken.
Dus als je via Program Files -> Microsoft Games -> Flight Simulator 9 -> Hoofdmap (Dan ben je in de hoofdmap)
Zodra je dus op FS9 hebt geklikt zit je dus in de hoofdmap? Als dat zo is, dan moet ik GaugeSound.dll daar nog even plaatsen. :O

EDIT: Ik heb mijn computer in ''Lokale vaste schijven (C:;D:)'' laten zoeken waarop het zei: ''Zoeken is voltooid. Er zijn geen resultaten gevonden.''

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno »

Radeon schreef:Dus als je via Program Files -> Microsoft Games -> Flight Simulator 9 -> Hoofdmap '
Flight Simulator 9 = de hoofdmap
In die hoofdmap staan nog meer mappen. Te beginnen met
map 1033
map Addon Scenery
map Adv
map Aircraft
map Autogen
etc
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

Radeon
Controller
Controller

Bericht door Radeon »

Ok, ik snap het. Bedankt Arno. Ik had namelijk eerst dat GaugeSound.dll in 1033 gestopt, omdat ik dacht dat dat de hoofdmap was. Mischien doet hij het nu wel? :O

Ant-Arctic Flyer
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door Ant-Arctic Flyer »

Is er geen boek te koop voor die jongen?
Ik bedoel dit niet om te katten of cynisch, maar ik volg dit topic en ik krijg het idee dat hij helaas de meest elemaintaire zaken van FS9 niet kent.

Een soort totale uitleg van het programma, waar staat wat en wat is de functie daarvan. Dat soort zaken.

:G:
Afbeelding

Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.

Radeon
Controller
Controller

Bericht door Radeon »

@Schreiner Airways - Haha! Ik snap het, ik stel veel vragen. En dat kan ook irritant zijn voor sommige mensen. Nu begrijp ik ook veel van vliegtuigen, laat het daar niet aan liggen. Het enige wat het probleem is dat ik iets aan een bestandje moet veranderen, terwijl die ''onzichtbaar'' voor mijn computer is. Maar leuk bedacht. :ap:

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno »

(at) Koert, Wij ( misschien jij ook nog wel) zijn vroeger groot gebracht met DOS. Daarin moest je bijna alles zelf doen. Mappen maken / batch bestanden maken etc. Dan leer je automatisch wat een map is en wat een bestand is. Ik denk dat veel leerlingen dit wellicht niet op school leren en dat de pratijk dit moet doen. Iedereen kan een spel spelen zonder dat je weet wat een map/folder of bestand is. Als er echter "problemen" komen moet je ook "achter" het spel kunnen kijken. Er zijn ook genoeg boeken te verkrijgen voor "dummies". Daar heb ik later ook veel kennis uitgehaald, maar als je die kennis "niet nodig" hebt en nooit problemen met spellen hebt/krijgt dan zal je daar niet snel in kijken. Maar laten we maar weer terug gaan naar de vraag over de "project Fokker"

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

Radeon
Controller
Controller

Bericht door Radeon »

Goed idee, nee, laat toch maar zitten. Ik heb namelijk eens ''achter het spel'' gekeken en jouw handleiding nog een goed bekeken en wat dingen aangepast. Hij doet, heren, bedankt! :dup:

EDIT:
Ja, hij doet het. Maar toch niet helemaal.. als ik het op Virtual Cockpit instel krijg ik geen cockpit, alleen maar wat ''de neus'' van het vliegtuig ziet.

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno »

Dan moet je een paar keer op het - ( minteken) klikken of bij de optie "view" de instellingen wijzigen. Verder gewoon de dingen uitproberen en als je het niet weet bij "help" kijken in FS9

Edit: en/of de handleiding ( manual) van de Fokker eens rustig doorlezen :mrgreen:

Ant-Arctic Flyer
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door Ant-Arctic Flyer »

arno schreef:(at) Koert, Wij ( misschien jij ook nog wel) zijn vroeger groot gebracht met DOS.
Jazeker wel Arno! Heb op de hogeschool voor het toerisme&Luchtvaart zelfs DOS als vak gehad. haha ja echt, want destijds draaiden alle reserveringssystemen van de IATA nog op DOS. (en wisten de mensen nog wat Schreiner Airways was :wink: )

Maar goed,
(at) Radeon,

Ik bedoelde het goed hoor.
Waarom zei ik het dan wel: Toen ik zelf net begon met FS en dat was pas in 2005, toen merkte ik dat als ik op een forum een vraag stelde ik vaak antwoorden kreeg van echte kenners en gevorderden. Deze antwoorden waren vaak gegeven vanuit de kennis van deze gevorderde kenners. Dus meestal erg technisch en erg ingewikkeld. Later als je zelf het spel en de materie wat beter gaat beheersen merk je dat deze antwoorden veel eenvoudiger hadden gekund, omdat het voor die kenners dus wat moeilijk was om zich in mijn situatie te verplaatsen.

Ik zelf heb destijds dus veel gehad aan eenvoudige manuals en boeken, waarin de vragen van mij op simpele wijze een antwoord konden vinden. :dup:
Afbeelding

Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

Heb je de GaugeSound.dll in de map Modules geplaatst? Want dat is de plek waar hij hoort.

Verder ben ik even nieuwsgierig naar wat je ontdekt hebt, dat het nu wel werkt.
Was jij iets vergeten? :G: :D Was ik iets vergeten? >< :lol:
Zo maken we het topic kompleet en help je er weer anderen mee!

Radeon
Controller
Controller

Bericht door Radeon »

@Schreiner Airways - Je hebt gelijk, je bedoelde het goed. Alleen kwam het ff verkeerd bij mij aan, maar ach. Wat jij toen had, heb ik nu. :mrgreen:
@FSTheo - Dat GaugeSound.dll stond er net in nee, ik had het toen in de hoofdmap geplaatst, zoals Arno's handleiding -> vermeld! <- Ik stopte het in de hoofdmap (zelf deed ik het in de ''1033'' map) en daarna heb ik er vrolijk mee gevlogen met voor het eerst een goede landing. :y: En trouwens ook nog een ander bestandje wat ik in ''1033'' had gestopt overgeplaatst naar de hoofdmap. Ik zal nu even GaugeSound.dll naar Modules plaatsen.

EDIT:
Heb het overgeplaatst, krijg ik de melding tijdens het opstarten: ''Flight Simulator had detected potentially incompatible aircraft or software. File: GaugeSound.dll
Do you want to load this software? Yes or no. Eenmaal ''Create a flight'' aangeklikt en op ''fly now'' gedrukt verdwijnt heel FS9..

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

Radeon schreef: ''Flight Simulator had detected potentially incompatible aircraft or software. File: GaugeSound.dll
Do you want to load this software? Yes or no.
Dat klopt. En dat kun je dus voorkomen met dat [OLDMODULES] verhaal, dan weet FS dat het toch goed is.

Ik heb even in de zip gekeken, en daar zag ik dat deze .dll gewoon in de hoofdmap van FS geplaatst wordt. En nu herinner ik me dat dat ook kan; ook dan werkt de module maar je krijgt de melding niet.
(En het is wat slordiger; modules horen bij de modules vind ik. :) )
In de zip zie je verder:
Aircraft
Effects
Flights
Gauges
Modules
Sound

In Aircraft zitten 5 mappen. Die mappen plaats je alle 5 in Aircraft van FS.
In Effects zitten 6 bestanden. Die bestanden plaats je in Effects van FS.
In Flights zit 1 map. Die map plaats je in Flights van FS.
In Gauges zitten een heleboel .gau bestanden en een stel .cab's. Die plaats je allemaal in Gauges van FS.
In Modules zit 1 FSSound.dll. Die plaats je in Modules van FS. (Die moet dus wèl in Modules)
In Sound zitten 13 geluidsbestandjes. Die plaats je in Sound van FS, niet dus in Sound van het toestel!

Is dat goed gegaan?

Radeon
Controller
Controller

Bericht door Radeon »

Theo, ik heb nu alles gedaan wat je zei. Veel had ik al zo gedaan maar voor de zekerheid had ik de bestanden ''ververst''. Maar nu kan ik, net zoals gisteren, niet meer vliegen met de Fokker. Zodra ik op ''Fly now!'' klik verdwijnt heel FS9. Owja, tijdens het op starten kreeg ik 2 dezelfde error's. Die ik hiervoor ook had.

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

En negen van de tien keer gaat er dan iets mis bij de instellingen van fs9.cfg.
Die moet dus weggegooid worden zodat FS9 de kans krijgt een nieuwe te maken.

Dat jou computer die niet kan vinden is voor mij onbegrijpelijk. Hij moet er zijn, dat kan niet anders, zonder fs9.cfg zou FS niet werken.

Theo :hm

Radeon
Controller
Controller

Bericht door Radeon »

Ja, dat begrijp ik inmiddels nou wel. :lol: Maar als ik :C (schijf) -> Documents and Settings -> gebruikersnaam (alles geprobeerd) -> Application Data -> Microsoft doe = FS9. En laat die er bij mij nu niet staan, ik haal nu wel ff die computer uit zijn jas.

EDIT:
Ik heb gezocht, en alweer zonder resultaat. Ik heb zelfs bij ''Mijn muziek'' gekeken, alle bestanden!
Ik laat mijn computer nog 1x er naar zoeken in: ''Deze computer'' oftewel, alles.

EDIT: Geen idee waar het ineens vandaan komt, zelf heb ik in verborgen mappen gezocht. Everywhere!
Maar toch, 2 bestandjes gevonden. Heb nu de tekst erin gezet, alleen blijft FS9 verdwijnen na het ''Fly now!'' indrukken.

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

2? :shock: Dezelfde? En in dezelfde map?? Dat kan in elk geval niet, en dat heeft niks met FS te maken maar met Windows.

Maarreh, [OLDMODULES] bijplaatsen is wel aardig, maar heb je eerst gedaan wat ik schreef;
Die moet dus weggegooid worden zodat FS9 de kans krijgt een nieuwe te maken.
En daarna komt het old modules verhaal! :D

Radeon
Controller
Controller

Bericht door Radeon »

Ow, ok! Zal het nu ff verwijderen. Er staan 2 bestanden; dat bestand wat opent met kladblok en het .cfg bestand..
allebij maar weg doen?

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno »

Radeon schreef:allebij maar weg doen?
Waar staan ze nu dan? Geef even het pad aan!

Radeon
Controller
Controller

Bericht door Radeon »

Start -> Deze computer -> Schijf :C -> Documents and Settings -> Gebruikersnaam -> Application Data (verbrogen bestanden) -> Microsfot -> FS9.. Ongeveer hetzelfde als wat je zei, maar goed. Moet ik nu het tekstdocument .cfg en het CFG-bestand verwijderen?

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno »

Het tekstbestand ( genaamd: fs9.cfg.txt) kan je laten staan. Het bestand fs9.cfg kan je weggooien maar je kan het ook even van naam wijzigen bijvoorbeeld in "fs9-basis.cfg". Na het opstarten van fs wordt er nieuwe fs9.cfg aangemaakt.
Nog even want ik weet niet of het geheel duidelijk was voor je. Als je iets wijzigt in je fs9.cfg bestand dan sla je dit bestand op met de optie "opslaan als".

Radeon
Controller
Controller

Bericht door Radeon »

Ow.. waarom een kopie? Ik heb [OLDMODULES] etc. neergezet en opgeslagen? Maar ja, jij zal het beter weten. ;]

EDIT: Het zijn niet 2 dezelfde erro's namelijk: FSSound.dll en GaugeSound.dll
En FS9 sluit nog steeds af, zonder iets te zeggen.

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

Radeon schreef:Ahah! Nu heb ik gedaan wat er stond:
''Zoek in de Verkenner het volgende pad op:

C:/Documents and Settings <- Heb ik gevonden.
(Jouw gebruikersnaam) <- Heb ik op geklikt.
Application Data <- Ook aangeklikt.
Microsoft <- Ging nog goed.
FS9 <- Hier ging het mis, er stond geen FS9. Alleen maar Internet Explorer..
arno schreef:
Radeon schreef:allebij maar weg doen?
Waar staan ze nu dan? Geef even het pad aan!
Radeon schreef:Start -> Deze computer -> Schijf :C -> Documents and Settings -> Gebruikersnaam -> Application Data (verborgen bestanden) -> Microsoft -> FS9.. Ongeveer hetzelfde als wat je zei, maar goed.
Ongeveer hetzelfde.. :hm Nou... :fl: Ik probeer de verschillen te zoeken, maar.... >< :lol:

Maar zonder flauwekul, gooi fs9.cfg eens weg (of geef hem even een ander naam, zelf doe ik in zo'n geval meestal fs9.old) en laat FS een nieuwe maken. En kijk dan eens of hij gewoon aan het werk gaat, met die twee foutmeldingen, waar je Ja op moet zeggen. Die kun je dan later weer weghalen met dat [OLDMODULES].

Radeon
Controller
Controller

Bericht door Radeon »

Ik heb zoals Arno zei, het FS9.cfg bestand de naam''FS9-basis.cfg'' genoemd. Ehm, die was trouwens 11kb. Nu staat er een andere bij (de nieuwe, neem ik aan) van 4kb. Maar het probleem dat ik niet kan vliegen is er nog steeds.

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

Met elk toestel? Of alleen de Fokker niet? Want dan is er toch iets misgegaan met de installatie. :hm

Plaats reactie

Terug naar “Freeware Addon's FS9”