Saitek trimwheel vs audio

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Saitek trimwheel vs audio

Bericht door PW053 »

Wanneer ik een (al dan niet opgeslagen) vlucht start is het gebruikelijk even handmatig het Saitek wheel even heen en weer te draaien totdat deze in de vc gaat werken. Opzig al een vreemd verschijnsel, maar ik heb tot op heden niet kunnen uitvinden dat dit wiel net als de andere Saitek besturing elementen gaat functioneren.

Even nadat het wiel wat bewogen is "hikt" :roll: FSX even voordat het wiel functioneerd.

De split audio instellingen zijn in het linker keuzescherm "Realtec HD audio" en in het rechter " Nvidea HD audio" zodat alle geluid behalve ATC uit de hoofdluidsprekers komt. De ATC word zo weergegeven via de HDMI op de luidsprekers van het led TV hoofdscherm.

Op een of andere manier word tijdens deze actie de audio steeds terug naar de default instelling gezet :evil:

De vraag is: is hier iets aan te doen / komt iemand dit bekend voor :?:

Bvd voor reacties, Mvg, Frank.
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Saitek trimwheel vs audio

Bericht door FlipS »

Je kunt het trimwheel al even bewegen vóór je FSX c.q. P3D opstart; dan werkt het al zodra je een vlucht opent. Het probleem lijkt dus in Windows te zitten. Maar hoe, dat weet ik niet zodat ik geen andere tip heb dan al vóór of tijdens het opstarten van FSX c.q. P3D even aan het wiel te draaien.

Met de audio heb ik me nog niet bezig gehouden zodat ik hoop dat iemand anders je daarmee kan helpen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Saitek trimwheel vs audio

Bericht door PW053 »

FlipS schreef: 22 okt 2019, 19:08 .....geen andere tip heb dan al vóór of tijdens het opstarten van FSX even aan het wiel te draaien......
En dat (tijdens opstarten FSX) werkt :dup:
De audio settings blijven zoals bedoeld was :wink:
Hartelijk dank,

Mvg, Frank
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Plaats reactie