Geen bank angle warning?

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaveHagen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 dec 2016, 12:29
Locatie: Venray

Geen bank angle warning?

Bericht door DaveHagen »

Hallo, ik heb een tijdje geleden een sound package (Boeing 737NG (700/800/900) sound package for FSX by FL2070) gedownload foor mijn default 737-800, maar die had geen bankangle bij toegevoegd, en de AP disconnect en de stall vond ik nog onrealistisch, maar toevallig had ik PMDG 737 NGX wat het niet deed, dus vanuit die "sound" folder de bankangle toegevoegd, en ook de AP disconnect en de stall, die laatste twee werken naar behoren, maar de bank angle totaal niet. Heb het in de sound.cfg toegevoegd, maar nog steeds niet, heb lopen zoeken, nergens kunnen vinden, bij simviation gevraagd, die dachten dat ik een probleem had met de PMDG (die ik ondertussen had verwijderd en een probleem had met de bankangle warning van mij default 737-800, dit meerdere keren gezegd maar alsnog). Heb diverse naamswijzigingen gedaan, maar geen success, ook in de aircraft.cfg gekeken, daar stond gewoon dit bij onder autopilot:

max_bank=30,25,20,15,10
max_bank_acceleration=1.8
max_bank_velocity=3.00

Dus in mijn flightsim de vliegtuig zover mogelijk laten banken totdat ik letterlijk ondersteboven vloog, maar geen "bank angle!" warning.

Weet iemand misschien hoe dit kan? Alvast bedankt! En een fijne koningsdag!
Wees jezelf
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Geen bank angle warning?

Bericht door FlipS »

Zoals ik het begrijp, heeft FSX geen bank angle warning. In het Aircraft.cfg is de maximum bank angle vastgelegd voor de AP. Omdat de AP daar niet overheen gaat, is geen waarschuwing nodig. Die zou je wel moeten hebben als je niet op de AP vliegt maar in de sound configuration kan ik niets vinden over een max_bank_angle. Er zijn alleen warning sounds voor gear, stall, overspeed en glideslope.
Blijkbaar heeft de PMDG wel een bank angle warning maar die wordt dan niet via FSX aangestuurd. Wellicht wordt dat signaal via een .cab file aangestuurd. Als dat zo is, ben je wel even zoet om dat aan de default 737 toe te voegen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
DaveHagen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 dec 2016, 12:29
Locatie: Venray

Re: Geen bank angle warning?

Bericht door DaveHagen »

Bedankt FlipS, maar het is opgelost, heb een GPWS mod geïnstalleerd en de panel.cfg veranderd, en nou heb ik een bank angle warning
Wees jezelf
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Geen bank angle warning?

Bericht door FlipS »

Dat is mooi Dave, dat je het hebt opgelost! Waar heb je die GPWS modificatie gevonden? Want ik denk dat er wel meer flight simmers zijn die die wijziging graag zouden aanbrengen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
DaveHagen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 dec 2016, 12:29
Locatie: Venray

Re: Geen bank angle warning?

Bericht door DaveHagen »

Airbus GPWS callouts van Simviation
Wees jezelf
Plaats reactie