Zwart scherm na installatie

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
DBoydNL
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jan 2012, 10:59

Zwart scherm na installatie

Bericht door DBoydNL »

Bij installatie van FSX Gold Edition Deluxe crasht FSX voortdurend met een zwart scherm. Ik krijg wel het eerste menu, waar ik kan tweaken of kan kiezen tussen Ik ben een Beginner, Ervaren gebruiker of Piloot (o.i.d.). Wanneer ik kies voor de middenste optie (Ervaren Gebruiker) wordt het scherm zwart en hangt FSX. Ik kan vervolgens niets meer, ook taakbeheer kan ik wel starten maar niet bereiken "achter" het zwarte scherm. Ik moet Windows Afmelden of herstarten.
Ik heb een Gaming Laptop met een goede grafische kaart en 16 GB aan boord.
Windows is up-to-date, de video driver eveneens.

Twee zaken vallen mij na installatie op:
1) Ondanks dat ik het tijdens installatie aanvinkte, is er geen snelkoppeling op mijn Bureablad geplaatst.
2) Wanneer ik de zoekbalk op de taakbalk gebruik om te zoeken naar Flight Sim... vindt hij niks.
Ik kan alleen opstarten door te dubbelklikken op fsx.exe in de FS map in MS games of door een snelkoppeling te maken. Hoe dan ook, FSX geeft een zwart scherm. Wellicht is dat het verkeerde bestand, maar ik doe mijn best om een manier te vinden om de "ontbrekende installatie" op te starten.

Wat te doen?

David
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Zwart scherm na installatie

Bericht door FlipS »

Dit is allemaal wel heel vreemd, David. Ik kan me niet herinneren ooit een scherm gezien te hebben waar ik kan tweaken, noch een scherm waarin ik moet aanklikken of ik een beginner etc. ben. Tweaken (althans wat daar gewoonlijk onder verstaan wordt) doe je handmatig. Het is vooral belangrijk een oude versie van UIAutomationCore.dll in de root van FSX te plaatsen.
Er staan wat nuttige tips in viewtopic.php?f=4&t=18436. Maar bij jou gebeuren zulke vreemde dingen dat ik me afvraag of het niet beter is de huidige installatie goed te verwijderen en FSX dan opnieuw te installeren.
Lees ook even viewtopic.php?f=4&t=18437.

Als ik het goed begrijp, dan heb je FSX Gold Edition. Dat bestaat uit drie dvd's; op FSX Disc 1 en Disc 2 staat met kleine lettertjes 'De Luxe Edition'. Als je die installeert, moeten ze online geactiveerd worden. Hoe dat tegenwoordig gaat, weet ik niet, want Microsoft ondersteunt FSX niet meer en ik vraag me dus af of je kunt activeren. Ik dacht dat dat tot een foutmelding leidt en dat je op de website van Microsoft (en ook in dit forum) dan kunt vinden hoe je dat oplost.
Als FSX goed draait, installeer je Acceleration Expansion Pack. Als ik me goed herinner, krijg je een mededeling dat je bij het eerste gebruik moet activeren. Misschien hoeft dat niet meer.
Het zou dus kunnen dat je probleem te maken heeft met het gebrek aan ondersteuning door Microsoft. Maar ik weet wel dat het nog steeds mogelijk is om de oude boxed version te installeren.

Kijk eens in Instellingen > Apps en kijk dan of Microsoft Flight Simulator daarin te vinden is en welk versienummer daar vermeld staat, want daaruit zou al kunnen blijken of de installatie goed verlopen is.
Als je dat hebt aangeklikt, zou er een snelkoppeling op het bureaublad moeten staan. Opstarten door te dubbelklikken op FSX.exe heeft hetzelfde effect als starten via de snelkoppeling (die naar FSX.exe verwijst). Zou FSX goed werken, dan kun je ook zelf een snelkoppeling maken. Nu zou ik eerst uitzoeken of je FSX nog aan de gang krijgt of dat je FSX beter kunt verwijderen en opnieuw installeren.

FSX werkt goed onder alle versies van Windows. Er schijnt bij een update van Windows 10 wel eens iets mis gegaan te zijn maar ik neem aan dat FSX probleemloos moet kunnen werken met een recente versie van Windows 10.
Je zou kunnen overwegen om (na verwijderen van de huidige installatie) FSX Steam Edition te installeren. Dat is bijgewerkt (nadat Microsoft zelf dus gestopt was met de ondersteuning) zodat je dat in principe zonder enig probleem kunt installeren; tweaken is daarmee niet nodig. Wel zit je dan aan Steam vast, maar dat kost alleen wat extra muisklikjes. FSX Steam Edition kost momenteel € 25,-.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
DBoydNL
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jan 2012, 10:59

Re: Zwart scherm na installatie

Bericht door DBoydNL »

De vierde installatie van FSX heb ik net afgerond. Deze keer weer eens op D (de SSD partitie waar ik de meeste grote programma's op installeer).
Ik heb probleemloos kunnen activeren met de product code (zoals elke keer). Het probleem zal toch niets te maken hebben met het installeren op een SSD?
Meteen bij eerste opstart krijg je een scherm waarbij er muziek speelt en je kunt aangeven "I'm new", "I'm Back" of I'm a real pilot". Dus beginner bent, bekend bent met FSX of piloot.
Afbeelding
(Ik had een screenshot willen invoegen, maar wanneer ik op het pictogrammetje van een foto klik, wordt img en /img tussen vierkante haken ingevoegd en krijg ik geen optie op een afbeelding te plaatsen of uploaden. Wat eigenaardig dat er geen indicatie is hoe het invoegen van een afbeelding verder moet verlopen nadat de editor de twee img commando's invoegt.) Wanneer ik kies voor Voorbeeld staat er op die plek "Afbeelding". :o

Aan de linker kant van dit scherm kun je o.a. kiezen voor Settings, waar je geluid, beeldscherm, grafische details, scenery, enz. kunt "tweaken". Dit heb ik na de eerste installatie gedaan. In de veronderstelling dat een verkeerde grafische keuze wellicht leidde tot het zwarte scherm, heb ik in de volgende installaties niets meer gedaan met Settings.
Ik kies nu gewoon voor Free Flight waarna ik kom in het scherm met Vliegtuig, Luchthaven, Tijdstip e.d. Ik kies voor een 737 en O'Hare en klik op Fly Now (nogmaals: o.i.d. - FSX is aan het installeren en ik kan niet zien wat er op het scherm komt).
Hierna krijg ik een zwart scherm. Overigens is dat bij deze installatie nog niet gebeurd omdat 1) ik eerst dat bestand ga zoeken en in de map plaatsen en 2) als ik dat doe en ik krijg weer een zwart scherm, moet ik Afmelden en dan raak ik dit nog niet verzonden bericht kwijt. Ik moet dus eerst voor verzenden kiezen. 3) Voordat ik het zwarte scherm riskeer, wil ik eerst FSX afsluiten en een oude versie van UIAutomationCore.dll gaan zoeken en in de juist map plaatsen.

Bij installatie heb ik opgegeven om een snelkoppeling op het Bureablad te maken. Die is wederom niet gemaakt.
Nog steeds wordt Flight Simulator niet gevonden wanneer ik in de zoekbalk op de taakbalk "Flight Sim" intik.

Mijn pakket bestaat i.d.d. uit 3 DVD's. Op de 2 DVD's staat i.d.d. Deluxe Edition. Met de derde (Acceleration) heb ik nog niets ondernomen. Eerst FSX aan de praat krijgen.
Ik kan Flight Simulator X via Instelling / Apps vinden en Repareren of Verwijderen. Zo heb ik de eerdere installatie ook verwijderd. Het versie nr. is: 10.0.60905.
T.a.v. de Steam edition: die ben ik tegengekomen, maar ik kon online geen informatie vinden over wat dit was en of het betrouwbaar was. Ik heb jaren geleden FSX Deluxe edition gekocht, maar toen ik hem op deze nieuwe laptop wilde gaan installeren, bleek Disk 1 beschadigd te zijn, waardoor hij alleen maar "rammelt" in de USB externe DVD speler en ten slotte stopt met een leesfout. Ik heb deze week op Marktplaats een andere set installatie DVDs gekocht voor €30, hoewel ik nog niet betaald heb en dat niet zal doen als ik dit zwarte scherm blijf krijgen (maar de DVDs terugsturen).

David
DBoydNL
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jan 2012, 10:59

Re: Zwart scherm na installatie

Bericht door DBoydNL »

Eveneens vreemd dat ik op dit forum mijn eerdere bericht van vandaag niet kan bewerken; althans ik vind die optie nergens.

Ik heb setup.exe uitgevoerd als Administrator.
SP1 is nergens meer te downloaden, maar ik vond hem op mijn HD, waar ik hem een aantal jaren geleden blijkbaar samen met SP2 heb opgeslagen. Jammergenoeg vraagt SP1 om Installatie Disk1 en wanneer ik die nu plaats, rammelt de DVD speler eindeloos en geeft geen toegang (ook op een andere computer). Dus dat was geen optie.
Dan maar Accelerator installeren (ondanks het advies om dit pas te doen als FSX goed werkte), wat beide SP's ook installeert. De F18 wilde ik toch t.z.t. installeren.
De HIGHMEM=1 heb ik toegevoegd aan FS.CFG.
Een oude UIAutomationCore.dll is nergens meer te downloaden (dode links). De beschrijving "oude UIAutomationCore.dll" is ontoereikend, er staat nergens hoe oud. Op 1 plek staat "ouder dan Vista" wat ook niet helpt. Deze heb ik dus niet kunnen vervangen.
De link naar een fix met de naam Boyer... is eveneens dood.

Wederom zelf een snelkoppeling moeten maken en FSX word door niet gevonden in de Zoek balk.
De snelkoppeling voert FS.EXE niet uit als Administrator. Ik weet niet hoe ik dat zou moeten instellen.
Ik kreeg activatie foutcode (waarom, ik heb FSX al geactiveerd, welliswaar zonder Accelator, maar ik heb geen tweede activatiecode voor Accelerator. Ik heb die error code opgezocht. Er is een fix voor, maar het bleek dat ik in eerste instantie die fout ook kan wegklikken en dat FSX gewoon zou doorstarten. Voor nu is dat even voldoende.
FSX start nu anders op. Niet meer met die drie opties. Ik heb weer gekozen voor Free Flight (o.i.d.) en kies een vliegtuig en luchthaven. (Raadselachtig waarom het invullen van ORD - de internationale code voor Chicago O'Hare niet werkt, maar steevast een luchthaven geeft met de code ORI?).
Wanneer ik kies om te vliegen krijg ik de melding dat de schermresolutie veranderd is (van Display Fusion - dat heb ik al jarenlang geïnstalleerd staan op vorige computers en heeft FSX nooit in de weg gezeten) en gaat hij naar een zwart scherm, waar hij wederom "hangt". Zelfde probleem.

HELP!?

David
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Zwart scherm na installatie

Bericht door FlipS »

In het pakket FSX Gold Edition horen twee stickers te zitten; één met de activeringscode (product key) voor FSX De Luxe en de andere voor Acceleration Expansion Pack. Dat laatste is op de sticker afgekort tot XP (dat echter niets te maken heeft met de gelijknamige Windows-versie). Als er in het pakket maar één sticker zit, zou ik het pakket zeker terugsturen want zonder tweede product key heb je alleen FSX De Luxe. (Waarbij ik € 30,- nogal aan de prijs vind, omdat je Steam Edition koopt voor € 24,99.
Kijk nog eens naar het versienummer. Versie 10.0.60905. is van De Luxe zonder Service Packs en zonder Acceleration Expansion Pack. Met Acceleration zou het versienummer 10.0.61637.0 moeten zijn.

En hoewel me dat bevreemd, zou daar een probleem kunnen zitten. Zonder Service Packs en zonder Acceleration draait FSX maar in één kern van de processor en dat gaat erg gebrekkig. Misschien duurt het laden veel te lang of loopt zelfs vast.

SP1 is kennelijk niet meer in het downloadcentrum van Microsoft te vinden. Ik vond het hier. SP2 is nog wel bij Microsoft te vinden. Vreemd want je hebt ze allebei nodig (tenzij je Acceleration installeert).
Bij het installeren van de Service Packs heb je geen disc nodig.

Je kunt de oude versie van UIAutomationCore.dll onder meer downloaden van www.dll-files.com. Je moet versie 6.0.6001.18000 hebben; ik vermoed voor 32-bits (omdat FSX 32-bits is). Mocht die niet werken, dan kun je de 64-bits versie (ik neem aan dat je besturingssysteem 64-bits is) proberen. Maar UIAutomationCore.dll is pas van belang als FSX al draait; niet voor het opstarten.

FSX Steam Edition biedt precies hetzelfde als FSX + Acceleration Expansion Pack (boxed). Het verschil is dat Steam Edition altijd via Steam draait (dat automatisch geïnstalleerd wordt als je FSX SE installeert) waardoor je af en toe updates krijgt. Ik vermoed overigens dat je tegenwoordig vooral updates krijgt voor het Steam platform en niet meer voor FSX. Steam en FSX worden in je laptop geïnstalleerd en er is ook een optie om offline te spelen.
In het algemeen is FSX SE stabieler dan de oude versie op dvd’s. Ik sleutel nogal veel aan configuratiebestanden waarvoor ik FSX even verklein naar de taakbalk en daarna weer vergroot. Steam Edition raakt het spoor dan al snel bijster terwijl ik daar met de oude versie geen enkel probleem mee heb gehad. Maar zolang je gewoon vliegt, heb je met Steam Edition minder problemen dan met de oude versie.
In FSX SE hoef je UIAutomationCore.dll niet toe te voegen; dat heeft Steam al gedaan. HIGHMEMFIX is ook niet nodig, noch enige andere tweak.

Wat jij ‘tweaken’ noemt, noem ik ‘instellen’; vandaar het misverstand. Voor het opstarten maakt dat weinig uit. Ik zou FSX eerst proberen in de default instellingen. Dan krijg je 60 fps of meer maar grafisch valt alles dan nogal tegen. Vervolgens ga je schuiven naar rechts zetten om een mooier beeld te krijgen en dan kies je zelf wat je belangrijk vindt. Dan gaat de frame rate dalen en je kunt de instellingen zo hoog maken tot je nog juist voldoende fps overhoudt. Ik streef naar ruim 24 fps en dan kies ik 24 als Target. Op die manier houdt FSX voldoende ruimte over om sceneries te laden. Zet je de Target hoger dan wat je laptop kan trekken, dan is de kans groot dat je al snel blurry textures gaat krijgen.
Maar dit alles geeft geen verklaring voor je zwarte beeld; met of zonder het wijzigen van instellingen zou FSX gewoon moeten werken.

Je moet de schermresolutie instellen in Settings > Display. FSX doet dat niet automatisch; Windows wel maar de instelling van Windows wordt niet doorgegeven aan FSX.

Je hebt FSX op een SSD; dat is de beste oplossing. Het type drive kan nooit tot een zwart beeld leiden; het maakt ook bijna niet uit waar je FSX zet. De door FSX gekozen plaats (C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\) is enigszins beveiligd tegen bewerken, ook als je administrator bent (wat doorgaans het geval is) en zelfs als je rechts klikt (‘uitvoeren als administrator’). Je kunt die beveiliging uitschakelen; dan is er geen verschil tussen die directory en welke andere dan ook. FSX op de D-schijf is geen enkel probleem.

Partities zijn iets uit het verleden toen pc’s niet met grote drives konden omgaan. Tegenwoordig heb je er alleen maar last van omdat je de grootte van partities niet gemakkelijk kunt aanpassen. Opdelen in directories (en die letters geven zoals partities) is wel handig.

Je kunt in dit forum niet zonder meer screenshots plaatsen. Je moet je screenshots uploaden bij een host (bijvoorbeeld postimages.org/nl); daarna kopieer je de direct link en die zet je tussen de twee blokjes img.

Wijzigen van een eerder bericht doe je via het potloodje (de linkse van de iconen rechts).

Ik hoop dat je FSX (boxed version of Steam Edition) nu aan de gang krijgt!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Zwart scherm na installatie

Bericht door greencan »

De ICAO van Chicago O'Hare moet KORD zijn. Een icao verschijnt onder ID als je bij 'City' een stad invoert.
:dup:
Afbeelding
DBoydNL
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jan 2012, 10:59

Re: Zwart scherm na installatie

Bericht door DBoydNL »

GreenCan,

KORD? Dom. Maar goed... Bedankt voor de info.

FlipS

Bedankt voor alle input.
Ik heb vandaag bij MediaMarkt ontdekt dat de Blue Screen of Death crashes, die ik ongeveer wekelijks kreeg geen hardware probleem aangaven (zoals ik had gehoopt, want DAT valt onder de garantie), maar een software probleem (mijn pakkie an om op te lossen). Ik moet dus mijn computer opnieuw installeren, te beginnen bij Windows (of een factory reset) en daarna alle software, alle Windows instellingen, Office instellingen, mijn sjablonen, mijn Outlook bestanden, mijn Fonts, enz, enz. Dat gaat me minstens een week werk kosten. Wie weet was dat software probleem (diverse foutmeldingen op de Blue Screens of Death) ook de oorzaak van mijn FSX probleem? Gelukkig staat al mijn data op een F partitie en al mijn foto's en video's op een E partitie (op de HD van 1TB), dus kan ik desgewenst C en D (op de SSD) formatteren, zonder verlies van mijn data of dat ik 27 GB aan bestanden terug hoef te zetten van mijn backup (ik heb 3 niveau's van backups). Toch handig zo'n partitie. :wink:
Maar goed, ik moet ook FSX so-wie-so opnieuw installeren met de Accelarator Disk. Waarom in vredes maakt MS een productcode met "XP" er achter? Dat is toch vragen om de fout die ik maakte: "O, dat is voor WinXP gebruikers." Bedankt voor de informatie. Maar er werd op geen enkel moment gevraagd om een product code na installatie van Accelerator, alleen gemeld dat er een activatie fout was opgetreden. Heerlijk onduidelijk.
Op dit moment heeft het installeren van FSX geen prioriteit, ik moet mijn laptop eerst weer zo ver krijgen dat ik kan werken, voordat ik voor mijn plezier ga vliegen!

Installatie van FSX wordt so-wie-so een probleem, want Disk 1 draait niet lekker door een onbekende beschadiging. Ik heb die disk met veel moeite (urenlang terwijl ik naar MediaMarkt ging en met mijn vrouw boodschappen deed) op een USB stick van 32 GB gekregen (onder de Map Disk1). Ben nu disk 2 aan het kopiëren (onder de Map Disk2). Geen idee of dat gaat werken als installatie medium? Misschien koop ik de Steam versie wel? De verkoper op Marktplaats waar ik deze boxed version heb gekocht, heeft met excuses voor de defect DVD aangegeven dat ik er niet voor hoef te betalen. Netjes. Dus feitelijk hou ik straks nog geld over van wat ik bereid was te betalen voor de "boxed edition". Mijn eerdere aanschaf (jaren geleden) van FSX Deluxe Edition had intussen ook een beschadigde Disk 1, vandaar de wandel naar Marktplaats.

Ik meld me eind volgende week misschien weer, als ik dan tijd heb om met FSX aan de slag te gaan. Ik meld me so-wie-so om te vertellen of het gelukt is met FSX.

Bedankt voor de info over het uploaden van afbeeldingen en plaatsen van de URL waar hij ge-upload is. Het zou handig zijn als dat uitgelegd werd bij het drukken op het Afbeelding pictogram. Ik ben van andere fora's (fori?), waaronder MS Answers, wat anders (lees: beter) gewend.

David
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Zwart scherm na installatie

Bericht door PW053 »

FlipS schreef: 30 okt 2019, 19:51 Ik kan me niet herinneren ooit een scherm gezien te hebben waarin ik moet aanklikken of ik een beginner etc. ben.
Die vraag verschijnt toch echt in de originele FSX - HER- installatie. Je kan/moet (doorhalen wat niet van toepassing is :fl: ) voor 3 nivo's kiezen.
Als je naar de steam editie overgestapt bent komt die vraag weer terug bij een -HER- installatie.
Voor het geld kun je het gewoon niet laten naar Steam over te stappen, eenvoudigweg omdat FSX dan gelijk goed werkt, Tweaken kun je dan gerust achterwege laten. Sterker nog: niet doen, dat hebben die Steam jongens en meisjes al gedaan.

Daarbij komt dat je verschillende programmas in W7 MOET installeren EN uitvoeren als admin, terwijl dat in W10 NIET mag :tap:
Maar ik begrijp de fustratie volkomen.......

Mvg, Frank.
Laatst gewijzigd door PW053 op 31 okt 2019, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
DBoydNL
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jan 2012, 10:59

Re: Zwart scherm na installatie

Bericht door DBoydNL »

Mijn gebruik van "Tweaken" was gebaseerd op het feit dat ik FSX niet aan de praat kreeg en het risico niet wilde nemen met het opstarten van FSX om de menu items goed te beschrijven, dat ik weer een zwart scherm zou krijgen en daarmee mijn ingetikte maar nog niet verzonden bericht zou verliezen. Ik bedoelde dus "Instellingen".

Volgende week verder...

David
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Zwart scherm na installatie

Bericht door FlipS »

David,
Installatie discs (CD-rom of DVD) kopiëren naar een usb-stick zal niet werken. Je moet er een ISO-bestand van maken. Dat kan bijvoorbeeld met CDBurnerXP (freeware; ook hier heeft XP niets met het gelijknamige besturingsprogramma te maken). Na openen van CDBurnerXP kies je de bovenste optie (Dataschijf). Intussen doe je Disc1 in de drive of je doet dat al tevoren. Na aanklikken van OK krijg je een scherm dat doet denken aan de verkenner. In het bovenste deel selecteer je Disc1 en die sleep je naar beneden. Daarna klik je op ISO-bestand maken. Zo ook Disc2 en Acceleration Expansion Pack.

Ik ben het met je eens dat de activeringscodes wat onduidelijk zijn. Bij mij zitten ze op één velletje; de bovenste is voor Acceleration, dat je pas als laatste installeert. Toen ik FSX voor het eerst installeerde, heb ik ook even zitten puzzelen. Maar dat is het doel van een forum: dan hoef je niet steeds het wiel uit te vinden.

Wat betreft het plaatsen van screenshots: dat staat ergens verborgen in het forum. Munt inderdaad niet uit in duidelijkheid. Momenteel wordt onze website vernieuwd en dan zal het forum ook een keer een beurt krijgen. Dan kunnen we bekijken of we de aanwijzingen over screenshots op een handiger plaats zetten. Overigens meen ik dat het plaatsen van screenshots hetzelfde gaat bij alle forums die met php gebouwd zijn. Ik ben in elk geval vaker tegengekomen dat ik een direct link tussen twee blokjes img moet zetten.

Sterkte met de herinstallatie van je laptop. We lopen er allemaal wel eens tegenaan; ik moest dat in mijn laptop doen toen ik van Vista 32-bits overstapte naar Windows10 64-bits. Ik had die klus lang uitgesteld; vandaar de sprong. En nu ben ik mijn nieuwe flightsim computer aan het installeren. Gisteren grote problemen met het toevoegen van scenery via de Scenery Library; een klus die ik al honderden keren gedaan heb. Nu werkte het niet. Tenslotte heb ik het scenery.cfg-bestand opgezocht en heb het handmatig in orde gemaakt. Computers blijven altijd voor onverwachte verrassingen zorgen...

Frank,
Grappig, dan is dat uit mijn geheugen gevallen. De laatste keer dat ik FSX (van dvd's) installeerde is bijna twee jaar geleden maar Steam Edition installeerde ik pas ruim een maand geleden. Ik meen toch echt dat ik meteen in het openingsscherm ('Home page') terechtkwam. Maar je zult wel gelijk hebben.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
DBoydNL
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jan 2012, 10:59

Re: Zwart scherm na installatie

Bericht door DBoydNL »

Aha. Aangezien het lezen van Disk 1 door een onbekende beschadiging enorm veel tijd en gerammel kost (waarbij ik me afvraag of sommige bestanden wel goed kopiëren...) en ik ze nu (hoop ik) op een USB stick heb staan, kan ik van DIE bestanden een ISO bestand maken om op een DVD (niet een CD neem ik aan) te branden?

Ik heb ooit een progje van een "nerd" gekregen waarmee een USB stick gezien werd als een CD/DVD en dus ingezet kon worden als een installatie medium. Dat was nog onder Win7 meen ik.

Ik overweeg overigens om gewoon de Steam versie te kopen, in plaats van te blijven rommelen met een blijkbaar defecte Disk 1 van een programma, dat door de mensen van Steam blijkbaar verbeterd is. Allemaal van later orde. Eerst de laptop in orde maken.

David
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Zwart scherm na installatie

Bericht door FlipS »

Als een kopieerproces of installatie niet goed is gegaan, zou je meestal een waarschuwing krijgen.
Met een ISO-bestand installeer je vanaf de usb-stick. Je kunt overal een ISO-bestand van maken, maar of het dan nog werkt, weet ik niet.

Vaak is aan een CD-rom of DVD wel te zien als die beschadigd is. Zelfs vette vingers kunnen al problemen veroorzaken. Een keer met een zachte doek en wat afwasmiddel schoonmaken, helpt soms. Ondiepe krassen kun je polijsten. Daar zijn speciale setjes poetsmiddel voor. Met Commandant 5 (de vloeibare versie) voor autolak gaat het ook.

Maar Steam Edition installeren is nu de meest aanbevolen weg.

Succes met de laptop!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie