Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
nielsreijnen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mar 2012, 20:27

Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door nielsreijnen »

Beste

ik krijg deze melding (fsx your computer has run out of available memory) steeds voor het opstarten als ik oke klik start fsx niet meer op. Nou heb ik alles al geprobeert wat hier over geschreven is. De computer zak zegt dat de videokaart ssteeds een beetje voller loopt met data en dat je elke 3 jaar een nieuwe kaart erin moet zetten. dit geloof ik niet helemaal. had een oude pc erg traag maar deze had dat nooit. vervolgens een pc gekocht speciaal en alleen voor fsx en heb ik dit probleem. Mijn videokaart is een Geforce GTX650 volgens de computer zaak zou ik naar een 800-1200 moeten. ik heb ook al geprobeerd het geheugen opnieuw in te stellen. Wie kan mij helpen.

Of is er hier iemand die eens naar mij pc wil kijken (tegen betaling) ik kan naar je toekomen ben echt ten einde raad en om nu na 3 jaar weer 100/150 euro voor een nieuwe videokaart uit te geven en over 3 jaar weer geloof ik niet dat dat de bedoeling is en vind ik erg raar. Maar goed ik heb te weinig verstand ervan om dit te beoordelen.

Wie kan en wil me helpen.

Alvast bedankt
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door arno »

Een nieuwe kaart is niet nodig. Die van mij zit er al 10 jaar in en zonder problemen.
Misschien even onderstaand topic doorlezen en wellicht haal je hier je voordeel uit:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... ry#p266394
Verder zijn er meerdere onderwerpen op dit forum over "out of memory". Zoek even via de zoekoptie ( rechtsbovenaan) naar het woord: memory
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
nielsreijnen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mar 2012, 20:27

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door nielsreijnen »

bedankt maar dit heb ik allemaal gedaan, ik kom er niet uit zo. vervolgns krijg ik de melding pas graphics synery enz aan in fsx maar deze start niet op ik zou niet weten hoe. daarbij het heeft altijd gewerkt met dezelfde instellingen.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door arno »

Even wachten op andere reacties
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door Japio »

Als je via Google out of memory intik zie je drie dingen, n.l.: voldoet de processor aan de minimale eisen om FSX te draaien ?
2: out of memory heeft meestal te maken met een geheugen probleem ( je zegt dat je het geheugen opnieuw hebt ingesteld maar heb je er ook geheugen bijgezet ?) 3: als je geen SSD voor opslag gebruik maar een normale HD , hoe staat het met de fragmentatie, defragmenteren kan nooit kwaad.
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door PeterL »

De melding "out of Memory" (OOM) heeft te maken met het feit dat een 32-bits toepassing als FSX nooit meer dan 4GB geheugen aan kan spreken. Tijdens het vliegen kan dit maximum van 4GB ahw vollopen en loopt FSX vast. Op dit forum heeft FlipS daar al uitgebreid over geschreven. Gewoon geheugen bijplaatsen heeft dus niet zoveel zin, 8GB is voor het draaien van FSX voldoende. Wat voor add-ons gebruik je tegelijk? Hoge settings icm bijv. ORBX, een gedetailleerd vliegveld en real weather is vragen om OOM's
Laat je niet zomaar een nieuwe videokaart aanpraten, bij een gewone computerwinkel is er vaak weinig kennis over FSX. Misschien eens een keer opnieuw installeren en langzaamaan de add-ons weer toevoegen.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door FlipS »

Niels, je schrijft dat de foutmelding al verschijnt zodra je op OKE (of Fly now?) klikt. Als dat zo is, klopt er iets niet. FSX gaat de grote bestanden pas laden nadat je op 'Fly now' hebt geklikt. Het is dus net alsof het RAM geheugen helemaal niet bereikbaar is voor FSX.
Je zou even in Taakbeheer kunnen kijken wat daar gemeld wordt over het RAM.
Dat de videokaart langzaam volloopt met data, is volslagen onzin. Zoek een andere computerzaak. De GTX650 is voor FSX een prima videokaart.

Ik weet niet of ik je kan helpen. Als je hier in de buurt woont, kun je gerust langskomen maar ik denk dat je geen lange afstand moet gaan rijden met het risico dat ik er ook niet uitkom. Een derglijke storing heb ik nooit gehad; wel OOM's tijdens het vliegen. Dat is helaas vrij normaal met FSX als je erg mooie scenery hebt en een mooi gedetailleerd vliegtuig. Met sommige combinaties kan ik binnen vijf minuten een OOM oproepen. Maar ik begrijp dat jij zover zelfs niet komt.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door greencan »

nielsreijnen schreef: 15 dec 2018, 15:29 daarbij het heeft altijd gewerkt met dezelfde instellingen.
Dit doet me denken aan een automatische update van de videokaart. Bij mij werden ongevraagd instellingen gewijzigd waarna de boel in de soep liep, zoals je hierboven beschrijft.
Het heeft me flink wat tijd gekost om het probleem op te lossen. Achteraf gezien is alles simpel, bij mij zat het bij de antialiasing instellingen.
Mocht het nodig zijn, dan komen we er op terug natuurlijk.
Afbeelding
nielsreijnen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mar 2012, 20:27

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door nielsreijnen »

beste Greenscan,

Kan je me hier meer over vertellen ik heb nu de adon "world ground traffic x verwijderd nu krijg ik bovengenoemde melding niet meer, maar fsx start nog steeds niet op. waar kan ik die instellingen vinden? Alle hulp is welkom zeker omdat ik geen computer wiskid ben :(

dit zijn mijn computer gegevens.

windows 7 home premium
service pack 1

intel core i5-3570 CPU 3.40GHz
RAM geheugen 8 GB
64 Bitsbesturingssysteem
Laatst gewijzigd door nielsreijnen op 24 dec 2018, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
nielsreijnen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mar 2012, 20:27

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door nielsreijnen »

Beste Flips,

Nee fsx start op (het kleine bekende blauwe scherm met logo fsx) en na een paar min de foutmelding deze kan je alleen weg klikken met oke. dan stopr fsx met verder opstarten. ik gebruik wel world ground traffic x en vele vliegvelden veel mega frankfurt, schiphol paris enz.
Maar het heeft altijd gewerkt en na een update (volgens mij van windows) niet meer.
Waar woon je dan? ik ben vertegenwoordiger dus rij een auto van de zaak de afstand maakt niet uit. Misschien kan je de pc via teamvieuwer op afstand overnemen? anders kan je mij ook direct mailen nielsreijnen[at]caiway.nl

dit zijn mijn computer gegevens.
windows 7 home premium
service pack 1

intel core i5-3570 CPU 3.40GHz
RAM geheugen 8 GB
64 Bitsbesturingssysteem
tonippel
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 07 jan 2007, 11:20
Locatie: Rotterdam

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door tonippel »

Hallo Niels
Ik heb je verhaal gelezen ,het kan inderdaad een beveiligings update zijn voor windows 7.

Zoek deze update maar op en verwijder hem maar .ik heb het ook ondervonden met FS9
Hij zal wel steeds om installatie vragen ,ik weiger hem en heb geen last meer.

Dit is hem zoek maar bij de geinstalleerde update's

KB 3086255
Wie weet is dit ook voor jou de oplossing.

Groet Ton Ippel
Rotterdam
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door Japio »

Als je PC het hiervoor wel goed heeft gedaan zou je een keer systeemherstel kunnen draaien naar een datum toen alles goed liep. :idea:
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door greencan »

Wat je ook nog eens kunt bekijken is je fsx.CFG
Te vinden bij Gebruikers/jouw naam/AppData/Roaming/Microsoft/FSX.
Aangezien je niet in FSX kunt komen kun je hier zien wat de huidige instellingen zijn en indien nodig wijzigingen aanbrengen. Als je geen idee hebt wat te wijzigen, dan wordt het lastig.
Voorbeeld: [Display Device]. Daar staan de instellingen van je kaart. Bij mij staat 1920x1080x32,AntiAlias=1 en Anisotropic=1.
Haal je Anisotropic=1 weg en je zet er voor in de plaats Bilinear=1 dan start FSX anders op.
Wat ook nog kan is fsx.CFG deleten (wel even een backupje maken).
Bij een volgende start maakt FSX dan een nieuwe .CFG aan.
Maar de tips hierboven (update verwijderen, systeemherstel draaien) lossen het probleem misschien ook op.
Afbeelding
nielsreijnen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mar 2012, 20:27

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door nielsreijnen »

Beste,

Alles geprobeerd, geen sucses. nu heb ik fsx verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar weer zet zelfde probleem. Nu heb ik de computer volledig geformateerd en wil ik windows opnieuw installeren, zover gelukt maar nu kan ik geen contact maken met internet geen stuur programmas voor netwerkadapters gevonden iemand enig idee?

ik er anders een computer wiskid (positief bedoeld) dit mijn computer weer in orde kan maken? ik ben radeloos!!! Want naar de computerzaak daar maken ze me alles wijs. en die weten vaak niks van fsx.............
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door FlipS »

Het lijkt me dat stuurprogrammas voor netwerkadapters nu niet van belang zijn. De gewone gang van zaken is: klik linksonder op de window zodat je in het hoofdmenu komt, dan kies je 'Instellingen' en vervolgens 'Netwerk en internet'. Dan kies je 'Status' of 'Wi-Fi' en vervolgens 'Beschikbare netwerken weergeven'. Dan kies je je eigen Wi-Fi en klik je op 'Verbinding maken'. Waarschijnlijk moet je de sleutel van je router opnieuw invoeren.
Of had je deze weg al gevolgd?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
nielsreijnen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mar 2012, 20:27

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door nielsreijnen »

Beste Flip,

Er was geen netwerkadapater via de weg die je zei geen reactie! nu de drivers geinstalleerd en het werkt nu fsx nog.

Ik was de installatie cd;s vergeten hier stonden de drivers op hij is nu alles aan het updaten. daarna ga ik fsx incl de adons weer opnieuw installeren.
Wordt vervolgt.

Alvast bedankt voor all hulp TOP!
nielsreijnen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mar 2012, 20:27

Re: Help!!!! fsx your computer has run out of available memory

Bericht door nielsreijnen »

Beste,

Computer van begin weer opgebouwd en ja FSX werkt weer, ga nu alle addons weer toevoegen en FSX weer inrichten. Ik heb zelfs al net een vluchtje gemaakt :D
Plaats reactie