Resolutie vs scherpte fsx

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Double
Controller
Controller
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jun 2020, 22:52

Resolutie vs scherpte fsx

Bericht door Double »

Hallo ik ben nieuw hier dus zal mijn onderwerp al 1000x zijn besproken.

Na 6 mnd ben ik weer eens begonnen met vliegen op pc. In de cockpit is het nu ff te warm.
Ik had een pc win8.1 met een I7 3,4 gh en een geforce 650 gekoppeld aan een matrox triplehead2go en 3 schermen. Hoge fps en haarscherp zowel cockpit als scenery.
Via de fs.cfg file wide op true gezet en gaan met die banaan.

Nu de 10 jaar oude kast het heeft begeven (Geen garantie meer op) heb ik weer een nieuwe win10 toverdoos gekocht met I7 10700k en een geforce rtx2060 8gb.
Ram 16 gb.

Via nvidea surround op 5760x1080 gezet en de fs config aangepast met true op wide. Echter viel het cockpit overzicht tegen alsmede de secenery die ik op zijn zwaarste instelling heb gezet.
Heeft iemand dezelfde ervaring meegemaakt?
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Resolutie vs scherpte fsx

Bericht door greencan »

Welkom bij Dutchfs!
Ik verwacht wel wat reacties van onze hardware deskundigen -waar ik mijzelf niet toe reken.
Wel heb ik je vraag verplaatst naar 'FSX'.
Afbeelding
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Resolutie vs scherpte fsx

Bericht door Japio »

M.b.t.de scherpte in de cockpit had ik kortgeleden hetzelfde, ga naar settings- graphics en deze helemaal naar rechts schuiven en alles is weer geheel scherp :D
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Resolutie vs scherpte fsx

Bericht door Japio »

Sorry, ik vergat iets, als je naar settings - graphics ga dan moet — Global texture geheel naar rechts.
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
Double
Controller
Controller
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jun 2020, 22:52

Re: Resolutie vs scherpte fsx

Bericht door Double »

Ga het proberen dank.
Double
Controller
Controller
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jun 2020, 22:52

Re: Resolutie vs scherpte fsx

Bericht door Double »

Hallo Japio, helaas dat heeft niet echt geholpen. Waar ik ook mee zit is dat ik niet voldoende kan uitzoomen. Ik zie maar een klein gedeelde van mijn instrumenten of scenery. Ik heb de fsx.cfg file aangepast. Met de Matrox kaart ging het wel goed.
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Resolutie vs scherpte fsx

Bericht door Japio »

M.b.t. Het inzoomen kan het niet anders zijn als de setting van de FSX.CFG file die zoals je al had gedaan - wilde view aspect = false wat true moet zijn , maar en dat wordt vaak vergeten, als je iets veranderd in je cfg file moet je dat opslaan, doe je dat niet dan is er niets gewijzigd, dus nog even kijken hoe het nu staat. :?:
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
Double
Controller
Controller
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jun 2020, 22:52

Re: Resolutie vs scherpte fsx

Bericht door Double »

Aah ik denk dat ik alweer een stukje verder ben gekomen. FSX volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Tevens all service packs en acceleration geïnstalleerd.

Er wordt in Windows 10 geen FSX.cfg file aangemaakt. Dus ook geen uit zoom effect via wideview op true.

Dus moet het ergens anders zitten. Via search geen fsx.cfg verder kunnen vinden.
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Resolutie vs scherpte fsx

Bericht door Japio »

Als er geen FSX.CFG file is aangemaakt zou FSX in principe niet kunnen draaien omdat daar de volledige config in is verwerkt, dus een raadsel. ><
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
Double
Controller
Controller
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jun 2020, 22:52

Re: Resolutie vs scherpte fsx

Bericht door Double »

Het is opgelost.

De bewuste cfg file stond verborgen op c schijf bij appdata en roaming. Aangepast en ik kan weer uitzoomen.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Resolutie vs scherpte fsx

Bericht door FlipS »

Tevens all service packs en acceleration geïnstalleerd.
Dat moet je dus juist niet doen: de servicepacks van FSX maken onderdeel uit van Acceleration Expansion Pack. Doordat het één het ander overschrijft, heb je kans dat het juist niet werkt.
Als je Acceleration hebt, zou ik daar de voorkeur aan geven.
Heeft overigens geen invloed op je probleem met de scherpte van het beeld. Heb je dat al in orde?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Double
Controller
Controller
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jun 2020, 22:52

Re: Resolutie vs scherpte fsx

Bericht door Double »

Scherpte scenery is redelijk boven 1000 voet. Autogen staat op gemiddeld.

Sp1 en acceleration beten elkaar niet. Sp2 werd afgeraden.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Resolutie vs scherpte fsx

Bericht door FlipS »

Hoe scherp je de scenery ziet, hangt enerzijds van die scenery af, anderzijds van de resolutie die je instelt. Voor Nederland kun je NL2000 installeren. Voor FSX is dat versie 4; die heeft een resolutie van 1 meter. Als je een kleinere resolutie instelt, bijvoorbeeld een halve meter, heeft dat geen effect. Voor zover ik weet en ervaar, wordt niet weergegeven wat er niet is zodat je ook geen nadeel voor het aantal fps ondervindt.
Stel je de resolutie groter in, bijvoorbeeld 2 meter, dan wordt de basis scenery onscherper.
Met een resolutie van 1 meter lijkt een redelijk scherp beeld op 1000 ft hoogte me wel ongeveer te kloppen. Hangt ook van de zoomfactor af.
Voor P3D v4 is NL2000 v5. Die scenery kun je in een resolutie van 0,5 m krijgen. Mijn pc kan dat niet trekken, althans niet als ik alle grafische instellingen op maximaal zet, maar jouw pc is krachtiger dan de mijne. In ieder geval is NL2000 met een resolutie van 0,5 m er dus niet voor FSX.
Voor andere scenery geldt hetzelfde; vaak heeft die een resolutie van 1 m, soms van 0,5 m.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie