P3D en FSX op één pc?

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
antoon
Controller
Controller
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:39
Locatie: leiderdorp

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door antoon »

Ik zat toevallig op dit forum te surfen toen ik deze berichten tegenkwam waar ik even op wil reageren.
Nieuwe puzzel. De Corsair FG-1D van Milviz aangschaft. De F4e van Milviz deed het prima, dus waarom niet?
Schitterend toestel. Ik krijg alle tijd om hem goed te bekijken want meer dan 4-7 fps haal ik niet.
Weer een setting ergens?
Als ik dit zo kan samenvatten komt het er op neer dat na installatie van een 3rd party addon alles ineens niet meer zo soepeltjes verloopt als daarvoor.

Sinds een paar maanden gebruik ik ook p3d en loop soms ook tegen het feit aan dat na een installatie van een add on
er een fps drop is of een 1 of andere stutter, terwijl daarvoor alles redelijk soepeltjes verliep.

Oplossing zou kunnen liggen in het verwijderen van de shaders in p3d.

Voorbeeld: flightbeam ksfohd geinstalleerd, vlucht gekozen met een 737 van PDMG, blijkt er een stutter in te zitten van een seconde of wat. Shader map van p3d verwijderd ( sim rebuild deze map na opnieuw opstarten )
Daarna geen stutter meer.

hier en link naar een topic hierover https://www.avsim.com/forums/topic/4796 ... -v2-v3-v4/

Is het proberen waard. LET OP, NIET DE SHADER MAO VERWIJDEREN UIT DE P3D ROOT MAP ( ShadersHLSL )
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

In de eerste plaats: Bedankt voor het meedenken! :dup:
Dit geval speelde alweer een tijd geleden en op een zeker moment heb ik de zaak maar laten rusten.
Ik heb de shaders -uiteraard na je link goed te hebben bekeken- verwijderd.
Veilig naar de prullenbak, dus kan ik ze zo terugzetten indien dat nodig mocht zijn.
De shadermap met inhoud is inderdaad opnieuw aangemaakt.
Voor de Corsair maakt het helaas geen verschil.
Ik zal toch een andere videokaart moeten gaan proberen om te kijken of het probleem daar zit.
Maar:
Wie gebruikt die Milviz Corsair met succes en met welke hardware-combinatie?
Ga je dan een woeste gok wagen van 500+ Euro om één addon van €40,- aan de praat te krijgen?
Ik niet dus. Die Corsair komt nog wel eens een keer als ik een totaal nieuwe pc aanschaf.
Als dat al gebeurt, want dat heeft alleen zin als er zich totaal nieuwe ontwikkelingen gaan voordoen die mij over een streep trekken. Een dikke streep na 30 jaar FS... :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie