Eerst driver install. en dan hardware aansluiten?

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
ster100
Controller
Controller
Berichten: 89
Lid geworden op: 26 dec 2012, 02:46
Locatie: den haag

Eerst driver install. en dan hardware aansluiten?

Bericht door ster100 »

Ik had de hardware (Saitek Yoke) er al aanhangen en daarna de driver
geinstalleerd. Fout dus lees ik vaak.
Is er echt een juiste volgorde?
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Eerst driver install. en dan hardware aansluiten?

Bericht door arno »

ster100 schreef:Fout dus lees ik vaak.
Lijkt me niet. Als het systeem nieuwe hardware detecteert volgt daarna de melding om eventueel de/een driver te installeren.
Veelal heeft het systeem al een geschikte driver in zijn bibliotheek staan.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Eerst driver install. en dan hardware aansluiten?

Bericht door FlipS »

Voor de Saitek yoke maakt het niet uit. Als je de Saitek driver installeert, krijg je er een hulpprogrammaatje bij maar zonder dat hulpprogrammaatje werkt de yoke ook goed (met de in Windows meegeleverde driver).

Als je de driver eerst moet installeren, staat dat in de instructies. Ik weet van de Thrustmaster Warthog en de Saitek Pro Flight Instrument Panels dat je eerst de driver moet installeren en de hardware moet je pas aansluiten zodra de wizard daar om vraagt.
Maar toen ik tenslotte niet alleen de Thrustmaster Warthog maar ook de TARGET software aan de praat had, kreeg ik een foutmelding van Windows die tevens meldde dat ik het probleem kon oplossen door de juiste driver te installeren. Windows wilde dat wel voor mij doen en nu draait de Thrustmaster Warthog op de in Windows meegeleverde driver. Ter info: mijn pc draait nog met Windows 7 en ik had de driver voor de Thrustmaster Warthog vers gedownload van de Thrustmaster website. Die zou geschikt zijn voor Windows 7. Zolang ik de TARGET software nog niet aan de praat had (die is pas na twee maanden spontaan gaan werken) heb ik geen foutmelding gekregen.
Ik vermoed dat gewoon inpluggen ook had gewerkt en dan dus ook op de in Windows meegeleverde driver.

Als je eerst de hardware aansluit in het geval dat je eerst de driver had moeten installeren (en er is geen driver in Windows) komt het meestal alsnog voor elkaar als je de usb-connector even uittrekt en weer inplugt.
Kortom: ik begrijp het ook niet allemaal maar er gebeuren geen rampen als je het verkeerd doet.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie