Antialiasing Vraagbaak

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
etab
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1097
Lid geworden op: 10 jan 2007, 20:41
Locatie: Bieverwiek

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door etab »

Wat een geneuzel om niks zeg.
Die jongen is dislectisch.

Ga je eens druk maken om echt belangrijke zaken op deze wereld.
Je bent zelf ook in staat om onzinnige kreten te slaken en vervolgens geen antwoord te geven als men vraagt wat je bedoelt. Dus iets met pot en ketel.

Overigens, Word herstelt geen totaal verkeerd opgebouwde zinnen. Dus zal een tekst van een dislectisch persoon er niet beter leesbaarder van worden. Je haalt alleen wat schrijffouten eruit. En dan nog als ik een woord volledig fout schrijf kan Word denken dat ik iets heel anders bedoel.

Overigens. Als ik op Nico van Dam zoek en ik lees al je forum plaatsingen eens na, Dan heb je wel erg veel commentaar op anderen.

Edit: en als je wilt. Ik heb een erg dikke huid.
Wie zich nooit iets van kritiek heeft aangetrokken, Heeft nooit iets geleerd.
Gebruikersavatar
Nocila
Instructor
Instructor
Berichten: 364
Lid geworden op: 17 jan 2008, 15:39
Locatie: Gouda

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door Nocila »

Eventjes off-topic

Als je mijn berichten goed leest etab dan zie je dat mijn commentaren altijd ergens op gefundeerd zijn, het is meestal opbouwende kritiek.
Dat kunnen we van jou bepaaldt niet zeggen, je betrekt jezelf te vaak in jouw commentaren.
Ik hoef jou berichten niet na te lezen , ik weet zo wel wat vaak de inhoud van jou berichten is.
Ik zou je bij deze willen verzoeken je kritiek op mij te willen spuien via PB, daar ik voortaan via de site geen antwoord meer zal geven op jouw kritiek jegens mij.

En verder on-topic.

Gegroet Nico
Groeten Nico

Je bent nooit te oud om te spelen, je bent pas oud als je niet meer speelt.
etab
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1097
Lid geworden op: 10 jan 2007, 20:41
Locatie: Bieverwiek

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door etab »

Zo zeg een mod wannabee?

Als je in plaats van commentaar op de teksten eens tot de inhoud van het topic zou gaan dan zou het pas inhoudelijk zijn. Voorals nog ben je enkel bezig met de schrijver of de tekst. Dus bewaar je "opbouwende kritiek" voor de inhoud van de topic en niet de persoon of zijn schrijfwijze. Er zijn overigens veel forums voor de Nederlandse taal puristen, doe daar je voordeel zou ik zeggen.

Overigens stelt het mij zeer tevreden dat je niet meer op mij reageert. Dan ben ik blij.


Tanti Saluti.
Laatst gewijzigd door etab op 16 jun 2008, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie zich nooit iets van kritiek heeft aangetrokken, Heeft nooit iets geleerd.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door arno »

Nico van Dam schreef:Eventjes off-topic

En verder on-topic.

Gegroet Nico
dat gaan we vanaf nu ook weer doen! :fl:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Mark

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door Mark »

Hallo,

Ik heb een 9800GTX+ kaart in mn nieuwe pc zitten en zoals altijd bij NVIDIA doet de AA het weer niet.
dus heb ik Nhancer gedownload.
Ik heb precies alles zo ingesteld als een paar pagina's terug is beschreven in dit topic maar nu stopt ie dr vandaag in een keer mee ik heb vanmorgen nog gevlogen en nu geeft ook Nhancer helemaal geen AA meer.
Ik heb dus geprobeerd om de vorige stappen nog eens uit te voeren, want ik zag dat er in de programma lijst 2x FS stond.
Dus ben ik gaa proberen om deze te verwijderen maar als ik dat doe krijg ik steeds een fout melding.
The Selected profile "MS Flight Simulator 2004" is predefined by nVidia
Since Nvidia changed the way predefined profiles handled with Forceware 163.x , it's no longer possible to delete them.

Ik denk zelf dat dat het probleem is maar weet iemand ook de oplossing?

Groeten Mark
JLevi

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door JLevi »

Dat word oudere drivers installeren, nieuwe drivers zijn niet altijd beter, vooral bij nVidia
René333
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 aug 2008, 20:05

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door René333 »

Ik heb een stevige en stabiele pc met een Geforce NVIDIA 8600 GTS, Processor: x86 Family 6 Model 15 Stepping 6 GenuineIntel ~2399 Mhz (Dual Core). Tijdens het FSweekend in Lelystand kreeg ik de tip om de Anisotropische filtering van de videokaart op 16 te zetten. Daarna had ik schitterend beeld in FS2004 met nog steeds een superhoge framerate (> 85). Ziet er zeer mooi uit en het systeem loopt soepel. Echter na ongeveer een half uur loopt de zaak vast (zwart scherm en geluid dat blijft hangen). Nu heb ik de filter maar weer op "Toepassing gestuurd" gezet en loopt het zaakje probleemloos. Maar dan heb ik helaas niet zo een supermooi beeld meer.

Het valt mij tevens op dat als ik Windows taakbeheer aanzet en de grafiek van de geschiedenis van de twee CPU's aanzet dat dan één van de twee CPU's amper gebruikt wordt (ongeacht of ik de filter op 16 of Toepassing gestuurd zet.

Wat is de oorzaak van het vastlopen als ik de filter aan zet? En wat kan ik er tegen doen.

Dank alvast voor de moeite.
Sjef Gielen
Instructor
Instructor
Berichten: 492
Lid geworden op: 06 jan 2007, 00:50
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door Sjef Gielen »

Dat 1 van de twee cores nauwelijks gebruikt wordt klopt, fs9 gebruikt maar 1 core nl, die andere wordt dan voor andere zaken gebruikt, en als dat niet veel is dan doet ie dus bijna niets.
Het vastlopen lijkt een beetje op te warm worden, speel eens met een iets lagere setting voor AF, 4x of 8x geeft ook al mooie resultaten hoor.
René333
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 aug 2008, 20:05

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door René333 »

Onnodige quote verwijdert. Zie PB / staf

Dank voor je bericht.
Mycom heeft indertijd extra koeling ingebouwd; dus ik vraag me af of het wel komt door het warmlopen. Inmiddels heb ik Speedfan geÏnstalleerd. Daaruit blijkt dat de temperatuur keurig onder de 45 graden Celsius blijft. Alleen bij AUX meldt Speedfan continue 125C (maar ik vraag me af of AUX relevant is).

Ik gebruik NS2000 Scenary versie 3 (schitterende freeware); ik kreeg dan ook van NL2000 te tip de AF op 16 te zetten. Ik zal ondertussen ook eens op het forum van NL2000 kijken of daar iets de ontdekken valt.

Vriendelijke groet,

René
Gebruikersavatar
brian
Instructor
Instructor
Berichten: 455
Lid geworden op: 15 sep 2007, 20:18
Locatie: mijdrecht

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door brian »

hallo

ik heb een nvida gforce 9600gt al een half jaar en nog nooit me fs mooi gehad

ik wil at zo graag wie kan me helpen want in fsx doet die het wel mooi

Groetjes Brian
Afbeelding
---Md-11 Queen Of The Skies It take wings to make miracles happen---
René333
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 aug 2008, 20:05

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door René333 »

Hoi Brian,

Als je in dit forum kijkt onder FS9 zie je een interessante posting over tweaks. Daarbij zit een link naar een pdf, dat ik nu zelf ook aan het doornemen ben.


viewtopic.php?f=9&t=136
Groet,

René

N.B. Wat een super goed forum is dit.
mustiej

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door mustiej »

Ik heb een vraagje.
Moet ik aa aan hebben op me Fsx voor beter beeld of FPs?
En ook op me videokaart?
Patrick

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door Patrick »

Ha Mustiej,

Antialiasing heeft een negatief effect op je frame rates en je performance, maar maakt je beeld mooier. Minder rafelig, om het maar zo te noemen.

Patrick
mustiej

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door mustiej »

Hmmm :hm
ik heb altijd mijn aa aanstaan.
zal ik het maar uitzetten?
Patrick

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door Patrick »

Dat moet Mustiej weten...
Edjah

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door Edjah »

Probleempje.. Wanneer ik AA aanzet op mijn videokaart(en) wordt FSX erg lelijk. Ik heb de instellingen in het nvidia configuratie scherm op alle toepassingsinstellingen opzeggen staan.. (Ja hoe ik aan de nederlandse drivers kom blijft voor mij ook een vraag). Verder staat de AA op 8x en staat de AA in FSX uit. Toch wordt het er niet mooier op.

Wanneer ik AA in FSX aanzet en op de videokaart(en) uit wordt het beeld wel iets mooier.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik draai de 180.48 WHQL drivers.

Greetz,
Edwin
Gebruikersavatar
Ruudie
Instructor
Instructor
Berichten: 419
Lid geworden op: 30 jun 2008, 13:20

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door Ruudie »

voor FSX is dat nou niet echt nodig? die is toch al mooi van nature?

maar ik krijg nog steeds geen AA optie gevonden. ik heb de Nvidia Gforce 9500 GS


wat moet ik doen???
Edjah

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door Edjah »

Ik weet niet in hoeverre je het configuratie scherm kan vinden dus hierbij een uitleg (mijn drivers zijn in het nederlands, waarom weet ik zelf niet maar het is eenmaal zo, interferentie staat voor anti aliasing).

1. Ga naar je bureaublad.
2. Druk op rechtermuisknop en selecteer de optie "NVIDIA-configuratiescherm" [zie afbeelding 1.0].
3. Zodra je in het configuratie scherm beland klik je op de "optie 3D-instellingen beheren".
4. Hierna zie je verschillende opties, zet de optie Interferentie modus op "Alle toepassingsinstellingen opheffen", hierna zet je de optie interferentie-instellingen op het gewenste aantal [zie afbeelding 1.1].
5. Hierna is het enkel op toepassen drukken en ben je klaar!

Afbeelding
afbeelding 1.0

Afbeelding
afbeelding 1.1

LET OP! Wanneer je deze optie op je videokaart(en) aanzet zorg er dan voor dat de optie Anti Aliasing is uitgevinkt in FSX of FS2004!
Edjah

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door Edjah »

Heb nu mijn eigen AA ook aan de praat gekregen! Oplossing was voor mij de Q versie van de AA. Heb momenteel 16xQ en heb zelfs 4 FPS winst!


Dit had dus ook via de [EDIT] knop aan het voorgaande bericht toegevoegd kunnen worden !!
Tip voor de volgende keer ..... ?
Staff


... wat moet je hier nou van zeggen ... nou als server beheerder kan ik je vertellen dat 1 bericht meer je database geen kracht kost ;)
Gebruikersavatar
DC Daan
Instructor
Instructor
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:15
Locatie: Aalsmeer

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door DC Daan »

Ik kom er niet uit waar ik nu AA en prestatie/kwalieteit
kan vinden, mijn kaart is als het goed is
Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Family
kan iemand mij helpen :G: :G:

Groet Daan
Laatst gewijzigd door DC Daan op 07 apr 2009, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
zoek34
Senior Executive
Senior Executive
Berichten: 4596
Lid geworden op: 06 jan 2007, 08:40
Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door zoek34 »

een Onboard videokaart heeft vaan geen tot heel weinig AA
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
Gebruikersavatar
DC Daan
Instructor
Instructor
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:15
Locatie: Aalsmeer

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door DC Daan »

Oke dat verklaart ook dat er niet AA4x of 8X is. (weet eigenlijk niet wat dat is maar zag het in het begin van deze topic) :lol: :lol:
Maar dus er is ook geen prestatie of kwaliteit optie bij een onboard kaart? :hm

Groet Daan
Gebruikersavatar
lifeliner4
Senior Supervisor
Senior Supervisor
Berichten: 2046
Lid geworden op: 07 feb 2007, 08:05
Locatie: Egmond

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door lifeliner4 »

Hallo allemaal,

Ik zou graag mij AA aanwillen zetten, maar ''Anti Alias'' staat niet in mijn Nvidia (heb een 8600M GS [512M'B]) Control center...

Afbeelding

Afbeelding

Ook kan ik niet ''klassieke weergave'' inschakelen, want die is er niet...

Doei. :dup:
The sky's the limit, a symbol of freedom.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door arno »

Op het eerste plaatje zie je een optie: "Use the advance 3D...."

Als je die aanvinkt dan krijg je toch de mogelijkheid om instellingen zoals AA in te stellen?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
lifeliner4
Senior Supervisor
Senior Supervisor
Berichten: 2046
Lid geworden op: 07 feb 2007, 08:05
Locatie: Egmond

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door lifeliner4 »

''Gebruik de geavenceerde 3D-instellingen'' ja.
Maar als ik daar op klik, krijg ik wat je het 2e plaatje ziet! :wink:
The sky's the limit, a symbol of freedom.
Plaats reactie