Orbx op andere ssd

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
ph-dla
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 jan 2014, 16:27
Locatie: delft

Orbx op andere ssd

Bericht door ph-dla »

Hallo

Ik heb nog Prepare 3d v4, Bevalt mij nog goed . Eerst de bugs uit Prepare v5 .
Nu heb ik ook veel ORBX onderdelen geinstaleerd .
Voor heen had ik prepare 3d V4 op andere schijf staan los van windows 10. Prepare op een m.2 nvme 970 evo 500GB , En windows op een langzamere thosiba m.2 nvme 256 GB
N wil ik een verse instalatie met windows 10 en prepare v4 op 1 schijf samsung .2 nvme 970 evo 500GB , Omdat ik ergens had gelezen dat windows toch op de snelste hd geinstaleerd moet worden.


Of weten jullie juiste instalatie op verschilende ssd en m.2 nvme schijven .
Welke hardware heb ik ;
samsung 970 m.2 nvme 500GB
Thosiba m.2 nvme 256 GB
samsung ssd 860 QVO 1 TB
samsung ssd 850 evo 256GB

Ik dacht windows en Prepare 3D op de samsung 970 m.2 nvme 500GB.
ORBX op de samsung ssd 860 QVO 1 TB
En div Flight progamma's ( Prosim , Actieve sky , Navigraph , enz enz op de Thosiba m.2 nvme 256 GB

Iemand een idee?

Ps er is geen geld voor andere hardware :D

gr dennis
willy647
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:57

Re: Orbx op andere ssd

Bericht door willy647 »

Windows van een gewone ssd naar een snellere nvme ssd gaat wat seconden maken bij het opstarten van de pc. Verder ga je er niet veel of niets van merken.
Ik zou orbx op die nvme ssd houden.
Tijdens het vliegen moet P3D constant daar de scenery gaan halen en dat ga je waarschijnlijk wel merken aan de snelheid dat het landschap wordt opgebouwd
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Orbx op andere ssd

Bericht door FlipS »

Ik ben het met Willy eens. Als je in de oude configuratie geen problemen hebt ondervonden, kun je alles weer installeren zoals je het eerder had.
Op zich is het niet zo'n probleem als scenery op een wat tragere drive staat. Een snelle HDD is doorgaans al snel genoeg; al je SSD's zijn sneller. P3D (en FSX) houdt een 'voorraad' scenery aan in het RAM. Zolang de drive snel genoeg is om de voorraad in het RAM op peil te houden, is er niets aan de hand. In mijn vorige pc had ik een deel scenery op een black edition HDD: dat was tijdens het vliegen niet te merken.

Scenery hoeft niet bij elkaar te staan; je kunt ORBX verdelen over verschillende drives. Alleen zou het kunnen dat ORBX Direct daar geen raad mee weet zodat je delen handmatig moet gaan verplaatsen (met aanpassingen van de paden in scenery.cfg).
Wel raad ik aan de belangrijkste programma's en bestanden op M2-drives te zetten; die zijn niet alleen sneller maar ook betrouwbaarder.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie