Muis/cursor slaat op hol

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Hazetje54
Observer
Observer
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2016, 11:48

Muis/cursor slaat op hol

Bericht door Hazetje54 »

Hallo,

Sinds kort een vreemd probleem: alleen wanneer ik FSX gebruik, begint de cursor -soms- uit zichzelf over het scherm te bewegen.
Ik kan niet achterhalen wat hier de oorzaak van is. Ik heb al van alles geprobeerd (nieuwe batterijen in draadloze muis, andere muis, muis mét en zonder muismat, bekabelde muis etc), maar zonder succes.

Het rare is dat het niet altijd gebeurd. Ik heb al geprobeerd vast te stellen of het misschien bij het vliegen van één bepaald toestel gebeurd of bij één bepaalde actie van joystick en/of throttle (HOTAS X 52 Pro), maar dat is niet het geval.
Kortom: zomaar random een cursor die soms naar boven, soms naar beneden 'loopt' en van scherm verdwijnt.
Na afsluiten FSX en en herstarten PC is het probleem verdwenen.

Uiteraard heb ik ook het internet afgespeurd, maar helaas nog nergens een goede oplossing kunnen vinden.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt !
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Muis/cursor slaat op hol

Bericht door arno »

Ik lees een oude reactie uit 2011. https://forum.viva.nl/digi/muispijltje- ... ges/134937
Even scrollen naar beneden naar een bericht van'" bijenrompje" van 12-12-2011. Misschien ook voor jou de oplossing?
Heel veel ver in het verleden hadden we hier ook een berichtje van een FS-gebruiker over een rijdend vliegtuig bij het opstarten van FS. Advies was toen even klikken op Toets F1. Misschien als het bovenstaande niet helpt dan de F1 proberen?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Hazetje54
Observer
Observer
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2016, 11:48

Re: Muis/cursor slaat op hol

Bericht door Hazetje54 »

Dank voor je snelle reactie, Arno.
De oude post waarnaar je verwijst had ik ook al wel eerder gezien en de tips van "bijenrompje"daarin ook allemaal geprobeerd. Maar helaas.....
Ik zal morgen F1 nog proberen. Dank voor de tip!
Hazetje54
Observer
Observer
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2016, 11:48

Re: Muis/cursor slaat op hol

Bericht door Hazetje54 »

F1 inmiddels geprobeerd, maar dat lost het probleem niet op :(
Iemand nog andere suggesties svp ?
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Muis/cursor slaat op hol

Bericht door FlipS »

Ik heb dit probleem nooit gehad maar ik vraag me af of er aan de muis functies zijn toegewezen die andere spelbesturingen ook hebben. Wel vreemd dat het probleem ineens ontstaan is, maar je kunt allicht eens in het Controls menu kijken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Hazetje54
Observer
Observer
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2016, 11:48

Re: Muis/cursor slaat op hol

Bericht door Hazetje54 »

Hallo Flip, dank voor je snelle reactie.
Ik heb idd al gecheckt of er mss functies zijn toegewezen aan de muis. Dat is zeker niet het geval.
Niet in FSX en andere simulaties en/of spelen heb ik niet op mijn pc staan.
En ja, zonder aanleiding 'zomaar' ontstaan.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar kan geen aanwijsbare oorzaak vaststellen.
Hopelijk verdwijnt het ook weer 'zomaar', maar ik zou liever de oorzaak kennen.....
Ik blij zoeken.....
Groet
Plaats reactie