vlucht opslaan in P3D V4

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

vlucht opslaan in P3D V4

Bericht door Arie »

Goede dag. Heb P3D V4 en daarvoor heb ik de Bombardier CJR 700/ 900 van Aerosoft gekocht. Ik dacht dat ,wanneer je de vlucht in P3D V4, opslaat dat je dan de volledige vlucht weer kunt op vragen. Maar helaas is dat niet het geval, alles wat ik had ingevuld, bijvoorbeeld in de FMS, geheel verdwenen was. Vraag mij af hoe jullie zo'n vlucht kunnen vliegen.
Om met het toestel te kunnen gaan vliegen ben ik 2 uur bezig met het voor bereiden van de vlucht en dan hierna nog de vlucht maken. Ga je nooit op een dag redden, dus moet je tussentijd de vlucht opslaan met de boven genoemde gevolgen.
Moet ik dan na fs2004, fsx, fsxe en nu P3d v4, weer een andere flight simulator aan schaffen waar dit wel kan? Wie kan mij helpen?? Vriendelijk groet Arie.
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: vlucht opslaan in P3D V4

Bericht door Arie »

Goede dag. Er zijn zoveel handleidingen bij dit vliegtuig en ben dus even gaan kijken of ik wat kon vinden. Vertaalt, op mijn manier.
OPSLAAN EN LADEN VAN EEN VLUCHT
Wanneer u een vlucht opslaat met behulp van de standaard FSX-menuoptie tijdens het vliegen met de CRJ, wordt ook een 'Aircraft State' -bestand aangemaakt. Dit Aircraft State-bestand bevat alle instellingen die normaal niet door FSX worden opgeslagen. Wanneer u een vlucht laadt, wordt het bijbehorende vliegtuigstatusbestand geladen, zodat u uw vlucht kunt voortzetten precies zoals u was opgehouden. Dit werkt ALLEEN als u een vlucht laadt met behulp van het standaard FSX-menu en niet wanneer u het Laad via het menu vrije vlucht.
Helaas is mij dit geheel onduidelijk. Kan iemand mij hiermee op weg helpen. Alvast bedankt Arie.
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: vlucht opslaan in P3D V4

Bericht door PW053 »

Dat lijkt me een juiste vertaling, Arie :wink:
Er staat eigenlijk niets anders dan dat je op ieder gewenst moment van je vlucht die vlucht op kunt slaan, en de volgende keer op dat punt weer verder kunt.
(Zo werkt het oa. met PMDG ook)

Bijvoorbeeld: je bent bezig een vlucht voor te bereiden en na een half uur wil je je plan onderbreken.
Je slaat dan je vlucht bv op als "CRJ700 voorbereiden"
Wil je de volgende keer verder, laad je "CRJ 700 voorbereiden" vanuit het opgeslagen vluchten menu.
DUS niet vanuit "Free Flight" (vrije vlucht) starten, want dan moet je inderdaad helemaal van voren af aan beginnen...
Zo zou het moeten werken.

Mvg, Frank.
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: vlucht opslaan in P3D V4

Bericht door Arie »

Goede dag PW053. Vriendelijk bedankt voor je reactie maar helaas het lukt mij nniet. Zal het wel verkeerd doen, wat doe ik.
Zet het toestel op het vliegveld op gate 45, hierna vul ik het een en ander in o.a. de FMC. Nu ga ik rechts bovenin naar save the flight, geef het een naam bombardier crj 700 en eerste vlucht. Sluit het programma en start hiena P3D v4 weer op en met load selecteer ik bombardier enz en het wordt op gestart het vliegtuig staat op vliegveld KLAX gate 45 maar alles wat ik heb ingevuld is weg.
Wat doe ik verkeerd? Vr. Gr. Arie.
Laatst gewijzigd door Arie op 03 mar 2018, 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: vlucht opslaan in P3D V4

Bericht door Arie »

Goede dag. Heb P3D V4 en daarvoor heb ik de Bombardier CJR 700/ 900 van Aerosoft gekocht. Ik dacht dat ,wanneer je de vlucht in P3D V4, opslaat dat je dan de volledige vlucht weer kunt op vragen. Maar helaas is dat niet het geval, alles wat ik had ingevuld, bijvoorbeeld in de FMS, geheel verdwenen was. Vraag mij af hoe jullie zo'n vlucht kunnen vliegen.
Om met het toestel te kunnen gaan vliegen ben ik 2 uur bezig met het voor bereiden van de vlucht en dan hierna nog de vlucht maken. Ga je nooit op een dag redden, dus moet je tussentijd de vlucht opslaan met de boven genoemde gevolgen.
Moet ik dan na fs2004, fsx, fsxe en nu P3d v4, weer een andere flight simulator aan schaffen waar dit wel kan? Wie kan mij helpen??
.Er zijn zoveel handleidingen bij dit vliegtuig en ben dus even gaan kijken of ik wat kon vinden. Vertaalt, op mijn manier.
OPSLAAN EN LADEN VAN EEN VLUCHT
Wanneer u een vlucht opslaat met behulp van de standaard FSX-menuoptie tijdens het vliegen met de CRJ, wordt ook een 'Aircraft State' -bestand aangemaakt. Dit Aircraft State-bestand bevat alle instellingen die normaal niet door FSX worden opgeslagen. Wanneer u een vlucht laadt, wordt het bijbehorende vliegtuigstatusbestand geladen, zodat u uw vlucht kunt voortzetten precies zoals u was opgehouden. Dit werkt ALLEEN als u een vlucht laadt met behulp van het standaard FSX-menu en niet wanneer u het Laad via het menu vrije vlucht.
Helaas is mij dit geheel onduidelijk. Kan iemand mij hiermee op weg helpen. Alvast bedankt Arie
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: vlucht opslaan in P3D V4

Bericht door arno »

Het laatste bericht van Arie was weer geplaatst in een nieuw onderdeel. Dat is niet de bedoeling. Vandaar nu alles bij elkaar gezet ( om ook de historie te kunnen volgen) in P3D
Alle berichten stond in onderdeel FSX. Met het vriendelijke verzoek aan Arie om verder te gaan in bestaande berichten die jezelf geopend hebt over dezelfde vraag.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: vlucht opslaan in P3D V4

Bericht door Arie »

Dag Arno. Zoals gewoonlijk plaats ik mijn vragen automatisch in FSX. Daar ik zag dat er niemand voor mijn probleem een oplossing had, dacht ik, ik ga naar P3Dv4, waarschijnlijk dat zij er meer van af weten. Dus als dat niet mag heb ik pech gehad. Ga nu mijn probleem bij Aerosft onder brengen. Dus wat mij betreft mag je alles wat dit probleem betreft verwijderen/ sluiten. Vr. Gr. Arie.
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: vlucht opslaan in P3D V4

Bericht door flightlevel1000 »

Hallo Arie,

Misschien ben ik wat naief wat dit betreft maar ik sla mijn vlucht , of aan het eind en wat ook kan tussendoor op met de "puntkomma" op het keyboard (of een geconfigureerde knop).
Je krijgt dan een scherm waar je een naam in zet en OK. Je kan weer verder waar je was. Al ga je 2 dagen daarna weer opstarten.

Is dit niet het gewenste antwoord dan heb ik het verkeerd begrepen.

Flightlevel1000
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: vlucht opslaan in P3D V4

Bericht door Arie »

Goede dag. Wanneer ik in FSX een vlucht op sla , zoals jij benoemd, dan klopt dat. Maar wanneer ik een vlucht op sla met een vliegtuig, waar je een FMC gebruikt, dan is na herstart de inhoud van de FMC verdwenen. zo ook bij P3d. DAT is het probleem! Vr. Gr. Arie.
willy647
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:57

Re: vlucht opslaan in P3D V4

Bericht door willy647 »

Ik gebruik P3Dv4 en PMDG toestellen.
Als ik een scenario opsla en daarna weer laad, zijn alle gegevens terug daar. Dus ook alle FMC data, die gaan niet verloren !

Omdat het initialiseren van de pmdg ongeveer 20 sec neemt, volg ik deze procedure om op te slaan in volle vlucht.
opslaan:
- pauzeer P3D
- start slew mode (Y)
- opslaan
laden:
- laad opgeslagen vlucht
- stop pauze
- wacht tot pmdg geïnitialiseerd is
- stop slew mode

... en lekker verder vliegen
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: vlucht opslaan in P3D V4

Bericht door Arie »

Bedankt voor je reactie. Nou door vliegen is er voor mij niet bij want, ik hreb geen PMDG toestel. Wel andere toestellen met FMC. Dus dat is dan lastig. Vr. Gr. Arie.
Plaats reactie