""Wat is het verschil tussen de Flight1 versie en die van Carenado?""
Na er wat mee gevlogen te hebben:
F1PC12
plus: flightdynamics, frame rates (uitschakelbare instrumenten co pilot), pilot's guide, cargo model incl, vc verlichting, airspeed bug
(die in het origineel niet aawezig is, maar wel uitschakelbaar), popups van de belangrijkste instrumenten
(hoef je niet steeds in te zoomen), totaal geluid vooral motor geluid en call outs
min: werkt niet goed in moderne windows versie, geen weer radar aanwezig terwijl de ontvanger wel aan de rechtervleugel zichtbaar is.
Carenado PC12
plus: VC graphics!!(**) , VC met meer werkende functies, weerradar
min: flight dynamics, frame rates, "flood" verlichting VC, geluid algemeen, ontbreken van pilot's guide, geen cargo model,
(**) wel inzoomen tot 1.00 om de gps af te kunnen lezen wat eigenlijk een nadeel is. Tenzij je trackir gebruikt oid, zodat je je handen vrij houd.
Er zijn 2 piloten in dit model terwijl het toestel gecertificeerd is voor 1 piloot.
Voor beiden maakt mi exterieur weinig/geen verschil, bij de Carenado is de buiten verlichting stukken beter,
wat flightdynamics betreft is lastig vast te stellen welke echt "beter" is omdat je niet weet hoe die in real life zijn.

In een tutorial betreft het landen van een PMDG737 merkt de maker (een ervaren 737 piloot) op dat het landen in FSX lastiger is dan in het echt..... Simpelweg omdat je de "feel" niet hebt.
Kortom: De F1 gaat het museum in, word vervangen door de Carenado versie. De "eye-candy" wint het
"" misschien schaf ik mij die C208 ook aan""
De VC is idd niet zo fraai in vergelijking met de Pilatus. Heeft een werkende weer-radar, die niet als popup te voorschijn is te toveren.
Iets van "hoekig" is niet mijn ervaring.
Mijn eerste addon was de Carenado Cessna Stationair C206, gemaakt voor FS9. Middels een patch ook in FSX te gebruiken.
Bij deze zijn de "ronde" metertjes niet mooi rond, maar iets hoekig.
(bij de nieuwe versie zijn ze keurig rond)
Behalve dat de tekst op de knopjes van de autopiloot niet te lezen is (moest aanvankelijk steeds de handleiding erbij houden...) werkt het nog steeds goed. Vliegt nog niet zo gemakkelijk, vlak na het opstijgen en voor de landing lukt me het vrijwel nooit een vloeiende lijn te volgen. Tijdens de touch down is het me vrijwel onmogelijk op de achterwielen terecht te komen. Ik moet hier wel bij vermelden dat ik alle "realiteit-schuiven" op max heb staan.
"" het rekenmodel in FSX achter turboprops niet erg goed is. Ik heb daar geen kennis van""
Ik ook niet
Mvg, Frank, ik hoop dat je iets aan bovenstaande bevindingen hebt