Geluid in FSX de weg kwijt

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
depastoor
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 sep 2014, 21:24

Geluid in FSX de weg kwijt

Bericht door depastoor »

Beste allemaal,

Misschien weet er iemand een oplossing. Gisteren bemerkte ik dat het omgevingsgeluid in FSX erg hard stond. Ik kon het niet regelen. Ik heb toen in de geluidsinstellingen van FSX alles uitgezet. Het geluid bleef. Gebruik geen addons. Het geluid komt zowiezo uit FSX, want dat zie ik bij mijn mixer aangegeven. Kan iemand mij vertellen waar dit misgaat?

Dank jullie!

Ruud
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Geluid in FSX de weg kwijt

Bericht door FlipS »

Hallo Ruud,
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, waar ik overigens aan moet toevoegen dat ik A2A Accu-Feel heb geïnstalleerd dat geluiden mengt. Is dit probleem plotseling opgetreden of was het je nooit eerder opgevallen? Als het pas recent voor het eerst optrad, kun je nog proberen FSX.cfg te verwijderen. FSX maakt dan een nieuw configuratiebestand aan waarin een aantal default settings is hersteld. Add-ons en eigen instellingen blijven behouden. Misschien lost dit het probleem op.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
depastoor
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 sep 2014, 21:24

Re: Geluid in FSX de weg kwijt

Bericht door depastoor »

Ha FlipS

Dan zou dit weleens de oorzaak kunnen zijn. Ik heb er inderdaad Accufeel naast staan. Ik zal dit eens testen met AF uitgeschakeld.

Dan laat ik weten of dat de boosdoener zou zijn geweest.

Met dank,
Ruud
depastoor
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 sep 2014, 21:24

Re: Geluid in FSX de weg kwijt

Bericht door depastoor »

Ben ik weer.

Alle add-ons verwijderd. Het probleem was daar niet mee weg.

Wat een gezoek. Alle mappen binnen FSX die maar enigszins met geluid van doen hebben, heb ik van naam veranderd en ben ik dus systematisch gaan foutzoeken. Steeds FSX opgestart, todat uiteindelijk het standaard FSX geluid over bleef. Uiteindelijk was de map GroundVehicles in Simobjects verdacht en wel de map FuelTruck was de oorzaak. Uiteindelijk zal een of meerdere geluids add-ons iets in deze map hebben geinstalleerd. De map soundai heb ik een andere naam gegeven en daarmee was het probleem opgelost. Vooralsnog weet ik niet welke addon dit deed. In de soundai.cfg kom ik bovenaan de het volgende tegen: product_code-FSIM. Een algemeen begrip? Ik weet in ieder geval niet of dit met een add-on te maken heeft.

Maar ok, FlipS, dank voor de moeite die je nam om mee te denken.

Hartelijke groeten,
Ruud Pastoor
herman
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 feb 2009, 09:13

Re: Geluid in FSX de weg kwijt

Bericht door herman »

Dag Ruud,
Ik had sinds kort hetzelfde probleem en ben dus gaan kijken op onze Dutchfs en vond jouw oplossing waaraan je veel tijd hebt besteed om het uiteindelijk op te lossen. Ik ben je dankbaar en bij mij is dat hindelijke geluid ook weg.
Groet,
Herman Olthuis
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Geluid in FSX de weg kwijt

Bericht door FlipS »

Hallo Ruud,
Mooi dat je het gevonden hebt!
Volgens mij bevat de map soundai de geluiden van de meeste AI vlieg- en voertuigen. AI: dat zijn dus de vlieg- en voertuigen die het vliegveld een beetje levendig maken. En soms staan, rijden of taxiën die dus heel dichtbij.
Als je die map een andere naam geeft, hoor je dus niets meer van andere vlieg- en voertuigen.
Nou denk ik dat het niet onrealistisch is als je al die geluiden uitschakelt. In het echt heb je een ontzettend goede koptelefoon die alle herrie zo goed mogelijk dempt. Ik meen dat die met 'antigeluid' werken; aan de geluiden worden langs elektronische weg dezelfde geluiden in tegenfase toegevoegd zodat ze de oorspronkelijke geluiden uitdempen. Daar hoort dan weer een enorm richtinggevoelige microfoon bij want de geluiden die via de microfoon binnenkomen, mogen natuurlijk niet weggefilterd worden.

Samengevat: met je headset kun je prima communiceren met de verkeerstoren en met andere mensen in het vliegtuig, maar van het vliegtuig zelf hoor je niet veel, laat staan van buitengeluiden.
In de FS klinken de geluiden van het vliegtuig waar je zelf mee vliegt feitelijk ook te hard. Tenzij je een vliegtuig vliegt uit de goede oude tijd toen er nog niet zulke goede koptelefoons waren...
Welk realisme wil je?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie