FS9 op Windows 10, kan dat?

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
ster100
Controller
Controller
Berichten: 89
Lid geworden op: 26 dec 2012, 02:46
Locatie: den haag

FS9 op Windows 10, kan dat?

Bericht door ster100 »

Daar is waarschijnlijk een oplossing voor.
Maar welke?
Wie heeft er ervaring mee?
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FS9 op Windows 10, kan dat?

Bericht door arno »

Op dit forum zijn meerdere reacties te lezen van gebruikers die FS9 met Windows 10 zonder problemen hebben geinstalleerd.
We weten niet naar welke oplossing jij zoekt.En wat jouw probleem is.
Problemen met installeren?? Zo ja laat weten welke.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
ster100
Controller
Controller
Berichten: 89
Lid geworden op: 26 dec 2012, 02:46
Locatie: den haag

Re: FS9 op Windows 10, kan dat?

Bericht door ster100 »

fs9 start niet op.
Comtabiliteitsmodus en als administrator uitvoeren gaat ook niet.
Veel gebruikers hebben windows 10 op hun pc en willen misschien
toch fs9 spelen.
vandaar mijn vraag
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FS9 op Windows 10, kan dat?

Bericht door arno »

Lees het onderstaande eens door en wellicht lost dit jouw probleem op?
http://calclassic.proboards.com/thread/ ... start-read

Op dit forum is ook al eens gemeld om de fs9.exe te hernoemen ( naar bijvoorbeeld fs9-old.exe) en dan de fs9.exe van de (no-cd) patch te installeren. Hierdoor behoef je de 4e cd niet te gebruiken.
Het schijnt dat de 4e cd niet goed werkt in w10. ( Korte vertaling van het bericht).

Gemakshalve gaan we er wel van uit dat het geen illegale versie is van fs9.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Piet06273
Observer
Observer
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2020, 13:18

Re: FS9 op Windows 10, kan dat?

Bericht door Piet06273 »

Ik zou zeggen : geen enkel probleem , ik weet wel : je moet het niet in 'Program Files' zetten.
Zet gewoon in : C:/FS9 , je kan 't overal zetten als je de basis-installatie maar wel bij elkaar in 1 folder zet.
Dus als je het niet in 'Program Files' wilt hebben moet je eerst vooraf op een andere plek handmatig een folder maken :
bijv. ' C:\FS9' en daar aan het begin v.d. setup naartoe browsen.
gr.Piet Let op dat : Naam/AppData/Roaming/Microsoft/ wel beschikbaar is ivm met de FS9.CFG
taildragger
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2020, 14:42

weerophalen in FS9

Bericht door taildragger »

Ik vlieg nog steeds met FS9 omdat ik daar a) een heerlijke lekkere oude SDper Connie vlieg (MATS livery, cockpit is Manfred Jahn-ontwerp, ronkend oliespugend en met knotsen van zuigermotoren die vlammen uitbraken) https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Constellation De cockpit is schitterend jaren '50, met GPS maar wel in 2D.
Ik vlieg met mijn Super Connie al jaren de hele wereld over in real time met lokaal weer dat opgehaald moet worden van een weerserver op het internet. Het is mij opgevallend dat die functie niet meer werkt sinds alweer een jaartje of zo. Zou dit te wijten zijn aan een defect in mijn eigen FS9 software, is Microsoft wellicht gestopt met hun FS9 weerserver, is er misschien een vervangende weerserver waarvan ik via een patch het weer wereldwijd weer kan oppikken? Standaard FS weer is namelijk nogal saai.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: weer ophalen in FS9

Bericht door FlipS »

Microsoft is allang geleden gestopt met het doorsturen van het weer; zelfde probleem in FSX. Of MS dat weer gaat doen nu MSFS2020 op de markt is?
In elk geval zijn er programma's die hetzelfde doen. Ik weet niet of er freeware is die dat voor FS9 doet; in elk geval is er payware FSrealWX. Je kunt dat 30 dagen gratis testen. Na die tijd blijft het beperkt functioneren; althans zo was dat in het verleden.

Het wachten is op de Connie van A2A Simulations voor MSFS2020 ... Nu verkrijgbaar voor de versies van FSX en alle versies van P3D. Kost wat centen, maar behalve dat die mooier is dan de versie van Manfred Jahn, krijg je er ook een complete crew bij!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie