Nieuwe installatie FSX

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Nieuwe installatie FSX

Bericht door Japio »

Sorry als ik deze post verkeerd plaats maar ik kan in de nieuwe situatie niet vinden waar ik een nieuw topic moet plaatsen. Ik heb de volgende vraag , ik moet FSX opnieuw installeren maar uiteraard eerst verwijderen maar dat lukt niet via de geijkte procedure, ik heb nogal wat scenery geïnstalleerd, zo.n 200 GB, moet ik dat eerst verwijderen?
Alvast dank voor een reactie. Ik heb windows7

Ik heb de vraagstelling even naar het juiste onderdeel geplaatst. Nieuwe situatie wijkt niet veel af van de oude. Wanneer je klikt op Forumoverzicht zie je alle onderdelen van het forum.

Groeten,
Cor
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Nieuwe installatie FSX

Bericht door greencan »

Scenery kan gewoon blijven. Addons ook trouwens. Bij een nieuwe installatie worden die -in principe- weer allemaal teruggevonden. Anders wordt het als je op een andere schijf installeert dan de vorige. Dan zal hier en daar bij sommige addons het nieuwe pad moeten worden opgegeven.
Afbeelding
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Nieuwe installatie FSX

Bericht door Japio »

Dat is een heel welkom bericht en scheelt dagen werk. Probleem blijft alleen dat Ik FSX eraf probeer te halen wat nog niet wil vlotten - ben nu bezig met Revo-Uninstaller maar dat ziet er ook niet goed uit, maar als dat toch een keer gaat lukken kan ik dan wel alle stappen doen welke je hebt beschreven n.l.Fsx goed verwijderen ?
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Nieuwe installatie FSX

Bericht door greencan »

Punt is: Dat weet ik niet. Dat verhaal van 'Hoe FSX goed te verwijderen' mocht ik met toestemming van de auteur op DFS zetten. Als ik sommige reacties lees schijnt het goed te werken.
Zelf heb ik FSX een aantal malen (2 exemplaren, 2 pc's) moeten verwijderen en herinstalleren.
Dat deed ik als de repair optie niet het gewenste resultaat gaf. En dan met de FSX cd opnieuw installeren. Heeft tot nu toe altijd goed gewerkt.
Wel blijf ik zoiets een zenuwslopende ervaring vinden. In een ongunstig geval kun je inderdaad op vele uren extra werk rekenen..
Sterkte in ieder geval! :tap:
Afbeelding
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Nieuwe installatie FSX

Bericht door Japio »

Uiteindelijk na ca.10 uur draaien van Revo-uninstaller is het gelukt om FSX te verwijderen. Ga nu verder het lijstje afwerken (fsx goed verwijderen) en daarna uiteraard weer installeren.
Dank voor de reacties. :dup:
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
Plaats reactie