fsx en X plane op 1 computer

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

fsx en X plane op 1 computer

Bericht door 777 »

Hallo,

Sinds kort heb ik x plane 11 aan geschaft en op een ander station geinstalleerd als fsx.

Nu wilde ik echter fsx weer even opstarten en na het instellen druk ik op Fly , het begint even te laden en dan verdwijnt het fsx icoontje en in taakbeheer zie ik dat fsx niet reageert....
Is dit stom toeval of werkt het 1 het ander tegen ?
nogmaals, ik heb fsx ( steam ) op m'n C station ( SSD) en X plane op D station...

Gr. René
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door FlipS »

Ja, stom toeval. X-Plane en FSX (zowel SE als de oude boxed version) kunnen elkaar niet in de weg zitten; zelfs niet als je ze op dezelfde drive zou zetten. Recent werden nog twee vragen gesteld over niet opstarten van FSX; zoek op 'zwart scherm'. Bij DBoydNL zou dat veroorzaakt kunnen zijn door een fout in de installatie van Windows. Bij PH-JER is FSX spontaan gaan werken zonder aanwijsbare oorzaak. De instelling van anti-aliasing die hij als mogelijke oorzaak noemt, kan dit probleem niet veroorzaakt hebben.

Als je tot het openingsmenu komt, lijkt de installatie van FSX op zich geslaagd. Wellicht zit er een fout in het vliegtuig; open je met een default vliegtuig of met een add-on?
Start X-Plane wel op? Dat is nog geen bewijs dat Windows goed geïnstalleerd is, maar dan gaat mijn eerste verdenking niet naar een fout in de Windows installatie. Maar uitgesloten is dat ook niet.

En na de vele keren dat ik FSX heb geïnstalleerd (zowel oude versie als SE) heb ik dit probleem nooit gehad, zodat ik verder geen andere suggestie kan doen dan kijken in de Windows logboeken (Toepassing).
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door 777 »

Thnx voor je reactie. Ja, Xplane start gewoon.
In fsx kies ik meestal de iFly 737. Tot nu toe nooit een probleem geweest...
Misschien is steam de boosdoener.
Ik zal wel ff zien...vreemd

:wink:
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door FlipS »

Ook in de installatie van Steam zou een foutje kunnen zitten, maar omdat je wel tot het openingsscherm komt, koester ik in die richting niet direct verdenking.
Hoe start je de iFly 737? Voor alle add-on vliegtuigen geldt dat je die niet als default flight moet instellen. Als default flight neem je een simpel default vliegtuig: de Aircreation of Cessna 172. Die hoef je na het opstarten van FSX (boxed of SE) en eveneens in P3D niet op te starten; zodra je in het keuzemenu zit waar je het default vliegtuig om zijn verticale as ziet draaien, kun je via load jouw eigen vlucht openen.

Ik zou me ook nog kunnen voorstellen dat bij jou een fout in de iFly 737 zit. Probeer de default 737 eens.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door greencan »

Dat 'niet reageren' komt me bekend voor.
Elke pc is anders, elke setup is anders. Wat voor mij werkt:
FSX opstarten en 2 minuten wachten alvorens ergens op te klikken.
Ik heb om die reden bij Blokker een eierwekkertje aangeschaft.
En dan nog gaat het niet altijd goed met de framerate. Oplossing: Afsluiten en een nieuwe start. Nu hoef ik geen 2 minuten te wachten. Omslachtig, maar het werkt. Zal wel te maken hebben met allerlei addons.
Afbeelding
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door 777 »

Het rare is dat voordat ik xplane had, er niks mankeerde aan de fsx installatie.... Maar na zoveel jaren verbaasd her me eigenlijk amper dat er totaal onlogisch uit het niets een probleem ontstaat in het krakkemikkige fsx...
Overigens selecteer ik in het keuze scherm pas de ifly of captain sim. Dus niet als default ingesteld zeg maar.
Toch vertrouw ik steam niet, afgezien van het feit dat dit beter loopt dan m'n vorige versie met de service packs, vind ik het mateloos irritant dat iedere keer als je start eerst weer ge-update moet worden 😒
Al wel eens uitgeschakeld maar dat zorgde uiteraard gelijk voor problemen.
Anyway, misschien doet ie het straks spontaan weer wel. Maar ik ben nu toch wel heel enthousiast over xplane en de Zibo 737 😍
Moet wel zeggen dat wolken en sky er default belabberd uitzien...
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door FlipS »

Ik heb ook nog niet gevonden of je Steam en het updaten kunt omzeilen. Je kunt offline vliegen, maar dat kan je pas kiezen in Steam op het moment dat je al in het zwarte menu zit.

Als je FSX SE gebruikt waar het voor bedoeld is, is het stabieler dan de oude versie van FSX. In de oude versie kom je regelmatig onverwacht op het bureaublad terecht en dan blijkt dat FSX ermee opgehouden is vanwege een g3d.dll error (en bij mij zelfs vaak door een fout met een 'unknown' module). Dat heb ik in FSX SE nog niet gehad.
Maar in FSX (zowel boxed als SE) met mooie scenery kom je niet ver; boven NL2000 heb ik al snel een Out of Memory error. Met een 737 ga je al snel boven de wolken en dan is dat probleem kleiner. Maar ik ben toch aan het overstappen naar Prepar3D v4. Alleen jammer dat ik in NL2000 veel bomen mis (zouden nog moeten komen) en dat ik mijn geliefde A2A vliegtuigen opnieuw moet kopen. En nog wat van dat soort overstapproblemen. Maar van FSX naar X-Plane kun je helemaal geen add-ons meenemen.
(Als je nou echt mooi en goed 737 wil vliegen zou je P3D v4 moeten installeren met PMDG, maar dat kost een paar centen. Je kunt de PMDG voor FSX niet in P3D v4 installeren, zodat je het beste eerst het platform moderniseert. X-Plane richt zich vooral op GA; PMDG is niet compatible met X-Plane).

Maar terug naar jouw probleem. Wat doet FSX als je de default 737 start? Of een ander default vliegtuig?
Ik kan me niet voorstellen dat de installatie van X-Plane er iets mee te maken heeft; er zijn veel mensen die X-Plane en FSX (hetzij de oude versie, hetzij SE) in één pc hebben. Moet gewoon kunnen werken.
Blijkt dat FSX ook niet met een default vliegtuig start, dan zit de fout vermoedelijk in FSX. Ik heb nog niet uitgezocht hoe je met FSX SE een repair kunt uitvoeren. Met de boxed version kon je dat doen door de DVD in de drive te doen en dan vroeg die wat je wilde. Ik neem aan dat je met SE ook een repair kunt uitvoeren.
Maar eerst de fout lokaliseren en daarom zou je even een default vliegtuig moeten proberen.
Eventueel kun je ook nog proberen wat er gebeurt als je geïnstalleerde scenery uitschakelt (vinkje weghalen; je hoeft niets te verwijderen).

Zou FSX met een default vliegtuig wel opstarten, dan zou je de iFly 737 het beste opnieuw kunnen installeren. Eerst kijken of de iFly in (Windows) Instellingen > Apps staat; in dat geval moet je via Instellingen > Apps de-installeren. Staat die daar niet, dan zou je eerst kunnen proberen de iFly zonder meer opnieuw te installeren; de nieuwe installatie overschrijft de oude.
Werkt dat niet dan kun je nog proberen de betreffende vliegtuigmap te verwijderen. Zoek ook nog even of iFly andere mappen heeft aangemaakt. Als alles weg is, installeer je de iFly opnieuw. Maar dus eerst uitzoeken waar de oorzaak van de problemen zit.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door 777 »

Bedankt voor je tips. Ik ga proberen de default 737 te laden.

Als het niet door X plane komt ( wat mij ook niet de oorzaak lijkt ) moet het door de laatste steam update komen. De ifly gaat niet opeens kapot :hm

Wat betreft X plane, de gratis zibo mod van de 737 is echt heel erg gaaf. Ik sim niet tot in het kleinste detail,maar volgens mij werkt alles. De views zijn geweldig, het geluid, de dimbaar instelbare cockpit verlichting onafhankelijk etc.

Maar zoals je zegt, nog weinig addons. Mooie wolken komen als het goed is binnenkort met de nieuwe Active Sky versie.

Nu weer ff testen :wink: :dup:

P.s. Als de bomenkap in nederland zo doorgaat,klopt jouw NL2000 scenery in notime :fl: :roll:

P.s.2 Nee, ook met default kist geen succes...
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door FlipS »

P.s. Als de bomenkap in nederland zo doorgaat,klopt jouw NL2000 scenery in notime :fl: :roll:
Ik ben bang dat je gelijk krijgt :down:
P.s.2 Nee, ook met default kist geen succes...
Dan lijkt het erop dat FSX niet goed werkt. Ik heb nog niet uitgezocht hoe je met Steam een repair uitvoert. Als je er niet uitkomt, zal ik eens gaan zoeken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door 777 »

Heb in steam accout gezocht en ook gegoogled naar terugzetten naar vorige versie, maar geen resultaat...
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door FlipS »

Zodra ik gelegenheid heb, zal ik ook eens proberen uit te vinden hoe je een repair van FSX SE uitvoert.

Overigens bedacht ik nog iets, wat niet zo heel waarschijnlijk is maar wat weinig tijd kost om te bekijken. FSX heeft meerdere versies nodig van Microsoft Visual C++. Die zijn niet cumulatief zodat programma's en onderdelen verschillende versies van Visual C++ nodig kunnen hebben. Ik heb verschillende problemen met FSX kunnen oplossen door meerdere versies te installeren; uiteindelijk heb ik alle versies geïnstalleerd die ik maar kon vinden.

Het is in zoverre onwaarschijnlijk omdat FSX bij jou wel goed gewerkt heeft, en ik kan me niet voorstellen dat X-Plane of een Windows update versies van Visual C++ verwijdert. Maar kijk gewoon eens in Instellingen > Apps welke versies aanwezig zijn. Ik schat dat ik minstens 15 versies heb, 32-bits (x86), 64-bits en updates; de oudste van 2005 (zowel 32- als 64-bits), dan van 2008, 2010 en zo verder.

Als er bij jou weinig versies van Visual C++ aanwezig zijn, dan kan je een aantal downloaden van de website van Microsoft. De oudste versies vond ik daar niet; wel op een andere website. Google dan even op 'Microsoft Visual C++' gevolgd door een jaartal.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door 777 »

Ik heb er 10 in de lijst staan ,varierend van 2005 tot 2 nov. 2019....
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door FlipS »

Dan zal de oorzaak daar waarschijnlijk niet zitten.

Op de website van Dovetail Games vond ik deze informatie over het niet starten of crashen van FSX SE. Daarin staan enkele mogelijke oorzaken en hun oplossingen en er is ook een mogelijkheid om FSX te laten controleren. Als laatste wordt uitgelegd hoe je FSX opnieuw kunt installeren.

Probeer eerst de suggesties van Dovetail Games.
Ik verwacht niet dat het probleem ontstaan is door een update van Windows hoewel dat ook niet uitgesloten is. Ik kan me al helemaal niet voorstellen dat de installatie van X-Plane de oorzaak is. Storingen worden vaker veroorzaakt door een update van het stuurprogramma van de videokaart. Gewoonlijk is het het beste om het stuurprogramma voor de videokaart niet te vernieuwen zolang het goed werkt, en als het goed gewerkt heeft en er treedt een storing op, om dan weer terug te gaan naar een oudere versie.

Je zou kunnen kijken wanneer het stuurprogramma voor het laatst vernieuwd is. Dat kun je vinden in Apparaatbeheer. De snelste manier om in Apparaatbeheer te komen is de zoekbalk linksonder in Windows. Dan klik je op het pijltje > voor Beeldschermadapters, waarna een nieuwe regel verschijnt met merk en type van de videokaart. Daar klik je op met de rechter muisknop en vervolgens kies je 'Eigenschappen' in het menu dat dan verschijnt.
Dan verschijnt een menu met vijf tabbladen. Op het tabblad 'Stuurprogramma' zie je de versie en de datum van installatie. Als dat tegelijk of kort na de installatie van X-Plane was, is de kans groot dat het nieuwe stuurprogramma de oorzaak van de storing is.
Dan kan je proberen op datzelfde tabblad te kiezen voor het terugzetten van het vorige stuurprogramma. Dat kan uiteraard alleen als dat vorige stuurprogramma nog automatisch gevonden kan worden. Als de knop links grijs is, gaat dat niet en dan zou je op internet moeten zoeken naar een oudere versie. Ik bewaar de installatiebestanden van de stuurprogramma's zoveel mogelijk; dus 'Opslaan' (en dan installeren) in plaats van direct van internet installeren.

Lukt het echt niet om een oudere versie te vinden, dan kan je ook nog proberen of er intussen weer een nog nieuwere versie is.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door 777 »

Hartelijk dank voor je reacties en moeite!
Ik heb je stappen gevolgd en zie de datum 11-12-2018,dus geen recente update.

Ik zal morgen je link volgen en eens gaan kijken. :dup:
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door 777 »

Hoi FlipS,

Ik heb via die link wat gecheckt in m'n steam account. Integriteit check of zoiets.

Daarnaast kon ik de vcredist map checken en daar zouden twee items in moeten zitten...
Maar bij mij is die leeg. Systeem(C) -FSX Steam-steamapps-common-FSX-CommonRedist-vcredist-2005...
Map 2005 is dus leeg...

Er staan dan twee links om die te kunnen downloaden denk ik, maar dan krijg ik dit : We're sorry, this download is no longer available.

misschien dat ik ze ergens anders vandaan kan halen ?

Dit is voor mij geen gesneden koek zoals je merkt, redist en credist bijvoorbeeld, ik weet niet eens wat het is en wat het doet.

Maar alsnog bedankt voor je hulp, ik ga ff op onderzoek uit :wink: :dup:

Edit, ik heb zojuist de bestanden gedownload, in de betreffende map gezet, geinstalleerd, maar geen succes helaas.

Ik kan dus in het begin scherm van fsx aircraft,tijd,locatie en weer kiezen, dan klik ik op Fly now en dan krijg ik niet het scherm dat ie gaat laden maar gewoon bureaublad en onder in de taakbalk knippert het fsx icoontje een paar keer en dan floept ie weg en licht de snelkoppeling even op en is het gebeurd...
Anyway, ik zal je er verder niet mee lastigvallen.
Groeten René! :dup:
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door arno »

777 schreef: 08 nov 2019, 10:22 dan klik ik op Fly now en dan krijg ik niet het scherm dat ie gaat laden maar gewoon bureaublad...
Kan iets in onderstaand forum bericht je verder helpen? "Aangevinkte DX-preview" / "antialiasing?". Ik denk dat je in die richting moet denken aangezien ik dit in het verleden na overgang naar w10 en herinstallatie van fsx ervoer.

https://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic. ... ow#p270663
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door 777 »

Hoi Arno,

Na wat googelen en per abuis iets in mijn steam mappen ontdekken schijnt het te maken te hebben met een update van Steam ...
Hebben veel gebruikers last van.
Nog geen oplossing. Ik had al zo m'n twijfels bij Steam. Vast een onderdeel van Facebook.
Waardeloos !
Ik hou het voorlopig maar in de gaten of steam met een oplossing komt.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door FlipS »

Je hoeft je geen zorgen te maken dat je mij (of ons) lastigvalt, René! Weliswaar is dit hele forum liefdewerk-oud-papier maar het is er om elkaar te helpen. Ik vind het dus vooral vervelend dat het probleem nog niet is opgelost.

Als het probleem door een update van Steam veroorzaakt is, mag je verwachten dat Dovetail Games het oplost. Ik hoop het, want mijn ideeën raken een beetje uitgeput.

Wat betreft Visual C: ik heb een stukje van Wikipedia gehaald en door de vertaalmachine van Google gehaald: "Veel toepassingen vereisen herdistribueerbare Visual C ++ runtime-bibliotheekpakketten om correct te werken. Deze pakketten worden vaak onafhankelijk van toepassingen geïnstalleerd, waardoor meerdere toepassingen van het pakket gebruik kunnen maken, terwijl het slechts één keer hoeft te worden geïnstalleerd. Deze Visual C ++ herdistribueerbare en runtime-pakketten worden meestal geïnstalleerd voor standaardbibliotheken die door veel applicaties worden gebruikt".
Dan weet je waarschijnlijk nog niet veel, maar duidelijk is hopelijk wel dat FSX gebouwd is met Visual C++ redistributable 2005 en dat FSX zonder dit programma niet werkt.

Sommige add-ons zijn blijkbaar met andere versies gebouwd, want ik heb meer versies moeten installeren. Maar bij jou crasht FSX zelfs met een default vliegtuig, en dan zouden de versies van 2005 voldoende moeten zijn.
Je liet weten dat er 10 versies van Visual C++ in je pc zitten waaronder twee uit 2005. Dan verbaast het mij dus dat FSX ze niet kan vinden. Als ze vermeld staan in Instellingen > Apps, dan waren ze in elk geval geïnstalleerd en waarschijnlijk zijn ze zelfs door FSX geïnstalleerd want het is niet waarschijnlijk dat je andere programma's hebt geïnstalleerd die deze versies nodig hebben en ze zitten niet meer in de laatste Windows versies. (FSX kwam eind 2006 uit en toen bestond Visual C++ redistributable 2008 nog niet; vandaar versie 2005). Ik verwacht dat X-Plane, als dat eveneens Visual C++ nodig heeft, veel jongere versies vraagt, maar omdat ik X-Plane niet heb, kan ik dat niet controleren.

Het is niet onmogelijk dat de versies van Visual C++ van 2005 bij jou op de één of andere manier beschadigd waren, maar als je ze opnieuw geïnstalleerd hebt en FSX werkt nog niet, lijkt de fout daar niet te zitten. Misschien dus inderdaad een fout in Steam?

Preview DX10 en Anti-aliasing kunnen wel voor vreemde verschijnselen zorgen, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ze het crashen van FSX veroorzaken. Ik gebruik preview DX10 al vele jaren; zowel in de oude versie van FSX op Dvd's als Steam Edition. Het enige probleem is dat oude add-on vliegtuigen (vooral add-ons die gebouwd zijn voor FS2004 en die met een kleine aanpassing geschikt zijn gemaakt voor FSX) wit of grijs blijven en soms vallen er gaten in. Met 'native FSX' add-on vliegtuigen heb ik niet één probleem gehad met preview DX10. Samen met de Shader Release van Steve Parsons ziet FSX er in preview DX10 iets beter uit (onder andere schaduwen in de VC) en theoretisch zou FSX ook een minuscule fractie beter draaien met DX10 (omdat nieuwere DX-versies efficiënter met textures om zouden gaan). Verschil heb ik daar nooit in gemerkt maar FSX draait er zeker niet slechter van.

Anti-aliasing haalt de rafels van schuine lijnen. Staat het uit of te laag, dan houd je rafels. Staat het te hoog, dan heb je iets minder fps. De instelling van Anti-aliasing heeft geen enkele invloed op het opstarten van FSX.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door 777 »

Bedankt maar weer, mijn eindconclusie is echt dat het door steam komt. Ik heb niks gewijzigd aan fsx lange tijd. De dx10 preview heb ik niet aangevinkt overigens. Ooit wel gedaan,maar ik zag voor zover ik me herinner geen verbetering. Volgens mij zelfs rare dingen.
Anti aliasing ken ik. Dat staat aan ,verder geen probleem mee.

Dan maar wachten op een oplossing qua steam update...

Overigens , nu ik sinds kort Xplane 11 heb, erg jammer dat er geen seizoenen inzitten. en belabberde wolken. Echt overal moet je een plugin of addon voor hebben. Maar, de scenery ziet er erg vet uit, net als de gratis zibo mod van de default 737.

Prettig weekend !
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door FlipS »

Gisteren kreeg ik een vrij grote update van Steam. Probleem is dat je nooit weet of het een update van Steam zelf is of van FSX. Of een update van Steam die gevolgen heeft voor FSX. Bij mij werkt het in elk geval nog steeds.

Ik heb een keer gevlogen met X-Plane 11. Vertrokken vanaf Teuge. Ik weet niet of dat vliegveld default scenery is of een add-on, maar het ziet er veel beter uit dan in default FSX (dat is echt helemaal niks) en het is zelfs mooier dan Teuge van NL2000. Maar het NL2000 team werkt momenteel aan een nieuwe versie van dat vliegveld, en dan zal het verschil weer klein worden. Buiten het vliegveld was ik in X-Plane meteen de weg kwijt want daar is helemaal niets herkenbaars; net zomin als in default FSX of P3D trouwens. In NL2000 zijn Apeldoorn en Deventer goed herkenbaar, al wijken de gebouwen (voor zover aanwezig) af van de werkelijkheid. Boven NL2000 kan ik VFR de weg vinden door me te oriënteren op herkenbare objecten.
Waarschijnlijk zal FS2020 wel een stuk mooier worden.

In X-Plane had ik Nederlands weer ingesteld. De betreffende pc staat off-line zodat RW weather niet mogelijk was. Dus heb ik een beetje wind ingesteld met lichte turbulenties. Wind zoals die dus de meeste dagen voorkomt en waarbij normaal gevlogen wordt. In X-Plane was het vliegtuig (Cessna 172) met dat beetje wind totaal onbestuurbaar. Door een wonder bleef het vliegtuig heel bij de landing maar ik stond wel in het gras. In FSX en P3D moet ik wel wat corrigeren als ik met zulke wind binnenkom, maar dat is in het echt ook.
Ik vond de kennismaking met X-Plane dus niet overtuigend. Waar ik aan moet toevoegen dat ik in FSX en P3D add-on vliegtuigen gebruik die zo realistich mogelijk zijn (vooral A2A Simulations en RealAir) en van andere vliegtuigen probeer ik de eigenschappen realistischer te maken. De default vliegtuigen van FSX vliegen te simpel. De P-51 gaat een beetje alleen heeft MS bij dat vliegtuig de tailwheel lock vergeten. Die heb ik zelf toegevoegd.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door 777 »

Dus jij hebt ook meerdere sims haha.
Handig dat je zelf dingen kan aanpassen :shock:

Fs 2020, ja, daar noem je wat... Waarschijnlijk een nasa computer voor nodig ben ik bang..
Ben wel erg benieuwd, de previews af en toe zien er wel heel vet uit!

Overigens kreeg ik gister van Fselite een melding van de release van active sky xp. Ik nam een kijkje, 36 euro is te doen vind ik, vervolgens buy now aangeklikt, Kun je kiezen via welke shop je wilt kopen. Ik kies voor simmarket, wordt ik doorgelinkt en daar lees ik : available since December 2018 😳😂
Én, 43 euro geloof ik. Wat een vage toestand.
Wacht wel weer af 😊
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door FlipS »

Een deel van FS2020 zou in de server van Microsoft draaien. Ik vermoed dat MS best snapt dat ze niet veel abonnementen zullen verkopen als je een pc nodig hebt van € 2500,- of meer. Ze zullen het deel dat in hun server draait, waarschijnlijk wel zo kiezen dat FS2020 bij de meeste flightsimmers in een betaalbare pc kan draaien. Maar we moeten het afwachten!

Ik weet niet waar je Active Sky het goedkoopst kunt kopen. Een beetje 'shoppen' loont vaak. De meeste bouwers en leveranciers doen af en toe add-ons in de aanbieding. Vooral Black Friday en Pasen zijn van die momenten dat er vaak aanbiedingen gedaan worden.
Het is altijd handig als je nieuwsbrieven krijgt van leveranciers. Kun je zelf aanklikken. Onder andere JustFlight en FSPS Store sturen regelmatig nieuwsbrieven waarin ook aanbiedingen staan van add-ons van andere bouwers die zij doorverkopen. Soms is het dan goedkoper om via JustFlight of de FSPS Store te kopen, maar kijk dan ook even bij de bouwer want dat is meestal het goedkoopst. Maar niet alle softwarebouwers hebben een eigen webshop.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door 777 »

Klopt, ik kijk ook meestal eerst rond.
Maar dit was dubieus, je zou het maar niet zien, dan koop je een oude versie..
Rob-PA7RM
Instructor
Instructor
Berichten: 446
Lid geworden op: 01 sep 2007, 21:13
Locatie: Heelsum
Contacteer:

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door Rob-PA7RM »

777 schreef: 09 nov 2019, 11:38 Overigens kreeg ik gister van Fselite een melding van de release van active sky xp. Ik nam een kijkje, 36 euro is te doen vind ik, vervolgens buy now aangeklikt, Kun je kiezen via welke shop je wilt kopen. Ik kies voor simmarket, wordt ik doorgelinkt en daar lees ik : available since December 2018 😳😂
Én, 43 euro geloof ik. Wat een vage toestand.
Kan zijn dat die € 36,- ex. BTW was.
Afbeelding Flightsim news (at) Afbeelding
Gebruikersavatar
CordeBruin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 791
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:37
Locatie: Brasschaat, Belgium
Contacteer:

Re: fsx en X plane op 1 computer

Bericht door CordeBruin »

Rob-PA7RM schreef: 12 nov 2019, 19:29
777 schreef: 09 nov 2019, 11:38 Overigens kreeg ik gister van Fselite een melding van de release van active sky xp. Ik nam een kijkje, 36 euro is te doen vind ik, vervolgens buy now aangeklikt, Kun je kiezen via welke shop je wilt kopen. Ik kies voor simmarket, wordt ik doorgelinkt en daar lees ik : available since December 2018 😳😂
Én, 43 euro geloof ik. Wat een vage toestand.
Kan zijn dat die € 36,- ex. BTW was.
Zal inderdaad ex BTW zijn. Het loont misschien om nog even te wachten want de feestdagen komen er aan en dan gebeurd het nog wel eens dat ActiveSky in de aanbieding gaat met soms wel 30% korting.

Groeten,

Cor
Join V-Bird VA. Look at vbirdva.com
Plaats reactie